ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,392,227,137,987
حجم معاملات 122,323,515,993
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $62,101.26
تتر ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 4 دقیقه

تتر قصد دارد در سال ۲۰۲۴ داده‌های ذخیره‌شده واقعی را منتشر کند

تتر قصد دارد در سال ۲۰۲۴ داده‌های ذخیره‌شده واقعی را منتشر کند

پائولو آردوینو، مدیر عامل تازه ارتقا یافته تتر، اعلام کرده است که این ارائه دهنده استیبل کوین قصد دارد در سال ۲۰۲۴ داده‌های واقعی ذخایر تتر را برای افزایش شفافیت منتشر کند.

تتر اغلب به دلیل میزان ذخایر خود تحت نظر قرار گرفته است و همچنین در سال ۲۰۲۱ توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به مبلغ ۴۱ میلیون دلار جریمه شد.

تصمیم تتر به منظور افزایش شفافیت

استیبل کوین ها با شک و تردید قابل توجهی از سوی پایدارکننده‌ها و جامعه کریپتو مواجه شده‌اند. یکی از این نمونه‌ها USDT است که بزرگترین استیبل کوین در فضای ارزهای دیجیتال است، اما در عین حال جنجال های قابل توجهی ایجاد کرده است. دلیل آن پشتوانه موجودی آن است که مرتبا زیر سوال رفته است. با این حال، با به دست گرفتن کنترل این سازمان توسط پائولو آردوینو از دسامبر ۲۰۲۳، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد اطلاعات ذخیره لحظه ای را منتشر کند. آردوینو در حال حاضر چهره جهانی تتر و مدیر ارشد فناوری این سازمان است. تصمیم انتشار این داده‌ها اولین بار توسط بلومبرگ اعلام شد.

مشکلات تتر در زمینه شفافیت

بر اساس گزارش بلومبرگ، تتر در بسیاری از جنبه‌ها به شفافیت نیاز دارد و این موضوع مختصر به موضوع میزان ذخیره آن مرتبط نیست. این نقص در شفافیت بر امور عمومی، استقلال هیئت مدیره و حتی ساختار کلی آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین، تصمیم پائولو آردوینو برای انتشار داده‌های لحظه‌ای درباره رزروهایش به عنوان یک افزایش مهم در شفافیت تلقی می‌شود.

از زمانی که کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در اکتبر ۲۰۲۱ به ناشر استیبل کوین دستور داد تا ۴۱ میلیون دلار جریمه بپردازد، جامعه ارزهای دیجیتال نگران ذخایر تتر بوده است. این جریمه به تتر اعمال شد چون ادعا کرده بود که دلار آمریکا پشتوانه کامل استیبل‌کوین USDT است. با این حال، تتر تأکید کرد که کمیسیون معاملات و بورس کالاهای آتی یافته ای علیه شرکت نداشته است و بیان کرد که این امر تأیید می‌کند که مشکلات مربوط به ذخایر تتر حل شده است.

همچنین، تتر مجبور شد یک توافق به مبلغ ۱۸.۵ میلیون دلار با دادستان عمومی نیویورک برای ادعاهای نادرست در مورد پشتوانه‌ی USDT ببندد. همچنین دفتر دادستان عمومی نیویورک از تتر خواست که اقداماتی را برای افزایش شفافیت انجام دهد.

این تصمیم روشن می‌کند که افرادی که در ایالت نیویورک تجارت ارزهای مجازی را دنبال می‌کنند و فکر می‌کنند که می‌توانند از قوانین ما عبور کنند، نمی‌توانند و نخواهند توانست.

در بیانیه جداگانه‌ای که در آن زمان منتشر شد، تتر اعلام کرد به هیچ گونه خطا یا اشتباهی اعتراف نکرده‌اند و تسویه باید به عنوان تمایل ما به پایان دادن به این امور در نظر گرفته شود.

بر اساس شرایط حل و فصل، ما هیچ تخلفی را نمی پذیریم. مبلغ تسویه حسابی که ما توافق کرده ایم به دادستانی کل بپردازیم باید به عنوان معیاری از تمایل ما برای کنار گذاشتن این موضوع و تمرکز بر تجارت خود در نظر گرفته شود.

با این حال، علیرغم اختلاف نظرها، گردش تتر حتی در طول بازار نزولی جاری به رشد خود ادامه داده است. این در حالیست که گردش USDC دومین استیبل کوین بزرگ، کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. علیرغم این اخبار، برخی از اعضای جامعه متقاعد نشده اند و تصریح کرده‌اند:

بله، مطمئنا، اما شرط می بندم که این فقط یک وب سایت خواهد بود که به جای ممیزی که سال ها پیش وعده داده شده بود، تعدادی اعداد ساخته شده را نشان می دهد.

آخرین ارقام تتر

تتر در آخرین گواهی مالی سه ماهه خود گزارش داد که در هنگام تبدیل اوراق تجاری خود به خزانه داری ایالات متحده، ۳.۳ میلیارد دلار دخیره ارزی دارد. این موضوع باعث فاش شدن قرار گرفتن ۷۲.۵ میلیارد دلار در معرض خزانه داری ایالات متحده شد. این توضیح شامل سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در اسناد خزانه ای، توافقات بازخرید و سپرده‌ها در صندوق‌های بازار پول می‌شود.

همچنین گزارش تصدیق  نشان داد که دارایی بیت کوین شرکت به ارزش دلاری از ۱.۵ میلیارد دلار به ۱.۶۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. با این حال، تعداد توکن‌های بیت‌کوینی که تتر نگه می‌دارد، اعلام نشده است. این شرکت همچنین افزود که سود عملیاتی آن برای سه ماهه دوم از یک میلیارد دلار فراتر رفته است. در سه ماهه اول، تتر سود خالص ۱.۴۵ میلیارد دلاری را گزارش کرده بود. تتر دارای ارزش بازار 83.9 میلیارد دلاری است که آن را به بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار تبدیل می کند.

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.