ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,733,913,251
حجم معاملات 169,705,937,942
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,964.12
میم کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 1 زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروش بی رویه میم کوین ها همزمان با کاهش ترس و طمع

فروش بی رویه میم کوین ها همزمان با کاهش ترس و طمع

میم کوین ها در محیطی با حجم معاملات بالا در حال سقوط هستند، زیرا شاخص ترس و طمع که مورد توجه قرار می گیرد، به منطقه ترس کاهش یافته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

کل ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت و به ۲۹.۸ میلیارد دلار رسید. در اوج خود در اوایل سال جاری، این توکن ها ارزش بازار بیش از ۶۳ میلیارد دلار داشتند، به این معنی که سرمایه گذاران ۳۳.۸ میلیارد دلار از دست داده اند.

دوج کوین، شیبا اینو، پپه و سایر میم کوین ها در حال سقوط هستند

دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB)، پپه (PEPE)، داگ ویف هت (WIF) و بونک (BONK) روز دوشنبه بیش از ۲۳ درصد سقوط کردند. توکن های محبوب دیگر مانند فلوکی (FLOKI) بیش از ۳۰ درصد کاهش یافتند.

فروش میم کوین ها در محیطی با حجم معاملات بالا اتفاق افتاد، زیرا بسیاری از معامله گران موقعیت های خود را تسویه کردند. داده ها نشان می دهد که حجم ۲۴ ساعته ۱۷۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۹.۷۲ میلیارد دلار رسیده است.

در عین حال، علاقه باز آن ها در بازار آتی ادامه داد به کاهش. علاقه باز پپه بیش از ۹۳.۶۱ میلیون دلار بود که نسبت به بالاترین سطح ماه گذشته یعنی ۱۴۶ میلیون دلار کاهش یافته است. علاقه باز دوج کوین نیز پس از رسیدن به بیش از ۷۵۷ میلیون دلار در جولای، به ۵۳۶ میلیون دلار کاهش یافت.

نمودار اپن اینترست دوج کوین

علاقه باز آتی سایر میم کوین ها مانند داگ ویف هت، بونک و شیبا اینو نیز همچنان کاهش یافت.

در بیشتر موارد، میم کوین ها نسبت به بیت کوین نوسان بیشتری دارند، زیرا معمولاً توسط معامله گران خرد برای کسب سود سریع نگهداری می شوند. این معامله گران زمانی که بیت کوین در حال افزایش است، آن ها را به سمت بالا می برند و سپس زمانی که در روند نزولی شدید است، آن ها را تخلیه می کنند.

آن ها همچنین زمانی که شاخص ترس و طمع در منطقه ترس قرار دارد، عملکرد ضعیفی نسبت به بازار گسترده تر دارند. این شاخص از بیش از ۹۰ در اوایل سال جاری به سطح ترس ۳۵ کاهش یافت، زیرا احساسات در صنعت رمزنگاری همچنان تلخ بود.

همچنین بخوانید: سقوط آزاد داگ ویف هت! کاهش ۲۸ درصدی اپن اینترست

با این حال، چند نکته مثبت برای یادآوری وجود دارد. اولاً، این یک فروش خاص رمزنگاری نیست؛ بازار سهام نیز در حال عقب نشینی است. انویدیا، یکی از بزرگترین شرکت های جهان از نظر ارزش بازار، روز دوشنبه بیش از ۱۴ درصد کاهش یافت، در حالی که اپل، یکی از شناخته شده ترین برندهای جهان، بیش از ۵ درصد کاهش یافت.

بنابراین، از آنجایی که سهام همیشه در بلندمدت افزایش می یابد، احتمال بازگشت ارزهای دیجیتال در زمان وقوع این اتفاق وجود دارد. دوم، اگر فدرال رزرو با افزایش احتمال تورم شروع به کاهش نرخ بهره کند، میم کوین ها می توانند سود ببرند.

میم کوین ها بیش از حد فروخته شده اند

نمودار قیمت پپه

علاوه بر این، میم کوین ها به شدت بیش از حد فروخته شده اند که می تواند منجر به بازگشت در هفته های آینده شود. شاخص قدرت نسبی پپه به سطح فروش بیش از حد ۲۵ رسیده است، در حالی که نوسانگر قیمت درصدی در شش روز گذشته در منطقه قرمز باقی مانده است.

به طور مشابه، RSI دوج کوین به ۲۴ رسیده است، در حالی که MACD و PPO به سطوح فروش بیش از حد حرکت کرده اند. همین امر در مورد توکن های دیگر مانند داگ ویف هت و پاپ کت نیز صادق است.

هنگامی که یک دارایی بیش از حد فروخته می شود، دو پیامد دارد: فروش می تواند به دلیل حرکت ادامه یابد یا می تواند با خرید توسط سرمایه گذاران بازگردد.

همچنین بخوانید: میم کوین های پر سود سه ماهه سوم ۲۰۲۴ کدامند؟

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.