counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,690,769,948
حجم معاملات 112,447,439,750
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,929.36
رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 87 زمان مطالعه: 3 دقیقه

شریک هندی ریپل به پروژه CBDC روپیه دیجیتال می پیوندد

شریک هندی ریپل به پروژه CBDC روپیه دیجیتال می پیوندد

به گزارش U.Today، با توجه به توانایی‌های جدید پشتیبانی شده‌ی بانک بمبئی، بکارگیری روپیه دیجیتال هندی (INR) در مالیات‌های خصوصی و شرکتی افزایش خواهد یافت و کاربران قادر خواهند بود که عملیات خود را با استفاده از روپیه دیجیتال INR از طریق یک کد QR تایید کنند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بانک Yes به پروژه روپیه دیجیتال بانک مرکزی هند (Reserve Bank of India) پیوسته است.

بانک Yes، که یکی از بانک‌های بزرگ کشور هند است اعلام کرد که همکاری رابط پرداخت‌های یکپارچه (UPI) با برنامه CBDC روپیه دیجیتالی بانک مرکزی هند اجرایی خواهد شد. با این ارتباط، هزاران مشتری بانک Yes می توانند حواله ها را به روپیه دیجیتال ارسال و دریافت کنند.

بانک Yes، شریک تجاری ریپل، هم‌اکنون با قابلیت بکارگیری UPI در برنامه RBI CBDC فعال است. این امکان تنها برای دریافت واریزهای وارداتی داخلی در هند فعال است. اما جالب است که برای اولین بار (؟) یک بانک متصل به CBDC با یک شبکه پرداخت که همچنین دارای اتصال به Ripplenet است، وارد عمل شده است.

این ادغام امکان کارکرد کد QR را فراهم می‌کند: کاربران قادر خواهند بود که به صورت بی‌وقفه و سریع وجوه واریزی داخلی را بین ایالت‌های مختلف هند ارسال کنند.

به گفته مقاله‌ای از رسانه مالی هندی «اکونومیک تایمز» این ادغام برای توسعه، آزمایش و انتقال محصول روپیه دیجیتال بسیار مهم خواهد بود.

این حرکت قرار است به طور قابل توجهی دسترسی به روپیه دیجیتال (e₹) را گسترش دهد و تعهد بانک ارتقاء نوآوری‌های دیجیتال و ارائه گستره‌ای وسیع از گزینه‌های تراکنشی برای کاربران در سراسر کشور را افزایش دهد.

توسعه برنامه روپیه دیجیتال ملی هند در سال ۲۰۲۲، زمانی که قانونی ملی ممنوعیت رمز ارز در هند برداشته شد به مرور با سرعت پیش رفت. در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲، این کشور دو کمپین آزمایشی برای روپیه دیجیتال برگزار کرد که تاجران عمده کالا و کاربران خرده‌فروشی را مورد هدف قرار داد.

ریپل بزرگ‌ترین شرط‌ها را در آزمایش‌های CBDC در سراسر جهان می‌زند.

طبق بیانیه رسمی، از سال ۲۰۱۸ به بعد، بانک Yes با شرکت فین‌تک چند منظوره‌ی آمریکایی ریپل همکاری کرده است تا به تسهیل انتقال‌های مرزی در مناطق مختلف جهان کمک کند.

هنوز مشخص نیست که آیا RippleNet و XRP در توسعه روپیه دیجیتال هند (Digital INR) استفاده می‌شوند یا خیر، اما ریپل در سراسر جهان به برخی از محصولات موفق CBDC کمک کرده است.

از اواخر ماه اوت ۲۰۲۳، ریپل با اتحادیه CBDC مسترکارت مشارکت می‌کند. همچنین، این شرکت به عنوان یک شریک بلندمدت در توسعه استیبل‌کوین پشتوانه دولتی در کلمبیا، نائورو و مونته‌نگرو حضور دارد.

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.