counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,463,742,671,180
حجم معاملات 111,276,381,145
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $68,190.63
گوگل ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل به جنگ کلاهبرداران ارز دیجیتال می‌رود

گوگل به جنگ کلاهبرداران ارز دیجیتال می‌رود

گوگل روز پنجشنبه علیه گروهی از کلاهبرداران ادعایی شکایت کیفری تنظیم کرد. این شرکت می‌گوید این طرح شامل ۸۷ برنامه بوده و بر ۱۰۰ هزار کاربر تأثیر گذاشته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

این شکایت که در ناحیه جنوبی نیویورک ثبت شده است، ادعا می‌کند که متهمان «با مهندسی اجتماعی و فریب قربانیان به «سرمایه‌گذاری» در برنامه‌هایی که در گوگل‌پلی و از طریق سایر روش‌ها در دسترس هستند و ادعا می‌کردند صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری هستند، اقدام به اجرای نسخه خود از طرح کلاهبرداری کرده‌اند.»

هلیمه دلارین پرادو، مشاور حقوقی کل گوگل، در ایمیلی به Blockworks گفت: «ایمن نگه داشتن افراد به صورت آنلاین هسته اصلی کسب و کار ما است و ما سوء استفاده از پلتفرم های خود را برای تسهیل کلاهبرداری ارزهای دیجیتال تحمل نخواهیم کرد. این دعوی حقوقی گامی اساسی در پاسخگو کردن این بازیگران بد و ارسال پیامی روشن است که ما به طور جدی کسانی را که به دنبال سوء استفاده از کاربران ما هستند، دنبال خواهیم کرد.»

این شکایت از یونگفنگ سان و هنگنام چئونگ و همچنین نام‌های مستعار آنها آلفونس سان، ژانگ هنگنیم و استنفورد فیشر نام برده است. گوگل گفت: «متهمان برنامه‌های جعلی‌ای ساختند که ادعا می‌کردند صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری قانونی هستند و آنها را در گوگل‌پلی در دسترس قرار دادند.»

سان و چوئنگ همچنین «برای بارگذاری برنامه‌های فریبنده خود در گوگل‌پلی، اظهارات نادرستی متعددی به گوگل ارائه کردند، از جمله تحریف هویت، مکان و نوع و ماهیت برنامه‌ای که بارگذاری می‌شد.». ادعا می‌شود متهمان با قربانیان پیامک رد و بدل می‌کردند تا «قربانیان را متقاعد کنند تا یکی از برنامه‌های خود را دانلود کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنند». آنها همچنین کمپین‌های بازاریابی و ویدیوهایی ساختند.

با این حال، شکایت ادعا می‌کند که مشتریانی که در این برنامه‌ها سپرده‌گذاری می‌کردند، نمی‌توانستند وجوه خود را برداشت کنند. سپس آنها با هزینه‌های برداشت بالاتری برای دسترسی به وجوه روبرو شدند که همچنان به قربانیان اجازه دسترسی به سپرده‌هایشان را نمی‌داد. گوگل گفت که ۸۷ برنامه به این طرح مرتبط شده‌اند.

طبق این شکایت، «اسناد گوگل نشان می‌دهد که حداقل حدود ۱۰۰۰۰۰ کاربر برنامه‌های فریبنده را دانلود کرده‌اند، از جمله حداقل ۸۷۰۰ نفر در ایالات متحده.». با توجه به شکایت، مشخص نیست که چه مقدار پول در اثر این کلاهبرداری ادعایی از دست رفته است، اما گوگل می‌گوید که ضررهای مالی «قابل توجه» بوده است.

این شرکت به دنبال دستور دائمی برای منع متهمان از دسترسی یا استفاده از خدمات و محصولات گوگل و «ایجاد یا نگهداری» حساب‌های گوگل است. گوگل همچنین می‌خواهد متهمان هزینه‌های وکیل و «هزینه‌های معقول» را پرداخت کنند.

منبع: Blockworks.co

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.