ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,934,771,445,012
حجم معاملات 84,142,759,324
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,033.54
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت‌کوین؛ رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ نزدیک است

بیت‌کوین؛ رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ نزدیک است

یک تحلیلگر توضیح داد که چگونه در دسترس بودن بیت کوین برای معامله در طول فاز تثبیت اخیر این دارایی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین ممکن است در موقعیت خوبی برای تعیین بالاترین رکوردهای جدید باشد

در یک پست جدید در X، تحلیلگر ویلی وو روند اخیر موجودی بیت کوین در پلتفرم های صرافی متمرکز را بررسی می کند. نمودار زیر نشان می دهد که ذخایر نقدی و کاغذی BTC در طول چند سال گذشته چگونه تغییر کرده است.

نمودار بیت کوین

همانطور که نمودار نشان می دهد، بیت کوین موجود در کیف پول های نقدی در چند ماه گذشته در حال کاهش بوده است. کل مبلغ چنین BTC در نزد نهاد‌های مرکزی اکنون به تنها ۲٫۳ میلیون کاهش یافته است. همچنین واضح است که مجموع کل BTC های نقدی و «کاغذی» (با رنگ بنفش برجسته شده) همزمان کاهش یافته است. BTC کاغذی در اینجا به محصولات مشتقه مرتبط با ارزهای دیجیتال اشاره دارد که در واقع نیازی به مالکیت دارایی توسط سرمایه گذاران ندارد. بنابراین، با توجه به اینکه مجموع موجودی صرافی برای ارز دیجیتال کاهش یافته است، به نظر می رسد که کاهش BTC نقدی به دلیل جایگزینی آن با BTC کاغذی نیست.

به طور کلی، عرضه صرافی ها بخشی از عرضه بیت کوین در نظر گرفته می شود که برای معامله «موجود» است. به این ترتیب، به دلیل نحوه عملکرد دینامیک عرضه و تقاضا، کمتر بودن این عرضه در دسترس ممکن است نشانه مثبتی برای ارز دیجیتال باشد. از نمودار، مشخص است که این کاهش در موجودی صرافی در دوره‌ای رخ داده است که قیمت ارز دیجیتال پس از تعیین بالاترین رکورد (ATH) با مشکل مواجه شده است. همانطور که وو اشاره می کند،

در حالی که همه از اینکه قیمت بیت کوین در ۲ ماه گذشته افزایش نیافته بود وحشت داشتند، BTC در دسترس به طور مسالمت آمیزی در حال جمع آوری بود، و مهمتر از آن بدون اینکه BTC کاغذی به جای آن چاپ شود.

بنابراین، این واقعیت که عرضه در دسترس در چنین دوره‌ای کاهش یافته است، می‌تواند نشانه‌ای صعودی برای این کوین باشد. این تحلیلگر می گوید: «این فقط یک مساله زمان است تا BTC بالاتر از بالاترین رکوردهای خود فشرده شود.»

وو در پست دیگری در X همچنین به این موضوع اشاره کرد که ورودی سرمایه به بیت کوین به تازگی پس از ثبت کاهش شدید در اوایل، دوباره شروع به افزایش کرده است.

همچنین بخوانید: جهش بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار با ورود قدرتمند به صندوق‌های ETF!

نمودار بیت کوین

همانطور که نمودار نشان می دهد، ورودی های شبکه همراه با بالاترین رکورد افزایش یافت، اما آنها در تثبیتی که به دنبال داشت، با کندی قابل توجهی مواجه شدند. ورودی‌های صندوق‌های قابل معامله در صرافی‌های نقدی (ETF)، که با رنگ سبز روشن برجسته شده‌اند، نیز زودتر ناپدید شدند، اما اکنون آنها به همراه این ورودی‌های سرمایه جدید بازگشته‌اند.

قیمت بیت کوین

بیت کوین پیش از این تا ۷۱۰۰۰ دلار افزایش یافته بود، اما به نظر می رسد در چند روز گذشته کاهش یافته است زیرا اکنون به زیر سطح ۶۸۰۰۰ دلار بازگشته است.

نمودار بیت کوین

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: جهش دوباره بیت‌کوین؛ هدف بعدی ۹۰ هزار دلار؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.