ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,154,801,727,497
حجم معاملات 182,471,365,366
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 18%
بیت کوین $58,236.74
بایننس صرافی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 11 زمان مطالعه: 3 دقیقه

بایننس؛ از سرگیری خرید ارز دیجیتال با ویزا و مسترکارت

بایننس؛ از سرگیری خرید ارز دیجیتال با ویزا و مسترکارت

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، به کاربران خود اجازه خواهد داد تا مجدداً با استفاده از ویزا و مسترکارت، ارزهای دیجیتال خریداری کنند. آیا این نشانه پایان مشکلات قانونی بایننس است؟

کانال تلگرام مارکت فلو

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، بایننس، بار دیگر به مشتریان خود اجازه خواهد داد تا با استفاده از ویزا و مسترکارت، ارزهای دیجیتال خریداری کنند. بایننس، طبق یک پست در تاریخ ۶ ژوئن، خرید ارز دیجیتال از طریق انتقال بانکی با استفاده از ویزا، مسترکارت و SEPA را برای «تراکنش‌های روان» از سر گرفته است.

در پلتفرم بایننس، گزینه‌های «خرید ارز دیجیتال» از طریق ویزا و مسترکارت با حداکثر خرید یک‌بار تا ۵۰۰۰ یورو (حدود ۵۴۴۰ دلار برای تراکنش‌های یورویی) و تا ۲۰,۰۰۰ دلار برای خریدهای مبتنی بر دلار آمریکا دوباره فعال شده‌اند. کوین تلگراف برای اظهار نظر به بایننس مراجعه کرده است.

آیا توقف اولیه خدمات کارت بایننس به دلیل فشارهای قانونی بوده است؟

بایننس خدمات کارت بدهی ویزا را در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) در تاریخ ۲۰ دسامبر تعطیل کرد. کارت بدهی ویزا بایننس، ارز دیجیتال را در حساب‌های بایننس کاربران به ارزهای محلی تبدیل می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد از ارز دیجیتال برای پرداخت در فروشگاه‌ها و آنلاین استفاده کنند.

پایان خدمات کارت ویزا بایننس یک روز پس از راه‌اندازی مجدد سپرده‌گذاری و برداشت یورو توسط این صرافی اعلام شد، که پس از کناره‌گیری پردازشگر پرداخت پایزاف از این صرافی، به مدت یک ماه در دسترس نبود. مسترکارت در سپتامبر همکاری خود را با بایننس در آرژانتین، برزیل، کلمبیا و بحرین قطع کرد.

این تصمیم تقریباً سه ماه پس از آن صورت گرفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ژوئن ۲۰۲۳، ۱۳ اتهام علیه بایننس مطرح کرد و این صرافی را به سوءاستفاده از وجوه مشتریان و انجام عرضه اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرد. اقدام SEC علیه بایننس، سه ماه پس از آن صورت گرفت که کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC) نیز به دلیل عدم ثبت‌نام نزد این کمیسیون و نقض بسیاری از دستورالعمل‌های آن، از بایننس شکایت کرد.  

همچنین بخوانید: هک بایننس! میلیون‌ها دلار از طریق افزونه کروم به سرقت رفت!

آیا مشکلات قانونی بایننس برطرف شده است؟

با توجه به توافق بایننس در ایالات متحده، راه‌اندازی مجدد خرید ارز دیجیتال با ویزا و مسترکارت می‌تواند نشانه دیگری از پایان مشکلات قانونی بایننس باشد. بایننس علی‌رغم عدم وجود مدرکی مبنی بر سوءاستفاده از وجوه کاربران، به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی مجرم شناخته شد و با پرداخت یکی از بزرگترین جریمه‌های کیفری تاریخ، به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار، موافقت کرد. چانگ‌پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، به‌عنوان بخشی از این توافق‌نامه از سمت مدیرعاملی شرکت استعفا داد.

ژائو که با نام مستعار «CZ» نیز شناخته می‌شود، در جلسه استماع ماه آوریل در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه غربی واشنگتن، توسط قاضی ریچارد جونز به اتهاماتی مرتبط با پولشویی در صرافی ارز دیجیتال خود، به چهار ماه زندان محکوم شد. همچنین به او دستور داده شد که ۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

ژائو از ابتدای ماه ژوئن، دوران محکومیت چهار ماهه خود را در یک زندان فدرال با امنیت پایین در Lompoc، کالیفرنیا آغاز کرده است. او قصد دارد پس از آزادی به فعالیت خود در حوزه ارزهای دیجیتال ادامه دهد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: رونالدو با وجود شکایت، به دنیای NFT با بایننس بازمی‌گردد!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.