ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,721,159,065,367
حجم معاملات 317,374,477,915
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 17%
بیت کوین $70,236.85
ورلدکوین ارز دیجیتال رمزارز هوش مصنوعی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 3 دقیقه

افزایش ۱۴۰ درصدی ورلدکوین با یک میلیون کاربر

افزایش ۱۴۰ درصدی ورلدکوین با یک میلیون کاربر

در ۷ روز گذشته، قیمت توکن WLD، توکن بومی ورلدکوین، بیش از ۱۴۰ درصد افزایش یافته است و این شرکت به یک نقطه عطف روزانه در تعداد کاربران فعال دست یافته است.

توکن بومی ورلدکوین، یک پروژه ارز دیجیتال که توسط مدیرعامل OpenAI، سام آلتمن، تأسیس شده است، در هفته گذشته بیش از ۱۴۰ درصد افزایش یافته است و تعداد کاربران روزانه آن به یک میلیون نفر رسیده است.

ورلدکوین در یک پست به تاریخ ۱۸ فوریه، اعلام کرد که برنامه کیف پول رمزنگاری خود، با نام «World App»، بیش از یک میلیون کاربر ثبت نام کرده است، که این رقم، پیشرفت قابل توجهی نسبت به تنها ۱۰۰ هزار کاربر فعال روزانه در نوامبر ۲۰۲۳ است.

ورلدکوین که در ژوئیه ۲۰۲۳ توسط آلتمن و الکس بلانیا راه اندازی شد، یک پروژه احراز هویت دیجیتال «حفظ حریم خصوصی» است که در ازای اسکن عنبیه کاربران به آنها کریپتوکارنسی بومی خود پاداش می دهد.

هدف اعلام شده ورلدکوین تلاش برای معرفی درآمد پایه جهانی (UBI) است، به این صورت که با تأیید هویت هر فرد روی کره زمین، مقدار کمی از توکن WLD خود را به او اختصاص می دهد.

با این حال، هدف ورلدکوین برای ایجاد درآمد پایه جهانی در کنار سیستم هویت بیومتریک آن، سهم قابل توجهی از بحث را به خود جلب کرده است، زیرا نگرانی های زیادی در مورد حریم خصوصی دستگاه های اسکن چشم فلزی آن که «Orbs» نامیده می شوند، وجود دارد.

در ۳۱ ژانویه، دفتر کمیسر حریم خصوصی داده های شخصی هنگ کنگ (PCPD) تحقیقاتی را علیه عملیات محلی ورلدکوین آغاز کرد و به «خطرات جدی برای حریم خصوصی داده های شخصی» اشاره کرد. PCPD اعلام کرد که در جریان تحقیقات خود حکم هایی را اجرا کرده و وارد شش مکان تحت کنترل ورلدکوین هنگ کنگ شده است.

علاوه بر هنگ کنگ، این پروژه به دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، توجه تنظیم کننده ها در بسیاری از حوزه های قضایی را به خود جلب کرده است، به طوری که خدمات آن در کنیا به طور کامل به حالت تعلیق درآمده است و اسکن عنبیه در هند متوقف شده است.

با وجود نگرانی های نظارتی، توکن WLD بومی در هفته گذشته بیش از ۱۴۱ درصد افزایش یافته است که با افزایش گسترده تر در سراسر بخش ارز دیجیتال تقویت شده است.

افزایش ورلدکوین با چندین به روز رسانی مهم از OpenAI همزمان شده است.

در ۱۶ فوریه، OpenAI مولد جدید متن به ویدیوی خود، Sora را معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد از طریق متن، کلیپ های ویدیویی و صحنه ها ایجاد کنند.

یک هفته قبل، در ۹ فوریه، آلتمن اعلام کرد که به دنبال جمع آوری ۷ تریلیون دلار سرمایه برای کمک به تامین مالی و مقیاس سازی توسعه تراشه های نیمه هادی خود است. در حالی که رقم عظیم دلاری باعث تعجب خیلی افراد در دنیای فناوری شد، آلتمن خیلی نگران به نظر نمی رسید.

منبع: کوین تلگراف

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.