ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,936,340,903,341
حجم معاملات 83,765,914,673
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,044.75
ریپل ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 15 زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبرداری XRP؛ هنرمندان فیلیپینی قربانی هک!

کلاهبرداری XRP؛ هنرمندان فیلیپینی قربانی هک!

بن اند بن، یک گروه موسیقی پاپ ۹ نفره با بیش از سه میلیون دنبال کننده در یوتیوب، پخش زنده یک تبلیغ فریبنده ریپل (XRP) را آغاز کرد.

کانال تلگرام مارکت فلو

حساب های یوتیوب چندین موسیقی دان فیلیپینی هک شده و اکنون در حال تبلیغ کلاهبرداری ریپل هستند. 

در ۱۵ جولای، چندین حساب از موسیقی دانان مشهور مستقر در فیلیپین در حال تبلیغ یک ویدیوی دیپ فیک از برد گارلینگهاوس مشاهده شدند که پیش بینی می کرد ریپل (XRP) ممکن است به ۴ دلار برسد. چنین طرح هایی اغلب قربانیان را به وب سایت های فیشینگ هدایت می کنند تا به وجوه آن ها دسترسی پیدا کنند.

گزارشی از رسانه محلی بیت پیناس نشان داد که صفحات یوتیوب گروه محلی بن اند بن، گروه پسرانه SB19 و موسیقی دان ریکو بلانکو همگی به خطر افتاده اند.

حساب های یوتیوب موسیقی دانان فیلیپینی در حال تبلیغ کلاهبرداری XRP دیده شدند

بن اند بن، یک گروه موسیقی پاپ ۹ نفره با بیش از سه میلیون دنبال کننده در یوتیوب، در ۱۵ جولای اعلام کرد که حساب آن ها به خطر افتاده است.

این گروه در صفحه رسمی فیس بوک خود اعلام کردند که کانال یوتیوب آن ها هک شده است و تیم آن ها برای بازیابی صفحه در حال تلاش هستند. در حالی که این گروه سعی در بازیابی صفحه داشتند، این حساب یک کلاهبرداری رایج ریپل را به صورت زنده پخش کرد.

تبلیغ کلاهبرداری ریپل در حساب کاربری بن اند بن

چند ساعت بعد، این گروه اعلام کردند که بخشی از حساب خود را از هکرها بازیابی کرده اند. با این حال، این گروه خاطرنشان کردند که این حساب همچنان محتوای مهاجمین را پخش می کند. در زمان نگارش این متن، پخش زنده کلاهبرداری ریپل متوقف شده است.

همچنین بخوانید: احتمال پایان جدال حقوقی و توافق در پرونده ریپل و SEC

همزمان با هک شدن بن اند بن، گروه پسرانه فیلیپینی SB19 نیز اعلام کرد که حساب یوتیوب آن ها با ۳.۶ میلیون دنبال کننده به خطر افتاده است. با این حال، مدیریت گروه به سرعت حساب را بازیابی کردند و این موضوع را به مقامات مربوطه گزارش دادند.

در همین حال، به نظر می رسد ریکو بلانکو، موسیقی دان، نیز قربانی هک ها شده است. در حالی که هنوز بیانیه رسمی از سوی این هنرمند منتشر نشده است، کاربران ردیت اعلام کردند که حساب این موسیقی دان با بیش از ۷۰۰۰۰۰ دنبال کننده به خطر افتاده است.

این حساب در حال حاضر به دلیل نقض قوانین پلتفرم در یوتیوب مسدود شده است.

کلاهبرداری دیپ فیک XRP در یوتیوب

کلاهبردارانی که از دیپ فیک برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، استفاده می کنند مدتی است که در یوتیوب فعال هستند.

در دسامبر ۲۰۲۳، کاربران ردیت یک ویدیوی فریبنده از گارلینگهاوس را نشان دادند که از دارندگان ریپل می خواست سکه های خود را به یک آدرس خاص ارسال کنند و قول دادند که دو برابر آن را پس دهند - اصطلاحی رایج که توسط کلاهبرداران ارز دیجیتال استفاده می شود.

کاربران ردیت گزارش دادند که این تبلیغات فریبنده را بین نوامبر و دسامبر ۲۰۲۳ مشاهده کرده اند و ادعا کرده اند که قبلاً آنها را به گوگل گزارش کرده اند.

همچنین بخوانید: ریپل دوباره جان گرفت؛ افزایش ۵۰ درصدی قیمت در یک ماه

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.