counter statistics
ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,813,346,902
حجم معاملات 130,397,567,622
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,875.21
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 25 زمان مطالعه: 4 دقیقه

بررسی ریزش قیمت بیت کوین با وجود تایید صندوق ETF

بررسی ریزش قیمت بیت کوین با وجود تایید صندوق ETF

قیمت بیت کوین بین ۱۱ تا ۱۲ ژانویه ۶.۸ درصد کاهش یافت، که تأییدی بر تئوری خرس‌ها مبنی بر یک رویداد به سبک فروش خبری است که پس از تأیید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) اتفاق می‌افتد. رویداد مورد انتظار پس از افزایش ۷۵ درصدی در ۹۰ روز منتهی به معاملات اولیه در ۱۱ ژانویه رخ داد. این نوشته تا حدی فقدان هیجان و اصلاح بعدی قیمت به ۴۳,۱۸۰ دلار را توضیح می دهد.

کانال تلگرام مارکت فلو

معامله گران اکنون این سوال را مطرح می کنند که آیا سرمایه گذاران پس از چندین تلاش ناموفق برای شکستن سقف قیمت ۴۷۰۰۰ دلار در هفته گذشته، نزولی شده اند یا خیر. از یک طرف، دلیلی منطقی در پشت ترس وجود دارد، به این معنی که بازارسازان و نهنگ‌هایی که سعی در پیشروی صادرکنندگان ETF با خرید قبل از عرضه داشتند، ممکن است مجبور به فروش با ضرر شوند. اگر این فرضیه معتبر باشد. علاوه بر این، استخراج کنندگان بیت کوین (BTC) ممکن است برای فروش برخی از دارایی های خود تحت فشار باشند، زیرا کمتر از ۱۰۰ روز دیگر تا هاوینگ مانده است.

صرف نظر از اینکه عملیات استخراج بیت کوین چقدر سودآور است، کاهش ۵۰ درصدی پاداش استخراج هر بلاک به طور قابل توجهی بر حاشیه سود تأثیر می گذارد. طبق گزارش بیت کوین نیوز، خروجی ماینرها به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسید و یک میلیارد دلار بیت کوین به صرافی ها وارد شد.

با این حال، همانطور که داده‌های کریپتو کوانت نشان می‌دهد، تعداد انگشت شماری از قله‌های دیگر در انتقال بیت‌کوین از استخراج‌کنندگان با پایین‌ترین قیمت‌ها در ژوئن ۲۰۲۲، نوامبر ۲۰۲۲، مارس ۲۰۲۳ و آگوست ۲۰۲۳ مصادف شده است. هیچ منطقی برای رابطه بین جریان خالص استخراج‌کنندگان بیت‌کوین و قیمت کوتاه‌مدت بیت‌کوین وجود ندارد، و همین نمودار نیز موارد متعددی از نقل و انتقالات بزرگ را بدون تأثیر قیمت معنی‌دار نشان می‌دهد.

برای درک اینکه آیا معامله گران به طور موثری با بازار خرسی روبرو می شوند، باید مشتقات بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرد. برای شروع، مجموع سود باز معاملات آتی از ۳۹۲،۱۳۰ در ۵ ژانویه به ۴۴۶،۵۰۰ بیت کوین ۱۴ درصد افزایش یافته است، به این معنی که علاقه سرمایه گذاران به موقعیت های اهرمی کمرنگ نشده است و همچنین تحت تأثیر منفی نقدینگی قرار نگرفته است. شایان ذکر است که CME با ۱۳۵،۴۸۰ قرارداد بیت کوین، ۳۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

در مرحله بعد، باید تجزیه و تحلیل کرد که آیا معامله‌گران خرده‌فروشی که از اهرم استفاده می‌کنند، بر عملکرد قیمت تأثیر گذاشته است یا خیر. قراردادهای دائمی که به عنوان مبادله معکوس شناخته می شوند، شامل نرخ تعبیه شده ای هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار مجدداً محاسبه می شود. نرخ مثبت سرمایه نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای اهرم در میان موقعیت‌های بلند (خرید) است.

داده ها نشان می دهد که نرخ سرمایه گذاری آتی بیت کوین از ۴ ژانویه تا کنون تنها در ۰.۲ درصد در هفته تثبیت شده است، که نشان دهنده تقاضای متعادل برای اهرم بین لانگ (خرید) و شورت (فروش) است. در اصل، فروش اخیر ناشی از استفاده معامله‌گران خرده‌فروشی با استفاده از اهرم بیش از حد نبوده و همچنین سرمایه‌گذاران روی کاهش قیمت ریسک نمی‌کنند.

همچنین بخوانید: تایید و ورود ETF های اسپات بیت کوین به بازارهای آمریکا

معامله‌گران همچنین می‌توانند حس بازار را با اندازه‌گیری اینکه فعالیت بیشتری از طریق گزینه‌های خرید (call) یا فروش (put) صورت می‌گیرد اندازه‌گیری کنند. نسبت گزینه فروش به گزینه خرید ۰.۷۰ است که نشان‌دهنده  علایق باز گزینه فروش از گزینه خرید بهتر عقب‌افتاده و بنابراین خرسی است. در مقابل، شاخص ۱.۴۰ به گزینه فروش متمایل است، که ممکن است خرسی تلقی شود.

نسبت گزینه فروش به گزینه خرید حجم بیت‌کوین در هفته‌های گذشته بین ۰.۳۵ و ۰.۶۵ قرار گرفته است که نشان‌دهندهٔ کمترین تقاضا برای گزینه‌های فروش (put) است. اگر سرمایه‌گذاران از یک فروپاشی پتانسیلی قیمت بیت‌کوین هراس داشتند، چنین نسبتی تغییر می‌کرد.

بخشی از ریزش قیمت بیت کوین در ۱۲ ژانویه را می توان با کمبود اطلاعات در مورد نحوه عملکرد ETF نقطه ای از نظر ایجاد، بازخرید و شکل گیری قیمت توضیح داد. برای مثال، تفاوت‌های جزئی بین صادرکنندگان وجود دارد، بنابراین داده‌های ورودی ممکن است چند روز عقب بیفتد. علاوه بر این، معامله گران پس از چندین هشدار تأیید ETF نادرست و FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) ناشی از عدم اجازه سرمایه گذاری مشتریان در این بخش توسط برخی از کارگزاران، بسیار بدبین شدند.

علاوه بر این، هیچ کس نمی داند که ETF های بیت کوین پس از توقف های آخر هفته و نوسانات نهایی خارج از ساعات معمول بازار چگونه باز می شوند. اگر کسی اطلاعات کافی نداشته باشد و تأثیر ETF را به طور کامل درک نکند، از جمله اینکه چه مقدار جریان جدید وارد صنعت شده است، احتمال اینکه معامله گران برای جلوگیری از غافلگیری منفی، فروش انجام دهند وجود دارد.

منبع: کوین تلگراف

همچنین بخوانید: بازگشت قیمت بیت‌کوین به 45 هزار دلار با بازتاب ETF بیت‌کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.