ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,109,028,695
حجم معاملات 167,533,581,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,343.36
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 4 دقیقه

علی مارتینز؛ الگوی گوِه و احتمال ریزش دوباره قیمت بیت کوین به ۵۱ هزار دلار

علی مارتینز؛ الگوی گوِه و احتمال ریزش دوباره قیمت بیت کوین به ۵۱ هزار دلار

بیت کوین ممکن است پس از سقوط شدید ۲۰ درصدی روز دوشنبه که این بزرگترین ارز دیجیتال بازار را به پایین ترین سطح ۴۹ هزار دلاری از فوریه تاکنون رساند، در حال بازیابی قیمت به سطح ۵۷ هزار دلاری باشد. با این حال، بیت کوین هنوز از خطر خارج نشده است، زیرا الگوی نگران کننده ای در نمودار ۱۰ روزه آن ظاهر شده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

تحلیلگران سیگنال های نزولی را شناسایی کردند

طبق گفته علی مارتینز، تحلیلگر فنی، بیت کوین در حال تشکیل الگوی گوه ای صعودی است که یک الگوی ادامه دهنده نزولی است و اغلب با روندهای نزولی بیشتر مرتبط است.

در حالی که بیت کوین ممکن است تا سقف ۵۷ هزار دلار در مرز بالایی گوه صعود کند، مارتینز هشدار می دهد که سرمایه گذاران باید به دنبال شکست احتمالی باشند که می تواند این ارز دیجیتال را به حدود ۵۱ هزار دلار بازگرداند.

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین

مارتینز همچنین تاکید کرد که یکی از سطوح حمایت کلیدی بیت کوین، بر اساس باندهای قیمت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV)، در حال حاضر در سطح ۵۴ هزار دلار قرار دارد. این سطح برای جلوگیری از افت بیشتر به سمت منطقه ۴۰ هزار دلاری بسیار مهم است. برعکس، اگر حمایت ۵۴ هزار دلاری حفظ شود، تحلیلگر مقاومت کلیدی در سمت بالا را در ۶۷ هزار دلار می بیند.

تحلیلگر دیگری به نام رکت کپیتال نیز مشاهده کرده است که بیت کوین نشانه هایی از تلاش برای بهبود و پر کردن شکاف جدید CME در بالای قیمت فعلی ارز با افزایش ۴.۵ درصدی قیمت آن در ساعات گذشته نشان می دهد که از ۵۹۴۰۰ دلار تا ۶۲۵۵۰ دلار متغیر است. با این حال، این تحلیلگر خاطرنشان کرد که یک شکاف CME کوچکتر در سطح کمی پایین تر بین ۵۳۷۰۰ دلار تا ۵۴۶۰۰ دلار تشکیل شده است که هرگونه افت کوتاه مدت در بازار می تواند آن را پر کند.

دلایل خوش بینی در بازار بیت کوین

در میان این شاخص های فنی نزولی، نشانه ای از خوش بینی وجود دارد، زیرا طبق گفته کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تحلیل بازار کریپتو کوانت، چندین معیار کلیدی نشان می دهد که با وجود عقب نشینی اخیر، بازار صعودی همچنان دست نخورده است.

طبق گفته جو، یکی از نشانه های کلیدی بهبود نرخ هش بیت کوین است که معیاری از قدرت محاسباتی اختصاص داده شده به شبکه است. جو ادعا می کند که تسلیم شدن ماینرها تقریباً تمام شده است و نرخ هش به بالاترین سطح خود نزدیک می شود.

این امر مهم است، زیرا هزینه های استخراج در ایالات متحده تقریباً ۴۳۰۰۰ دلار برای هر بیت کوین است، که نشان می دهد نرخ هش احتمالاً تا زمانی که قیمت ها زیر این سطح نروند، ثابت خواهد ماند. علاوه بر این، جو شاهد ورودی های قابل توجه بیت کوین به کیف پول های حضانتی بوده است که نشان می دهد سرمایه گذاران بزرگ نهادی یا «نهنگ ها» در حال جمع آوری فعال دارایی های دیجیتال هستند.

همچنین بخوانید: آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است؛ بررسی داده های آنچین

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که آدرس های دارنده دائمی که بیت کوین خود را بیش از ۳ سال نگه می دارند، ۴۰۴۰۰۰ بیت کوین افزایش یافته است، از جمله ۴۰،۰۰۰ بیت کوین در صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین ایالات متحده در ۳۰ روز گذشته.

بر خلاف فعالیت افزایش یافته نهنگ ها، جو شاهد عدم حضور نسبی سرمایه گذاران خرده فروشی مشابه شرایط بازار در اواسط سال ۲۰۲۰ بوده است. این می تواند به عنوان یک علامت مثبت تفسیر شود، زیرا نشان می دهد که حرکات قیمت فعلی توسط کف سازی گمانه زنی هدایت نمی شود، بلکه توسط تجمع استراتژیک بیت کوین توسط سرمایه گذاران نهادی هدایت می شود.

در نهایت، جو کاهش فشار فروش از سوی دارندگان بلندمدت بیت کوین یا «نهنگ های قدیمی» را که دارایی های خود را بین مارس و ژوئن به نهنگ های جدید فروخته اند، خاطرنشان کرد.

این تحلیلگر معتقد است که عدم فشار فروش قابل توجه از سوی این سرمایه گذاران باتجربه یک سیگنال صعودی است، زیرا نشان می دهد که نسل جدیدی از بازیگران نهادی اکنون در حال شکل دادن به بازار با چشم انداز بلندمدت تر هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، BTC در تلاش است تا از سطح قیمت فعلی خود در ۵۶۶۷۰ دلار عبور کند در حالی که ضررهای خود را در بازه های زمانی بزرگتر کاهش می دهد که هفته گذشته به ۱۳ درصد رسید.

همچنین بخوانید: افزایش دارایی نهنگ های بیت کوین در ۳۰ روز گذشته به ۲۳ میلیارد دلار رسید

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.