ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,160,800,965,633
حجم معاملات 138,335,607,162
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,988.17
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 14 زمان مطالعه: 3 دقیقه

علت کاهش قیمت امروز بیت کوین چیست؟

علت کاهش قیمت امروز بیت کوین چیست؟

این روزها برای حامیان رمز ارزها آسان نبوده است. با چهار روز باقی مانده در ماه آگوست، بیت کوین در این ماه ۲.۷۴ درصد افت کرده است. به طور تاریخی، سپتامبر برای بیت کوین مهربان نبوده و در ۱۱ سال گذشته احتمال ۷۲.۷۳ درصدی وجود داشته که این ماه با کاهش قیمت به پایان برسد.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و به زیر مرز ۵۹,۰۰۰ دلار سقوط کرده است، که نگرانی های زیادی را در میان سرمایه گذاران برانگیخته است. حجم معاملات ۲۴ ساعته به ۴۰.۶۱ میلیارد دلار افزایش یافت، در حالی که بیت کوین به طور موقت به کمترین حد خود یعنی ۵۸,۱۱۶ دلار رسید که نشان دهنده افت بیش از ۶ درصدی است.

بیایید به بررسی عوامل کلیدی که باعث این رکود در بازار رمز ارز شده است، بپردازیم.

چرا بیت کوین امروز سقوط کرد؟

حرکات نهنگ ها باعث ایجاد ترس شد

فروش بزرگ توسط یک نهنگ به نظر می رسد که باعث کاهش اخیر شده است. بر اساس گزارش هشدار نهنگ، یک نهنگ ۲,۳۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۴۱.۸۱ میلیون دلار را به صرافی کراکن منتقل کرد که این اقدام باعث نگرانی از فروش های بیشتر شد. به گفته گزارش آرکام اینتلیجنس، این نهنگ هنوز ۱۸.۱۴۱ هزار بیت کوین در اختیار دارد و اگر تصمیم به فروش بیشتری بگیرد، ممکن است فشار نزولی بیشتری ایجاد کند.

انتظار سرمایه گذاران برای گزارش های کلیدی درآمد

شرکت کنندگان در بازار با احتیاط منتظر گزارش های درآمدی بزرگ فناوری، از جمله گزارش های ان ویدیا هستند. سرمایه گذاران منتظر نتایج مالی Q2 FY25 Nvidia و سایر گزارش های مهم درآمدی هستند تا جهت بازار را تعیین کنند که این منجر به کاهش فعالیت در دارایی های پرریسک مانند بیت کوین شده است.

همچنین بخوانید: بیت کوین در آستانه یک جهش بزرگ؛ آیا می تواند از سد ۶۵۰۰۰ دلاری عبور کند؟

داده های تورم PCE آمریکا در راه است

معامله گران همچنین به داده های آتی هزینه های مصرف شخصی (PCE) در ایالات متحده چشم دوخته اند تا فشارهای تورمی را ارزیابی کنند. رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، اشاره به یک رویکرد متمایل به کاهش در تصمیمات آینده سیاست های پولی کرد، اما تأکید کرد که داده های اقتصادی آتی حیاتی خواهند بود. اگر ارقام تورم بالاتر از انتظار باشد، این می تواند بر احساسات بازار تاثیر منفی بگذارد، از جمله بر قیمت بیت کوین.

لیکوئید شدن ۳۱۳ میلیون دلار

پس از بازپرداخت حدود ۲.۵ میلیارد دلار توسط سلسیوس به ۲۵۱,۰۰۰ طلبکار خود، بازارهای رمز ارز با موجی از لیکوئید شدن ها مواجه شدند که مجموعاً به ۳۱۴.۱۹ میلیون دلار رسید. این نوسانات بازار منجر به کاهش های قابل توجه در ارزهای دیجیتال برتر مانند اتریوم، سولانا و دوج کوین شد. بیش از ۸۵,۵۰۰ معامله گر تحت تأثیر قرار گرفتند، با اینکه بیشتر زیان ها مربوط به پوزیشن های خرید بود، زیرا ۲۸۲.۰۵ میلیون دلار لیکوئید شد. بزرگترین دستور لیکوئید شدن تک تک به ارزش ۱۲.۶۷ میلیون دلار در صرافی بایننسETHBTC رخ داد، در حالی که فروشندگان کوتاه مدت با ۳۱.۷۰ میلیون دلار لیکوئید مواجه شدند.

کاهش بهره باز بیت کوین هشداری برای بازار

در میان سقوط بازار، بهره باز قراردادهای آتی بیت کوین بیش از ۷ درصد کاهش یافته و در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۱.۰۹ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که مجموع لیکوئید شدن ها در بازار گسترده رمز ارز ۳۱۲.۹۴ میلیون دلار بوده است.

با این حال، به طور تاریخی، افزایش نقدینگی جهانی اغلب نشانه ای از روندهای صعودی بزرگ برای بیت کوین بوده است. در حال حاضر که در قیمت ۵۸,۸۹۳ دلار معامله می شود - که ۶.۵۹ درصد کاهش یافته و حجم معاملات آن ۳۷.۳۰ میلیارد دلار است - تحلیل گران همچنان امیدوارند که بیت کوین بتواند به ۶۵,۰۰۰ دلار برسد اگر از سطح مقاومت های کلیدی عبور کند.

همچنین بخوانید: ۶۸ هزار دلار؛ هدف بعدی بیت کوین به گفته معامله گران

منبع: کوین پدیا
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.