ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,942,939,065,264
حجم معاملات 81,182,936,768
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,312.59
بیت کوین قوانین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 13 زمان مطالعه: 4 دقیقه

سرنوشت بیت کوین در چین؛ ابهامات و گمانه زنی ها

سرنوشت بیت کوین در چین؛ ابهامات و گمانه زنی ها

چین بارها فعالیت های خاصی را که به بیت کوین مرتبط است ممنوع کرده است، اما به نوعی همچنان یک بازیگر اصلی در فعالیت هایی مانند استخراج بیت کوین باقی مانده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در بحبوحه گزارش های جدید در رسانه های اجتماعی که حاکی از احتمال لغو ممنوعیت طولانی مدت چین بر روی بیت کوین است، جامعه ارزهای دیجیتال همچنان نسبت به این احتمال ابراز تردید می کنند. در ۱۴ جولای، مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال در بستر رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشت که او گزارش هایی را شنیده است که نشان می دهد چین «احتمالاً ممنوعیت بیت کوین (BTC)» را تا اواخر سال ۲۰۲۴ لغو خواهد کرد.

نووگراتز نوشت: «اگر این درست باشد، و این دومین باری است که در عرض چند هفته می شنوم، این یک معامله بزرگ است»، و از جامعه خواست تا بینش بیشتری در مورد این موضوع ارائه دهند.

چین بارها بیت کوین را «ممنوع» کرده است

اکثر پاسخ ها در رشته بستر رسانه اجتماعی نووگراتز، منبع اطلاعات را زیر سوال برده اند. بسیاری از پاسخ دهندگان در مورد چرخش احتمالی چین در قبال بیت کوین ابراز تردید کردند. برخی از پاسخ دهندگان همچنین استدلال کردند که چین هرگز ممنوعیت کلی بر بیت کوین اعمال نکرده است.

توییت مایک نووگراتز درباره قانونی شدن بیت کوین در چین

«آنها آن را حدود شش بار ممنوع کرده اند و هیچ اتفاقی نیفتاده است. همان اتفاق زمانی می افتد که آنها چندین بار آن را «لغو ممنوعیت» کنند.»، همانطور که یکی از پاسخ دهندگان در نظرات اشاره کرد.

این پاسخ دهنده به تلاش های متعدد چین برای ممنوعیت فعالیت های خاص مرتبط با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، از جمله سرکوب بین بخشی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ و ممنوعیت صرافی های ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

با وجود اقدامات سختگیرانه، چین موفق شده است در استخراج بیت کوین و سایر فعالیت های رمزنگاری، رهبر جهانی باقی بماند.

برخی از ناظران صنعت همچنان نسبت به چرخش احتمالی چین در قبال بیت کوین خوش بین هستند

برخی از کاربران آنلاین همچنان نسبت به آخرین گزارش های رسانه های اجتماعی خوش بین بودند، به ویژه با توجه به انتقادات اخیر از رویکرد چین به مقررات رمزارز. در اواخر ژوئن، پروفسور وانگ یانگ از دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ، طبق گزارش ها، منطق ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال در چین را زیر سوال برد و از دولت خواست تا در بحبوحه خطرات ژئوپلیتیکی، ارز دیجیتال را بپذیرد.

به گفته این کارشناس، ممنوعیت کامل استخراج ارز دیجیتال در چین «بسیار غیرعاقلانه» بود، زیرا باعث شد مشاغل مرتبط به ایالات متحده منتقل شوند و به درآمد مالیاتی ایالات متحده کمک کند.

احتمال کمی وجود دارد که چین تمایلی به باز شدن به روی ارزهای دیجیتال داشته باشد

در پاسخ به آخرین گزارش های رسانه های اجتماعی، چندین شخصیت صنعت ابراز اطمینان کردند که چین هرگز به شهروندان خود اجازه نخواهد داد تا با استفاده از ارز رایج محلی، بیت کوین را به صورت آزادانه معامله کنند.

همچنین بخوانید: رشد امید در بازار بیت کوین با خرید ۴.۳ میلیارد دلاری نهنگ ها در سقوط قیمت

ییفان هه، مدیرعامل شرکت بزرگ فناوری بلاک چین چین، رد دیت تکنولوژی، گفت: «اگر منظورتان از «لغو ممنوعیت بیت کوین» این است که چین اجازه دهد شهروندان چینی با یوان چین از داخل چین، بیت کوین بخرند، این اتفاق نخواهد افتاد.»

او به کوین تلگراف گفت: «هرکسی که این را پیشنهاد می کند، ایده کمی در مورد اینکه چرا چین بیت کوین و ارزهای دیجیتال را ممنوع می کند، ندارد.»

مدیرعامل همچنین اشاره کرد که به صرافی های مستقر در هنگ کنگ مانند هش کی (HashKey) که به شهروندان چینی سرزمین اصلی به عنوان مشتری اجازه نمی دهند، توجه شود.

میکو اوهتاماا، یکی از بنیانگذاران پروتکل سرمایه گذاری الگوریتمی، استراتژی معاملاتی، با موضع هه موافق است و استدلال می کند که چرخش چین در مورد بیت کوین مخالف دستور کار سیاسی دولت است.

اوختام به کوین تلگراف گفت: «احتمال صحت شایعات بازگشایی چین برای ارزهای دیجیتال بعید است، زیرا این خلاف دستور کار شی درباره نحوه ساختار دولت چین است.». او افزود:

نگرانی چین از ارزهای دیجیتال همیشه فرار سرمایه بوده است ارزهای دیجیتال باعث افزایش دموکراتیزه شدن امور مالی و امکان فرار سرمایه برای طبقات متوسط و کم درآمد می شود.

این خبر چند ماه پس از آن منتشر شد که برخی از ناظران صنعت به اشتباه حدس زدند که راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین و اتریوم (ETH) در هنگ کنگ در آوریل ۲۰۲۴، بازار را برای سرمایه گذاران در سرزمین اصلی چین باز می کند.

به گفته کارشناسان محلی، صادرکنندگان ETF علی رغم داشتن روابط نزدیک با چین سرزمین اصلی، نمی توانند چنین رخدادی را ارائه دهند.

همچنین بخوانید: بازگشت شاخص صعودی بیت کوین! آیا شاهد ۷۰ هزار دلار خواهیم بود؟

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.