ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,059,916,115,230
حجم معاملات 139,555,377,255
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,885.57
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است؛ بررسی داده های آنچین

آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است؛ بررسی داده های آنچین

بیت کوین اخیراً با سقوط شدیدی روبرو شده است، اما آیا این دارایی هنوز مرز تاریخی بازار نزولی را شکسته است؟ داده های آنچین چه می گویند؟

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین در حال حاضر زیر قیمت تحقق یافته نهنگ های جدید است

کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیرعامل کریپتوکوانت، در یک پست جدید در X در مورد اینکه قیمت تحقق یافته گروه های کلیدی مختلف در بازار بیت کوین در حال حاضر چگونه به نظر می رسد، بحث کرده است.

«قیمت تحقق یافته» در اینجا به شاخصی اشاره دارد که هزینه متوسط یا قیمت خریدی را که سرمایه گذاران یک گروه معین در حال حاضر با آن مواجه هستند، پیگیری می کند.

هنگامی که قیمت نقدی دارایی بالاتر از این معیار باشد، به این معنی است که کل گروه را می توان در حالت سود در نظر گرفت. از سوی دیگر، ارزش BTC زیر این شاخص نشان می دهد که متوسط عضو گروه دارای ضرر خالص است.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند قیمت تحقق یافته برای برخی از گروه های اصلی در شبکه بیت کوین را نشان می دهد:

مقایسه انواع کیف پول های نهنگ های بیت کوین

اولین گروه بیت کوین ذکر شده در اینجا «نهنگ های جدید» است که شامل سرمایه گذاران بزرگ (بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین دارایی) است که سکه های خود را در ۱۵۵ روز گذشته خریداری کرده اند. مواردی مانند صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و سایر کیف پول های حضانت در این دسته قرار می گیرند.

این گروه در حال حاضر قیمت تحقق یافته ۶۵۰۰۰ دلار دارد، به این معنی که این نهنگ ها پس از آخرین سقوط ارزهای دیجیتال متحمل ضرر قابل توجهی خواهند شد. گروه بعدی، معامله گران بایننس، دارای پایه هزینه ۵۵۰۰۰ دلار هستند، که تقریباً همان جایی است که قیمت نقدی دارایی در حال معامله است. بنابراین، این سرمایه گذاران در حال حاضر فقط در سرمایه گذاری های خود سر به سر هستند.

همچنین بخوانید: افزایش دارایی نهنگ های بیت کوین در ۳۰ روز گذشته به ۲۳ میلیارد دلار رسید

بیت کوین هنوز فاصله ای بالاتر از قیمت تحقق یافته گروه سوم، نهنگ های ماینر، در سطح ۴۵۰۰۰ دلار دارد. همانطور که بنیانگذار کریپتوکوانت اشاره کرده است، کاهش بیت کوین زیر این سطح از نظر تاریخی یک بازار نزولی برای این سکه را تأیید کرده است.

از نمودار مشخص است که این دارایی آخرین بار در نوامبر ۲۰۱۸ و مه ۲۰۲۲ شاهد شکستن های عمده سطح بود. همچنین در طول سقوط کووید در مارس ۲۰۲۰ شاهد یک شکست موقت بود. از آنجایی که آخرین سقوط نتوانسته است بیت کوین را زیر این پایه هزینه شرکت های معدنی کاهش دهد، ممکن است که انتقال به سمت بازار نزولی هنوز اتفاق نیفتاده باشد.

آخرین گروه در نمودار، نهنگ های نگهدارنده بلندمدت هستند که شامل نهنگ هایی هستند که بیش از ۱۵۵ روز نگهداری کرده اند. قیمت تحقق یافته این گروه هرگز در کل تاریخ سکه شکسته نشده است و در حال حاضر در حدود ۲۲۰۰۰ دلار معامله می شود.

قیمت بیت کوین

بیت کوین طی روز گذشته با افزایش ۷ درصدی به سطح ۵۵۰۰۰ دلار بازگشته است.

نمودار قیمت بیت کوین

همچنین بخوانید: افزایش دارایی نهنگ های بیت کوین؛ کاهش سرمایه گذاری ETF

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.