ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,104,504,222,145
حجم معاملات 138,245,709,119
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,877.46
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 4 دقیقه

شکست دوباره بیت کوین؛ خروج سرمایه از IBIT بلک راک شدت گرفت

شکست دوباره بیت کوین؛ خروج سرمایه از IBIT بلک راک شدت گرفت

ETFهای BTC فهرست شده در ایالات متحده در روز پنجشنبه، طبق داده های SoSoValue، برای سومین روز متوالی، خروج خالص سرمایه به ارزش ۷۱ میلیون دلار را ثبت کردند، که نشان دهنده خروج صندوق های حرفه ای از بازار است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین با کاهش بیش از ۳.۵ درصدی در هفته، در حالی که نشانه هایی از کاهش تقاضا و خروج خالص سرمایه از ETFهای بزرگ مانند IBIT بلک راک وجود دارد، زیر ۵۹۰۰۰ دلار کاهش یافت. با این حال، داده ها نشان می دهند که علاقه سرمایه گذاران خرده فروش ایالات متحده افزایش یافته است، که با افزایش حق بیمه قیمت بیت کوین در کوین بیس و افزایش ورودی از صرافی های بین المللی به کوین بیس نشان داده می شود.

معامله گران پیش بینی می کنند که پس از تعطیلات روز کارگر، تحت تأثیر گزارش های اقتصادی آینده و تحولات سیاسی، نوسان افزایش خواهد یافت. ادامه سودآوری پس از رالی هفته گذشته باعث شد تا بیت کوین (BTC) اوایل جمعه به زیر ۵۹۰۰۰ دلار سقوط کند، در حالی که صندوق های معاملاتی بزرگ (ETF) خروج خالص سرمایه را در میان نشانه هایی از کاهش تقاضا ثبت کردند.

داده های کوین گکو نشان می دهد که BTC در ۲۴ ساعت گذشته کمی بیش از ۱ درصد کاهش یافته است، که باعث شده کاهش هفتگی به بیش از ۳.۵ درصد برسد و در مسیر پایان ماه آگوست با کاهش ۸ درصدی (با یک روز باقی مانده) باشد. همانطور که قبلاً گزارش شده است، رشد کلی تقاضا برای بیت کوین همچنان پایین است و حتی در چند هفته گذشته منفی شده است.

ETFهای BTC فهرست شده در ایالات متحده در روز پنجشنبه، طبق داده های SoSoValue، برای سومین روز متوالی، خروج خالص سرمایه به ارزش ۷۱ میلیون دلار را ثبت کردند، که نشان دهنده خروج صندوق های حرفه ای از بازار است.

بزرگترین بازنده های روز پنجشنبه FBTC فیدلیتی با ۳۱ میلیون دلار و GBTC گری اسکیل با ۲۲ میلیون دلار بودند. با این حال، یک حرکت شوک آور برای معامله گران زمانی رخ داد که IBIT بلک راک - بزرگترین صندوق بیت کوین جهان از نظر دارایی های تحت مدیریت - برای دومین بار تاکنون، خروج سرمایه به ارزش ۱۳ میلیون دلار را ثبت کرد.

آمار و اطلاعات ETF های بیت کوین

به این ترتیب، داده های صرافی نشان می دهند که تقاضا از سوی سرمایه گذاران خرده فروش ایالات متحده افزایش یافته است، زیرا حق بیمه قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس به بالاترین سطح خود از ماه جولای افزایش یافته است، همانطور که شرکت تحلیل آنچین کریپتو کوانت در یک گزارش پنجشنبه به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، بیت کوین دوباره از صرافی های خارج از ایالات متحده به کوین بیس جریان دارد، که نشان دهنده تقاضای بالاتر از سوی سرمایه گذاران آمریکایی و یک شرط همبستگی تاریخی با قیمت های بالاتر است.

نمودار جریان بیت کوین

همچنین بخوانید: اسناد اف بی آی؛ چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد؟

در همین حال، معامله گران انتظار دارند که نوسان بازار در هفته های آینده افزایش یابد. BTC علیرغم سیگنال های مطلوب کاهش نرخ بهره و حمایت از نامزد جمهوری خواه دونالد ترامپ، که بر احساسات بازار کلی رمز ارز تأثیر گذاشته است، در هفته گذشته عمدتاً به صورت جانبی معامله شده است.

آگوستین فان، رئیس بخش بینش در SOFA، در یک یادداشت هفتگی به مشتریان گفت: «رمز ارز هفته ای بی وقفه داشت، زیرا BTC و ETH در مقایسه با سطوح هفته گذشته حدود +/- ۱.۵ درصد نوسان داشتند. ورودی ETF همچنان آرام است.»

«ما انتظار داریم که اقدام بازار پس از تعطیلات روز کارگر ایالات متحده و تا NFP هفته آینده برای شروع یک فصل پاییز شلوغ و سرخط های سیاسی برای شروع اهمیت پیدا کردن، به ویژه با آخرین طرح های اعلام شده هریس/والز برای افزایش مالیات به طور چشمگیری، افزایش یابد.»

این دیدگاهی است که توسط معامله گران در QCP Capital مستقر در سنگاپور نیز به اشتراک گذاشته شده است، که در یک پخش تلگرام گفتند که انتظار دارند اقدام قیمت همچنان نوسانی باشد، حتی اگر نوسان بازار ادامه یابد.

QCP گفت: «معکوس شدن ریسک تا اکتبر همچنان به سمت فروش در BTC و ETH کج شده است، که نشان می دهد بازار نسبت به نزول محتاط است. در پیش بینی گزارش اشتغال غیرکشاورزی هفته آینده، ما انتظار داریم که نوسان بازار روند نزولی خود را ادامه دهد زیرا بازار خود را برای کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آماده می کند.»

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همانطور که قبلاً گزارش شده است، چرخش به سمت کاهش هزینه های استقراض در ماه آینده را تأیید کرده است. چنین اقداماتی از نظر تاریخی احساسات مثبت در میان معامله گران را تقویت کرده اند، زیرا دسترسی ارزان به پول، رشد در بخش های خطرناک را تحریک می کند.

QCP افزود: «با عدم وجود هیچ کاتالیزوری در کوتاه مدت، ما پیش بینی می کنیم که قیمت ها در محدوده فعلی خود باقی بمانند تا زمانی که به سپتامبر وارد شویم.»

همچنین بخوانید: علت کاهش قیمت امروز بیت کوین چیست؟

منبع: کوین دسک
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.