ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,336,289,441,129
حجم معاملات 98,780,098,690
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $65,714.38
سولانا قوانین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 4 دقیقه

چالش های پیش روی ETF سولانا؛ بازار آتی و نظارت کلیدی هستند

چالش های پیش روی ETF سولانا؛ بازار آتی و نظارت کلیدی هستند

راب ماروکو، مدیر اجرایی Cboe بر این باور است که ETF های ارز دیجیتال فراتر از بیت کوین و اتریوم تا زمانی که بازار و فضای مقررات تغییر نکند، بعید به نظر می رسد.

کانال تلگرام مارکت فلو

راب ماروکو، نایب رئیس Cboe و رئیس جهانی فهرست‌های ETF معتقد است تا زمانی که بازار و چشم‌انداز نظارتی تغییر نکند، ETFهای ارزهای دیجیتال فراتر از بیت‌کوین و اتریوم بعید است.

ماروکو، معاون رئیس و رئیس جهانی لیستینگ ETF در Cboe، در پادکستی از ETF Store در ۱۱ ژوئن گفت که انتظارات بازار از یک ETF مبتنی بر سولانا (SOL) و XRP در کوتاه مدت غیرواقعی است، زیرا این ارزهای دیجیتال فاقد بازار آتی هستند که عامل اصلی تأیید ETF های مبتنی بر بیت کوین و اتریوم بود.

وی افزود این بدان معناست که تنها راه عملی برای عرضه ETF سولانا به بازار، ابتدا از طریق ETF آتی سولانا است که سپس راه را برای یک ETF مبتنی بر خود سولانا هموار می کند. ماروکو همچنین گفت که حتی اگر ETF های آتی سولانا معرفی شوند، برای ایجاد سابقه باید برای مدت قابل توجهی معامله شوند. با این حال، این فرآیند می تواند طولانی شود و زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز داشته باشد.

وی بر طولانی بودن این فرآیند تأکید کرد و گفت که رسیدن به آن نقطه می تواند «برای همیشه طول بکشد.»

مسیر جایگزین

به گفته ماروکو، رویکرد سریع‌تر ایجاد یک چارچوب جامع مقرراتی برای ارزهای دیجیتال است. این چارچوب آنچه را که یک اوراق بهادار را در مقابل یک کالا تعریف می کند، مشخص می کند و به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اجازه می دهد تا بر اساس آن عمل کند. با این حال، این نیاز به اقدام قانونگذاری دارد که بسته به سرعت و تمایل سیاستمداران، می تواند به همان اندازه یا حتی بیشتر طول بکشد.

ماروکو علیرغم چالش‌ها، به‌ویژه در فصل انتخابات، پیشنهاد کرد که داشتن یک چارچوب نظارتی شفاف، در مقایسه با انتظار برای توسعه بازار آتی، مسیر سریع‌تری خواهد بود. لارا کریگر، سردبیر VettaFi تا حد زیادی با این موضوع موافق است و می گوید:

«سولانا بازار آتی ندارد. داده‌های کمتری وجود دارد که SEC به طور خاص به دنبال آن است تا نشان دهد بازار به اندازه کافی بزرگ و شفاف است که بتواند از یک ETF پشتیبانی کند.»

همچنین بخوانید: پیش‌بینی سقوط سولانا با تئوری امواج الیوت

کارشناسان صنعت در مورد ETF های سولانا اختلاف نظر دارند، جی پی مورگان و بلومبرگ ابراز تردید کرده اند، در حالی که برنشتاین معتقد است تأیید ETF اتریوم راه را برای طبقه بندی مشابه توکن هایی مانند سولانا به عنوان کالا هموار کرده است.

قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم (FIT21)

با افزایش اهمیت ارزهای دیجیتال به عنوان یک موضوع مهم برای رأی دهندگان آمریکایی در سال انتخابات، ابهامات نظارتی در ایالات متحده شروع به فروکش شدن کرده است. کنگره اخیراً در ۲۲ مه لایحه قانونی جدیدی را با عنوان «قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم (FIT21)» تصویب کرد. هدف از این لایحه ایجاد یک چارچوب نظارتی جامع برای دارایی های دیجیتال به منظور تضمین حمایت از سرمایه گذار و سلامت بازار است.

قانون FIT21 که با حمایت قوی دو حزبی در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، مسئولیت های نظارتی را بین کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به طور واضح مشخص می کند.

بر اساس این قانون، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) بر کالاهای دیجیتال نظارت خواهد کرد، در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر دارایی های دیجیتالی که به عنوان بخشی از قرارداد سرمایه گذاری ارائه می شود، نظارت خواهد کرد. این تفکیک برای کاهش تداخل نظارتی و ارائه دستورالعمل های شفاف تر برای فعالان بازار بسیار مهم است.

این لایحه هنوز به قانون تبدیل نشده است و در حال حاضر در انتظار رأی سنا است.

همچنین بخوانید: آیا سولانا قدرت عبور از سد ۲۰۰ دلار را دارد؟

منبع: کریپتو اسلیت
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.