ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,439,623,219,416
حجم معاملات 171,771,266,041
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $64,799.48
شبکه غیر‌متمرکز وب ۳
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 4 دقیقه

دعوت کانسنسیس از شرکت های بزرگ فناوری برای پیوستن به شبکه زیرساخت غیرمتمرکز

دعوت کانسنسیس از شرکت های بزرگ فناوری برای پیوستن به شبکه زیرساخت غیرمتمرکز

Consensys برای ایجاد شبکه زیرساخت غیرمتمرکز Infura با برخی از شرکای مهم همکاری می کند.

یکی از ارزش‌های اصلی فناوری بلاک چین، انعطاف‌پذیری آن است که از زیرساخت غیرمتمرکز به وجود می‌آید. با این حال، اجزای حیاتی برای استفاده روزمره از مسیرهای کریپتو، مانند گره‌های RPC، اغلب هنوز به معماری متمرکز متکی هستند و آنها را آسیب‌پذیر می‌کند.

برای رفع این مشکل، Infura، یک ارائه دهنده پیشرو Web3 API و بخشی از Consensys، همکاری خود را با 18 شرکت زیرساخت اینترنتی بزرگ، از جمله مایکروسافت و Tencent Cloud اعلام کرد. این شراکت که در Devconnect در استانبول آغاز شد، با هدف ایجاد شبکه زیرساخت غیرمتمرکز (DIN) است.

DIN، یک RPC غیرمتمرکز به عنوان سرویس، پروژه جدیدی است که زیرساخت بلاک چین قوی، مقیاس‌پذیر و بسیار قابل اعتماد را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

برای درک نقش گره RPC، تصور کنید که بلاک چین یک آشپزخانه بزرگ و پر از حرکت است که غذاها (تراکنش‌ها و بلاک‌ها) به صورت مداوم در حال تهیه، سرو و ثبت هستند (دفتر کل بلاک چین).

در این آشپزخانه، آشپزها (گره‌ها) در حال تهیه غذاها هستند و هر غذا نمایانگر قطعه‌ای از داده‌های تراکنشی یا یک بلاک در بلاک چین است.

حالا به عنوان یک مشتری (کاربر)، شما نمی‌توانید به آشپزخانه بروید تا یک غذا سفارش دهید یا وضعیت بیف ولینگتون خود را بررسی کنید. در عوض، شما با یک پیشخدمت (گره RPC) به عنوان نقطه تماس خود تعامل دارید. هنگامی که می‌خواهید سفارش دهید (تراکنش انجام دهید)، یا بخواهید سفارش تحویل غذا که از قبل تلفنی سفارش داده‌اید آماده شده است (پرس‌وجوی داده تراکنش)، یا حساب خود را پرداخت کنید (بلاک جدید اضافه کنید)، با پیش‌خدمت تماس می‌گیرید.

پیشخدمت درخواست شما را می‌پذیرد، وارد آشپزخانه می‌شود و آن را به آشپزها منتقل می‌کند. آنها غذا را در تنوع آشپزی رستوران پیدا می‌کنند (داده درست بلاک چین را پیدا می‌کنند)، آن را تهیه می‌کنند (تراکنش را پردازش می‌کنند) و در نهایت شما از یک وعده غذای خوب لذت می‌برید (تراکنش تایید شده است).

از نظر فنی، گره RPC به عنوان یک واسط عمل می‌کند که به کاربران کمک می‌کند با بلاک چین تعامل کنند. درخواست‌های کاربران را پردازش کرده و آن‌ها را به اقداماتی تبدیل می‌کند که شبکه بلاک چین می‌تواند درک کند، و سپس نتایج یا تایید را به کاربر برمی‌گرداند. این عملیات باعث مدیریت و اجرای کاربردی‌تر و کارآمدتر کل فرآیند می‌شود.

غیرمتمرکز بودن، حداقل اغلب اوقات نوعی مقاومت است

به گفته‌ی کنستانتین زایتسف در DRPC که یک ارائه‌دهنده غیرمتمرکز گره RPC برای اتریوم و زنجیره‌های متصل است، Infura و رقیب اصلی‌اش، Alchemy مسئول بخش عظیمی از زیرساخت گره RPC  در حدود ۷۰٪ تا ۸۰٪  آن هستند. بنابراین، هنگامی که یکی یا دیگری از کار می افتد، می تواند تأثیر قابل توجهی بر توانایی اکثر کاربران برای دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز داشته باشد.

به عنوان مثال، یک قطعی بزرگ در گره های Infura در آوریل ۲۰۲۲، دسترسی کاربران متامسک به برنامه های اتریوم را برای چندین ساعت با اختلال روبرو کرد. متامسک، یکی دیگر از شرکت های Consensys است که به طور پیش فرض از Infura استفاده می کند، اما کاربران می توانند به صورت دستی ارائه دهنده RPC خود را تنظیم کنند.

بدون شک اطمینان از قابلیت اعتماد با پذیرش دستاوردهای Web3 اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. یوجین یو، مدیر فنی در ارائه‌دهنده نود Luscent.io، DIN را مشابه خدمات برقی می‌داند که بدون آن «زندگی مدرن ما نمی‌توانست وجود داشته باشد»، و پیشنهاد می‌کند که دسترسی بدون وقفه به بلاک چین اهمیت مشابهی خواهد داشت.

سایر ارائه دهندگان گره، مانند Ankr، سال‌ها است که بر غیرمتمرکز کردن از این جنبه از زیرساخت Web3 متمرکز شده اند.

جاش نیوروت، معاون مدیریت محصول Ankr، به Blockworks گفت:

«غیرمتمرکز کردن زیرساخت RPC برای ما فقط یک روند نیست؛ بلکه تعهد به یک اکوسیستم غیرمتمرکز قوی و مقیاس‌پذیر است».

هدف نهایی DIN تمرکززدایی کامل است، فرآیندی که به تدریج تکامل خواهد یافت.این شبکه قصد دارد عضویت خود را گسترش دهد و به طور مشترک یک نقشه راه برای رسیدن به این هدف بلندپروازانه ایجاد کند.
 

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.