ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,179,488,005,713
حجم معاملات 73,732,790,317
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,028.38
اپتوس تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 4 دقیقه

قیمت بیت کوین در بالاترین سطح سه ساله؛ ضعف آلت کوین ها و عملکرد برتر اپتوس

قیمت بیت کوین در بالاترین سطح سه ساله؛ ضعف آلت کوین ها و عملکرد برتر اپتوس

بیت کوین با حفظ حمایت کلیدی بالای ۶۰,۰۰۰ دلار، در حالی که اتریوم (ETH) به پایین ترین سطح خود نسبت به بیت کوین از اواسط سپتامبر رسید، توانست رشد خود را حفظ کند. بسیاری از آلت کوین ها نیز کاهش داشتند.

کانال تلگرام مارکت فلو

با افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از اواسط اوت، به دنبال داده های قوی اقتصادی و تنش های ژئوپلیتیکی، دارایی های پرریسک تحت فشار قرار گرفتند. تحلیل گر موسسه Steno Research اشاره کرده است که افزایش نرخ وام دهی بین بانکی ممکن است به معنی فشار بر نقدینگی دلار آمریکا باشد.

بیت کوین (BTC) روز پنج شنبه بار دیگر بالای سطح ۶۰,۰۰۰ دلار نوسان می کرد، در حالی که دیگر ارزهای دیجیتال کوچکتر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و ناآرامی های ژئوپلیتیکی کاهش یافتند. بیت کوین در معاملات آسیایی تا ۶۱,۵۰۰ دلار افزایش داشت، اما در معاملات اروپایی و آمریکایی به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار برگشت و در حال حاضر حدود ۶۰,۷۰۰ دلار معامله می شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱٪ افزایش داشته است.

شاخص کلی بازار CoinDesk 20 در همین بازه زمانی ۱.۵٪ کاهش یافت که نشان دهنده ضعف بازار دارایی های دیجیتال در مقایسه با بیت کوین است. اتریوم (ETH) نیز ۱٪ کاهش داشت، در حالی که ارزهای ریپل (XRP)، سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX) و رندر (RNDR) بیشترین ضررها را در بین آلت کوین های اصلی تجربه کردند.

یکی از ارزهایی که عملکرد بهتری داشت، توکن بومی بلاک چین لایه یک اپتوس (APT) بود که ۷٪ افزایش داشت. اعلام خبر گسترش صندوق بازار پول توکنایز شده فرانکلین تمپلتون به این بلاک چین، دلیل این عملکرد برتر می تواند باشد؛ همچنین برخی تحلیل گران معتقدند که معامله گران بخشی از سود خود از شبکه رقیب Sui (SUI) را که طی یک ماه ۱۱۰٪ رشد داشت، به اپتوس منتقل کرده اند.

عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به بازار گسترده تر، سهم بیت کوین از کل سرمایه بازار رمزنگاری – که به عنوان سلطه بیت کوین نیز شناخته می شود – را به بالای ۵۸٪ رسانده است؛ در حالی که نسبت اتریوم به بیت کوین نزدیک به کمترین سطح خود از اواسط سپتامبر یعنی ۰.۰۳۸ کاهش یافته است. «سلطه بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می دهد و تنها ۰.۲٪ با بالاترین سطح سه ساله جدید فاصله دارد»، جیمز ون استراتن، تحلیل گر ارشد کوین دسک گفت.

افزایش ارزش دلار آمریکا

هفته ای ضعیف برای بازار رمزنگاری با نگرانی های رو به افزایش درباره تشدید درگیری ها در خاورمیانه همراه بود که باعث شد قیمت نفت خام به نزدیک ۷۴ دلار در هر بشکه – بالاترین قیمت در بیش از یک ماه – برسد؛ همچنین ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای کلیدی به بالاترین سطح خود از اواسط اوت رسید.

همچنین بخوانید: بهترین جایگزین سولانا برای سرمایه گذاری در این ماه

داده های قوی تر از انتظار ISM بخش غیر تولیدی روز پنج شنبه نیز از قدرت دلار حمایت کرد که معمولاً بر قیمت دارایی های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال فشار می آورد. ون استراتن گفت: «ما شاهد داده های خدماتی محکم تری از آمریکا بودیم که شاخص دلار آمریکا (DXY) را به ۱۰۲ نزدیک تر کرد و احتمال ۷۰٪ برای کاهش نرخ بهره ۲۵ واحدی در نشست ماه نوامبر ایجاد کرد.»

گزارش استنو ریسرچ افزود که وضعیت کنونی یادآور بحران ریپو در سپتامبر ۲۰۱۹ است – هرچند در مقیاسی کوچکتر – که در آن فدرال رزرو مجبور به مداخله برای پایان دادن به ناکارایی در بازارهای کلیدی وام دهی شد. ساموئل شیفمن از استنو ریسرچ اشاره کرد که افزایش نرخ تامین مالی شبانه امن (SOFR) ممکن است نشانه ای از فشار بر نقدینگی باشد.

وی افزود: «ما در حال نزدیک شدن به سطوحی هستیم که درد نقدینگی شدید می شود» و فدرال رزرو «ممکن است برای مقابله با آن احساس وسوسه کند» تا با افزودن نقدینگی به سیستم مالی این مشکل را حل کند.

یکی از محرک های مهم دیگر برای بازارها، گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه خواهد بود. «ترکیبی از کاهش نرخ بهره و قدرت بازار کار می تواند دارایی های پرریسک را تقویت کند»، شرکت سرمایه گذاری QCP Capital گفت.

همچنین بخوانید: بررسی و تحلیل: ۳ رمز ارز برتر برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴

منبع: کوین دسک
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.