ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 2,388,398,713,749
حجم معاملات 109,380,385,612
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 16%
بیت کوین $62,616.73
میم کوین آلت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3146 زمان مطالعه: 5 دقیقه

ماگ کوین: چگونه میم گمنام، ۱۸۰۰ درصد سود داد!

ماگ کوین: چگونه میم گمنام، ۱۸۰۰ درصد سود داد!

یک میم‌کوین مبتنی بر «برتر بودن نسبت به دیگران» است که برگرفته از اصطلاح «آلفای گروه» است، به یکی از برترین عملکردهای بازار گاوی ارز دیجیتال تبدیل شده است. یک محقق فرهنگ اینترنتی می‌گوید که این میم با زن‌ستیزی و مردانگی سمی مرتبط است. اعضای جامعه Mog Coin می‌گویند این میم فراتر از ریشه‌های خود رفته است.

با داغ شدن بازار گاوی ارز دیجیتال، میم‌کوین‌ها - توکن‌هایی بدون هیچ کارکرد یا مورد استفاده‌ای که صرفاً بر اساس محبوبیت و احساسات معامله می‌شوند - در حال افزایش هستند. ماگ کوین که در مارس ۲۰۲۳ راه اندازی شد، در میان برترین عملکردها قرار دارد. این ارز در بحبوحه تب و تاب ۶.۴ میلیارد دلاری معاملات میم‌کوین در ماه فوریه، در ماه گذشته با افزایش خیره کننده ۱۸۰۰ درصدی روبرو شد. ماگ کوین اکنون با ارزش بازار بیش از ۳۷۱ میلیون دلار معامله می شود.

ماگ کوین جدیدترین نمونه از یک میم است که از حاشیه اینترنت در دنیای ارزهای دیجیتال محبوبیت پیدا کرده است.اصطلاح «مگ» که تحریفی از مخفف «نر آلفای گروه» است، به پست های انجمن آنلاین 4chan در سال ۲۰۱۶ باز می گردد. سیان بروک، پژوهشگر مدرسه اقتصاد لندن که جوامع آنلاین را مطالعه می کند، به DL News گفت: «تحقیر کسی به این معنی است که فرد برتری خود را نسبت به او - معمولا مردان - اعمال کند تا زنان را تحت تاثیر قرار دهد.»

بروک می‌گوید این اصطلاح که از تلاقی جوامع بدنسازی و فریبکاران به وجود آمده، با ایده‌های زن‌ستیزی و مردانگی سمی مرتبط است. او گفت: «در این جوامع به زنان بها داده نمی شود، بلکه آنها را به عنوان جایزه‌ای برای به دست آوردن می بینند.»

اما اعضای جامعه ماگ کوین می گویند که این میم فراتر از معنای اصلی خود رفته است. Alphapriest777، یک سرمایه گذار ناشناس در ماگ کوین به DL News گفت: «این در مورد فراتر رفتن از حد متوسط، تلاش برای رسیدن به عظمت و آشکار کردن عمیق ترین خواسته ها و بالاترین پتانسیل ما است». آلفاپریست گفت: «ما اینجا هستیم تا سطح خود را بالا ببریم، از یکدیگر حمایت کنیم و تأثیر ماندگاری بگذاریم». موگینگ اولین باری نیست که اصطلاحات از 4chan وارد دنیای ارزهای دیجیتال می شود.

WAGMI، مخفف «ما همه قرار است آن را بسازیم»، که در طول دوره رونق قبلی به یک شعار برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تبدیل شد، همچنین ریشه در پست های 4chan و bodybuilding.com دارد. این عبارت در سال ۲۰۱۰ توسط بدنساز «Zyzz» شاورشیان محبوب شد و سپس حدود سال ۲۰۱۷ وارد محافل رمزنگاری شد.

ماگینگ و مردانگی

تجارت مالی به طور تاریخی دنیایی تحت سلطه مردان بوده است. در ارزهای دیجیتال، جایی که ریسک‌های معاملاتی - و پاداش‌ها - افزایش می‌یابد، همان نگرش‌های مردسالارانه نیز رایج است. به گفته بروک، یکی از دلایل این امر این است که با داشتن ارز دیجیتال، «مردان می‌توانند اشکال ایده‌آل مردانگی را از طریق شواهدی از تمایل به ریسک‌پذیری، نمایش دانش خاص و نشان دادن استقامت و استقلال منعکس کنند.»

وب سایت ماگ کوین می گوید این میم کوین در مورد اعتماد به نفس، موفقیت و «بهترین نسخه خود بودن در هر کاری که انجام می دهید» است. آلفاپریست موفقیت موگ کوین را به فرهنگ «برد، مقاومت و فراتر رفتن از حد متوسط» و «تجلیل از تلاش، پشتکار و اعتقاد راسخ به پتانسیل خودمان» نسبت داد.

همچنین بخوانید: تب رمزارزهای میم، کارمزد اتریوم را به سقف دو ساله رساند!

آلفاپریست گفت: «این یک یادآوری روزانه از آنچه ممکن است زمانی که گروهی از افراد همفکر و پرشور گرد هم می آیند و تصمیم می گیرند هدف بالاتری داشته باشند، است.»

با این حال، اغلب جنبه تاریک تری در مورد چگونگی تجلی مردانگی در چنین جوامع آنلاین وجود دارد. سنگ بنای میم «مگینگ» (Mogging meme) «لوکسمکسینگ» (looksmaxing) است، ایده‌ای محبوب در میان مردان جوانی که می‌خواهند با تغییر ظاهر خود جذاب‌تر شوند و پذیرش اجتماعی به دست آورند.ریشه‌های این ایده در «لوک‌پرستی» (lookism) نهفته است، تبعیض یا پیش‌داوری علیه افرادی که از نظر ظاهری غیرجذاب در نظر گرفته می‌شوند و در حلقه‌های «اینسل» (incel) رایج است.

استفاده از اصطلاحاتی مانند «آلفا» برای توصیف مردانی که تجسم موفقیت جنسی و ورزشی مردانگی مطلوب جریان اصلی هستند و «بتا» که نقطه مقابل «آلفا» است، در این جوامع رایج است. بروک گفت: «میم‌ها اغلب با ادعای طعنه‌آمیز بودن، از تعصب یا زن‌ستیزی رهایی پیدا می‌کنند. تشخیص اینکه کسی در فضای آنلاین صادقانه خودش را بیان می‌کند یا او را مسخره می‌کند، مگر اینکه فرد نیت خود را به طور واضح بیان کند، دشوار است.»

گرگ، ادمین ناشناس گروه تلگرام رسمی Mog Coin، یک برنامه پیام رسانی، به DL News گفت: «البته، mog بسیار فراتر از هر مخففی است.»

میم‌ها و سیاست

همانطور که در بسیاری از زیرفرهنگ‌های محبوب اینترنت وجود دارد، اشاره‌هایی به سیاست‌های راست‌گرا نیز در موگینگ و موگ کوین وجود دارد. در حساب رسمی Mog Coin X، یک ویدیوی پین‌شده از دونالد ترامپ که در حال برک‌دنس است و یک عینک آفتابی براق که به نماد جامعه ماگ کوین تبدیل شده است، به کارآموزان بالقوه خوش‌آمد می‌گوید.

منبع: DLNews

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.