ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,935,417,321,400
حجم معاملات 83,896,277,942
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,039.71
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 4 دقیقه

تابستان داغ بیت کوین؛ چه چیزی در انتظار ارز دیجیتال محبوب است؟

تابستان داغ بیت کوین؛ چه چیزی در انتظار ارز دیجیتال محبوب است؟

بیت کوین در حال حاضر ثابت مانده است و بین روایت های مختلف در یک فلات قرار دارد. چه عواملی می تواند گاو را دوباره بیدار کند؟ الکساندر بلوم، مدیرعامل تو پرایم، به آینده نگاه می کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین در حال حاضر در یک رکود بین روایت ها قرار دارد. هیجان، گمانه زنی و سرعت بالای ورود سرمایه از زمان راه اندازی ETFها کاهش یافته است. اخبار خوب زیادی در افق دیده نمی شود، شاید تا انتخابات آمریکا در نوامبر. در این بین، به نظر می رسد بیت کوین بیشتر با مشکلات رمزنگاری و کلان اقتصادی مواجه است.

در ماه ژوئن، بیت کوین تقریباً به بالاترین سطح تاریخی خود رسید، اما قبل از آنکه داده های اشتغال غیرکشاورزی بالاتر از انتظار باعث سقوط قیمت ها به ۵۸۰۰۰ دلار شود، با وجود کاهش تورم، قیمت ها کاهش یافت. آغاز توزیع ۹ میلیارد دلار بیت کوین Mt. Gox و فروش بیت کوین توقیف شده توسط دولت آلمان باعث شد قیمت بیت کوین به حدود ۵۴۰۰۰ دلار کاهش یابد، اما اکنون به سطح پایین ۶۰ هزار دلار بازگشته است. پس از تکمیل توزیع Mt. Gox در چند ماه آینده، ریسک قیمت قابل توجهی کاهش خواهد یافت. با وجود این عوامل منفی، بیت کوین مقاومت نشان داده است. کاتالیزور بالقوه بعدی، تأیید ETF اتریوم است. با نقدینگی کمتر نسبت به بیت کوین، ورود سرمایه قوی می تواند اتریوم را به سمت بالا سوق دهد، اگرچه ممکن است مازاد عرضه مانند بیت کوین رخ دهد.

از نظر سیاسی، ما شاهد بودیم که دونالد ترامپ در سخنرانی های انتخاباتی خود نظرات مثبتی درباره بیت کوین و دارایی های دیجیتال ابراز کرد و با اتخاذ موضع آمریکا اول، هدف خود را حفظ مشاغل و ثروت در ایالات متحده قرار داد. اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، احتمالاً قیمت بیت کوین سود خواهد برد (هرچند شکل سیاست دولت ترامپ در مورد دارایی های دیجیتال مشخص نیست). همچنین ممکن است شاهد خریدهای سفته بازی قبل از روز انتخابات باشیم - یک روایت مثبت در افق.

در نهایت، شاهد کاهش نرخ بهره توسط تعدادی از بانک های مرکزی بزرگ در ماه ژوئن، از جمله کانادا و اتحادیه اروپا بودیم. از آنجایی که یکی از بزرگترین همبستگی ها با قیمت بیت کوین، نقدینگی جهانی M2 است، این کاهش نرخ بهره نشان می دهد که روند افزایش نقدینگی جهانی در جهت مطلوبی در حال حرکت است.

همچنین بخوانید: احتمال بازپرداخت Mt Gox با انتقال بیت کوین به کیف پول جدید!

در آغاز ماه ژوئن، بیت کوین تقریباً به بالاترین سطح تاریخی خود رسید، اما قبل از اینکه بادهای مخالف آن را به پایین ترین سطح محدوده ژوئن کاهش دهند. با وجود پایین تر از حد انتظار بودن PPI، بازار نشانه هایی از خستگی خریداران نشان داد. بعداً، Mt. Gox توزیع بیت کوین به طلبکاران را در ماه جولای اعلام کرد و دولت آلمان بیت کوین توقیف شده را فروخت که باعث کاهش قیمت ها به زیر ۶۰۰۰۰ دلار شد. اتریوم مقاوم تر باقی ماند اما همچنان از رالی ETF ماه مه پایین تر بود.

در حال حاضر، بیت کوین فاقد روایت واضحی است و تنها رویدادهای منفی در افق دیده می شود که برای خریداران انگیزه کمی برای حمایت ایجاد می کند. در مقابل، اتریوم در انتظار تاریخ عرضه ETF های خود است که انتظار می رود به دلیل نقدینگی کمتر نسبت به بیت کوین، باعث هیجان بازار شود. بسیاری پیش بینی می کنند که تأیید S-1 ETF در ماه جولای اتفاق بیفتد که می تواند علاقه و تقاضا را برانگیزد. سرمایه گذاران همچنین متوجه خواهند شد که آیا آلتکوین ها و بیت کوین نیز همراه با اتریوم افزایش خواهند یافت یا خیر.

از نظر سیاسی، ترامپ همچنان در سخنرانی های انتخاباتی خود در مورد بیت کوین و رمز ارزها صحبت های مثبتی می کند، در حالی که بایدن در این مورد تا حد زیادی سکوت کرده است. اواخر این ماه، کنفرانس BTC 2024 در نشویل برگزار می شود که چندین سیاستمدار از جمله دونالد ترامپ در آن شرکت خواهند کرد. این مکان می تواند جایی مناسب برای یک کاندیدا برای اعلام مواضع مهم در مورد دارایی های دیجیتال باشد.

همچنین بخوانید: سرنوشت بیت کوین در چین؛ ابهامات و گمانه زنی ها

منبع: کوین دسک
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.