ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,938,536,120,361
حجم معاملات 83,226,309,230
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,112.49
هوش مصنوعی فناوری
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 26 زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشنهاد پدر هوش مصنوعی؛ درآمد پایه برای همه در انگلیس

پیشنهاد پدر هوش مصنوعی؛ درآمد پایه برای همه در انگلیس

جفری هینتون، همچنین هشدار داد که هوش مصنوعی پیشرفته می تواند طی پنج تا بیست سال آینده تهدیدی برای بقای بشر باشد.

کانال تلگرام مارکت فلو

جفری هینتون، متخصص هوش مصنوعی (AI) مشهور جهان که اغلب با عنوان «پدر هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، به تازگی با اعضای دولت بریتانیا در خیابان داونینگ دیدار کرد و به قانونگذاران توصیه کرد برای مقابله با خطر قریب الوقوع از دست دادن شغل، اجرای درآمد پایه همگانی (UBI) را در نظر بگیرند.

تا همین اواخر، هینتون برای گوگل کار می‌کرد و روی توسعه ویژگی‌های سطح بالای هوش مصنوعی برای شبکه‌های عصبی - فناوری زیربنایی که اکثر سیستم‌های مدرن هوش مصنوعی تولیدکننده مانند جمینی گوگل و چت جی پی تی شرکت اپن ای آی را پشتیبانی می‌کند - مشغول بود. به گفته هینتون، انقلاب هوش مصنوعی عمدتاً به نفع ثروتمندان خواهد بود. افراد عادی، کارگران یقه آبی و افرادی که در مشاغلی که قابل اتوماسیون هستند مشغول به کارند، ممکن است درآمد خود را از دست بدهند و او اخیراً در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: «این برای جامعه مضر خواهد بود.»

هینتون گفت: «من توسط افرادی در خیابان داونینگ مشاوره شدم و به آنها توصیه کردم که درآمد پایه همگانی ایده خوبی است.»

هینتون تنها بازیگر اصلی در زمینه هوش مصنوعی نیست که بر این باور است برای جبران تأثیر اتوماسیون بر اقتصاد انسانی به UBI نیاز خواهیم داشت.

سم آلتمن، یکی از بنیانگذاران اپن ای آی، قبل از اینکه به یکی از مشهورترین مدیران عامل در صنعت فناوری تبدیل شود، تحت نظر هینتون تحصیل کرد و به پیشبرد شبکه عصبی کمک کرد. این روزها، آلتمن به خاطر تصدی گری سمت مدیر ارشد اپن ای آی و همچنین حمایت قاطعانه‌اش از UBI شناخته می‌شود.

شرکت دیگر آلتمن، ورلدکوین، با هدف ارائه UBI از طریق پذیرش یک توکن ارز دیجیتال که به صورت رایگان به هر کسی که برای سرویس ثبت‌نام می‌کند و یک اسکن شبکیه برای تأیید هویت خود ارائه می‌دهد، متمرکز شده‌است. هینتون و آلتمن، علاوه بر نجات بشر از جابجایی شغلی از طریق ظهور UBI، هر دو بر این باورند که هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای بقای بشر باشد.

همچنین بخوانید: افزایش ۱۴۰ درصدی ورلدکوین با یک میلیون کاربر

طبق گزارش‌ها، هینتون برای اینکه بتواند آزادانه‌تر در مورد نگرانی‌هایش درباره تأثیر هوش مصنوعی بر آینده نسل بشر صحبت کند، گوگل را ترک کرد. و آلتمن از طرف خود ادعا می‌کند که کل دلیل او برای تأسیس اپن ای آی با ایلان ماسک و دیگران این بود که اطمینان حاصل شود سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی با دقت و به نفع بشریت توسعه یابند.

هینتون در مصاحبه اخیر خود با بی‌بی‌سی گفت که ممکن است تنها چند سال تا رویارویی با این تهدید فاصله داشته باشیم:

«حدس من این است که بین پنج تا ۲۰ سال آینده احتمالاً پنجاه درصد با مشکل هوش مصنوعی که سعی در تسخیر جهان دارد مواجه خواهیم شد.»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: ده نکته درباره هوش مصنوعی از زبان داووس

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.