counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,451,389,041,815
حجم معاملات 130,231,271,873
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,894.79
اتریوم آلت کوین میم کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تب رمزارزهای میم، کارمزد اتریوم را به سقف دو ساله رساند!

تب رمزارزهای میم، کارمزد اتریوم را به سقف دو ساله رساند!

فعالیت افزایش یافته شبکه به نفع سرمایه‌گذاران اتریوم است، زیرا با سرعت بیشتری عرضه توکن را می‌سوزاند، اما تحلیلگران IntoTheBlock خاطرنشان کردند که هزینه‌های بالای تراکنش باعث شده است که اتریوم برای بسیاری «غیرقابل استفاده» شود.

کانال تلگرام مارکت فلو

همانطور که IntoTheBlock در گزارش بازار روز جمعه اشاره کرد، درآمد شبکه اتریوم در این هفته به بالاترین حد نزدیک به دو سال گذشته رسید، زیرا هیجان سفته‌بازی با میم‌کوین‌ها فعالیت بلاک‌چین را تقویت کرد. داده‌های IntoTheBlock نشان می‌دهد که درآمد اتریوم اصلی از کارمزد تراکنش در این هفته به ۱۹۳ میلیون دلار رسیده است که بالاترین رقم از ماه مه ۲۰۲۲ و ۷۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته است.

تحلیلگران IntoTheBlock گفتند که فعالیت درون زنجیره عمدتاً ناشی از افزایش گمانه‌زنی با توکن‌های میم بود. توکن‌های میم مبتنی بر اتریوم مانند پپه (PEPE)، شیبا اینو (SHIB) و فلوکی (FLOKI) طی هفته گذشته بیش از دو برابر افزایش یافتند. در همین حال، داده‌های DefiLlama نشان می‌دهد که حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ساخته شده روی اتریوم در این هفته ۴۰ درصد به ۲۰ میلیارد دلار جهش کرده است.

این جنون به دلیل طرح سوزاندن توکن، به سود سرمایه‌گذارانی است که اتریوم (ETH)، توکن اصلی شبکه را در اختیار دارند. پس از انتقال اتریوم به بلاک‌چین اثبات سهام – که به طور معمول با عنوان مرج شناخته می‌شود – شبکه بخشی از کارمزد تراکنش‌هایی را که کاربران پرداخت می‌کنند، از بین می‌برد و عرضه توکن را کاهش می‌دهد.

بر اساس داده‌های Ultrasound.money، طی هفته گذشته، عرضه ETH حدود ۳۳۴۰۰ توکن (به ارزش تقریبی ۱۳۰ میلیون دلار با قیمت فعلی) کاهش یافته است و با نرخ سالانه ۱.۴۵ درصد تورم‌زدا است. از سوی دیگر، فعالیت شدید باعث شده است که بلاک‌چین برای کاربران بسیار پرهزینه شود. طبق گفته IntoTheBlock، میانگین هزینه تراکنش (کارمزد گس) در اتریوم در این هفته تا 28 دلار افزایش یافته است که باعث شده است برای بسیاری از کاربران «غیرقابل استفاده» شود.

همچنین بخوانید: اتریوم پس از دو سال، قله ۴۰۰۰ دلاری را فتح کرد!

این گزارش همچنین اشاره کرد که کارمزد لایه ۲ که برای مقیاس‌گذاری شبکه اتریوم طراحی شده نیز افزایش یافته است، به طوری که هزینه تراکنش‌ها در آربیتروم تا ۱ دلار افزایش یافته که بالاترین میزان از سال ۲۰۲۲ است.با این حال، این مشکل راه‌حل سریعی دارد، زیرا ارتقاء Dencun هفته آینده ارائه می‌شود که انتظار می‌رود هزینه تراکنش‌ها در لایه ۲ را به سنت کاهش دهد.

اتریوم روز جمعه برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۲۱ به طور خلاصه به بالای ۴۰۰۰ دلار رسید، اما همراه با بیت‌کوین (BTC) بیش از ۴ درصد سقوط کرد.اخیراً، ETH با حدود ۳۹۰۰ دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است، که همسو با پیشرفت شاخص CD20 (شاخص ۲۰گانه CoinDesk) است.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: بیت کوین در آستانه عبور از نقره!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.