ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,337,255,178,840
حجم معاملات 93,954,143,268
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $65,847.48
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

برداشت سود میلیاردی نهنگ ها از بازار بیت کوین

برداشت سود میلیاردی نهنگ ها از بازار بیت کوین

آخرین داده های زنجیره ای نشان می دهد که برخی از سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین پس از افزایش اخیر قیمت، اقدام به فروش برای کسب سود کرده اند. اما آنها چه میزان بیت کوین فروختند و این اقدام چه تأثیری بر روند قیمت این ارز دیجیتال می تواند داشته باشد؟

کانال تلگرام مارکت فلو

فروش ۳۰,۰۰۰ بیت کوین توسط نهنگ ها در چهار روز – تأثیر بر قیمت؟

علی مارتینز، کارشناس برجسته حوزه رمزنگاری، در یک پست جدید در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که پس از افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۶۳,۰۰۰ دلار، نهنگ های بیت کوین به طور قابل توجهی در بازار فعال شده اند. این داده های زنجیره ای نشان می دهد که موجودی نهنگ هایی که بین ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین در اختیار داشتند، کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط پلتفرم Santiment، این گروه از نهنگ های بیت کوین در ۹۶ ساعت گذشته بیش از ۳۰,۰۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۱.۸۶ میلیارد دلار را فروخته اند. این اقدام در حالی صورت گرفته که افزایش قیمت بیت کوین ناشی از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است.

تأثیر فعالیت نهنگ ها بر بازار بیت کوین

نهنگ ها، به دلیل دارایی های بزرگ خود، تأثیر چشمگیری بر بازار دارند و فعالیت های خرید یا فروش آنها می تواند به سرعت نوسانات قیمتی ایجاد کند. فروش های اخیر این سرمایه گذاران بزرگ ممکن است باعث ایجاد فشار فروش و حتی کاهش قیمت در کوتاه مدت شود.

بازار بیت کوین در ماه سپتامبر با فشارهای نزولی زیادی مواجه بوده و در برخی مواقع قیمت آن به ۵۳,۰۰۰ دلار کاهش یافته است. کاهش نرخ بهره فدرال انتظار می رفت که عاملی برای بازگشت بازار و شروع یک روند صعودی باشد، اما فعالیت های فروش اخیر نهنگ ها ممکن است این روند را متوقف کند.

همچنین بخوانید: بیت کوین به دنبال بازیابی قدرت؛ عبور از ۶۵ هزار دلار منوط به چه عواملی است؟

وقتی نهنگ ها دارایی های خود را می فروشند، دیگر سرمایه گذاران ممکن است با احتیاط بیشتری عمل کنند و این می تواند باعث افزایش فشار فروش و کاهش موقت قیمت شود.

نمودار قیمت بیت کوین

در روزهای اخیر، قیمت بیت کوین نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۶۳,۱۳۱ دلار معامله می شود که نسبت به روز گذشته تنها ۰.۱ درصد کاهش داشته است.

طبق داده های کوین گکو، قیمت بیت کوین طی هفته گذشته بیش از ۵ درصد رشد کرده است و به نظر می رسد که در بازه های زمانی طولانی تر نیز عملکرد بهتری داشته باشد. به طور خاص، ماه سپتامبر که به طور تاریخی برای بیت کوین دوره ای نزولی محسوب می شود، امسال با رشد ۶.۸ درصدی قیمت بیت کوین، بهترین سپتامبر برای این ارز دیجیتال را رقم زده است.

همچنین بخوانید: انتقال ۱۶ میلیون دلار بیت کوین از کیف پول های دوران ساتوشی

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.