ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,935,417,321,400
حجم معاملات 83,896,277,942
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,017.82
بیت کوین اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیت کوین در آستانه عبور از نقره!

بیت کوین در آستانه عبور از نقره!

بیت کوین روز دوشنبه به بالاتر از ۶۸ هزار دلار رسید و به رکورد نوامبر ۲۰۲۱ خود که حدود ۶۹ هزار دلار بود نزدیک شد. این ارز دیجیتال به سرعت در حال نزدیک شدن به ارزش بازار تقریباً ۱.۴ تریلیون دلاری نقره است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین (BTC) همچنان به شکستن رکوردهای هزار دلاری ادامه داد و از ۶۷ هزار دلار عبور کرد و نه تنها به رکورد قبلی خود یعنی ۶۹ هزار دلار بلکه به ارزش بازار تقریبا ۱.۴ تریلیون دلاری نقره نزدیک شد. اتریوم نیز به بالاترین قیمت خود از ژانویه ۲۰۲۲ رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد و با تقاضای قوی نهادی برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲ به بالای ۳۶۰۰ دلار رسید.

بزرگترین و قدیمی ترین دارایی رمزنگاری شده از تثبیت یک هفته ای خود که در زیر سطح ۶۴۰۰۰ دلار محدود شده بود خارج شد و در معاملات اولیه آسیا در روز سه شنبه به ۶۸۸۰۰ دلار رسید.اخیراً طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۸.۵ درصد افزایش یافته است، که تقریباً با پیشرفت ۸ درصدی شاخص گسترده کوین دسک ۲۰ (CD۲۰) مطابقت دارد.

با افزایش سرسام آور سال جاری، BTC به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین دارایی های جهانی است و در سطوح فعلی از آستانه ارزش بازار ۱.۳ تریلیون دلاری فراتر رفته است.طبق داده های گردآوری شده توسط CompaniesMarketCap، اکنون در حال نزدیک شدن به ارزش بازار نقره به میزان ۱.۴ تریلیون دلار است، پس از اینکه در اوایل این دوره صعودی، ارزش بازار شرکت مادر فیس بوک، Meta Platforms (META) را پشت سر گذاشت.

حرکت قیمت روز دوشنبه همچنین باعث فشرده شدن فروشندگان شرطی بیت کوین شد - موقعیت های معاملاتی که روی قیمت های پایین تر شرط می بندند - و طبق داده های CoinGlass، حدود ۱۲۰ میلیون دلار از شرط های اهرمی، عمدتا فروش های شرطی، در طول روز تسویه شدند. اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار، برای اولین بار از سال ۲۰۲۲ روز دوشنبه از مرز ۳۶۰۰ دلار گذشت، اما با تنها ۴.۶ درصد افزایش نسبت به BTC و CD۲۰ عملکرد ضعیف تری داشت.

ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم در حال رونق هستند، با ارزهای رمزنگاری شده با مضمون سگ، دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) که به ترتیب ۳۰٪ و ۱۰۰٪ طی ۲۴ ساعت گذشته پیشرفت داشته اند، بهترین عملکرد را در CD۲۰ داشته اند.

تب صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین همچنان ادامه دارد

رالی قیمت همچنین روز دیگری را با معاملات قوی برای صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین با پشتوانه دلار آمریکا به ارمغان آورد. طبق داده های بارچارت، صندوق قابل معامله در بورس iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک راک با وجود اینکه هنوز زمان زیادی تا پایان جلسه باقی مانده است، از ۲.۱ میلیارد دلار حجم معاملات فراتر رفت و در حال حاضر سومین روز برتر خود را پس از چهارشنبه و پنجشنبه گذشته ثبت کرد.IBIT هفتمین صندوق قابل معامله در بورس پر معامله در طول روز بود و با وجود اینکه از نظر دارایی تحت مدیریت (AUM) در رتبه پنجم قرار داشت، از اولین و بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس طلای فهرست شده در ایالات متحده، SPDR Gold Shares (GLD) از نظر حجم معاملات پیشی گرفت.

هفته گذشته، محصولات قابل معامله در بورس متمرکز بر بیت کوین به عنوان یک گروه، طبق گزارش روز دوشنبه مدیر دارایی CoinShares، «ورودی های عظیمی» به ارزش ۱.۷۳ میلیارد دلار را جذب کردند که دومین هفته بزرگ آنها در تاریخ است.این گزارش همچنین اضافه کرد که وجوه های متمرکز بر ETH نیز مورد تقاضا بودند.

همچنین بخوانید: پیشی گرفتن NFT های بیت کوین از اتریوم در فروش هفتگی!

آیا بیت کوین این هفته به بالاترین قیمت خود در تمام دوران خواهد رسید؟

مارکوس ثیلن، بنیانگذار ۱۰ایکس ریسرچ، در گزارش بازار روز دوشنبه پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین این هفته «حیرت انگیز» خواهد بود، زیرا تقاضا فراتر از ایالات متحده گسترش یافته و ورودی های صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) همچنان قوی خواهند بود.

کالب فرانزن، بنیانگذار کیوبیک آنالیتیکس، در گزارش روز یکشنبه خاطرنشان کرد که بیت کوین همچنین در حال عملکرد بهتر از شاخص نزدک ۱۰۰ (NDX) با تمرکز بر تکنولوژی است.او شکست بیت کوین در مقابل NDX بالاتر از سطح کلیدی که اوج های سه ماهه اول ۲۰۲۱ و سه ماهه آخر ۲۰۲۱ را به هم متصل می کند، «به شدت امیدوار کننده» توصیف کرد.

او روز دوشنبه در یک پست به اشتراک گذاشته شده گفت: «بیت کوین در آستانه ورود مجدد به کشف قیمت است و به طرز عجیبی برخی نظر منفی دارند؟ هرگز.»

به‌روزرسانی بازار روز دوشنبه توسط شرکت تحلیل کریپتو سوئیس‌بلاک بر پویایی قوی بیت کوین و ورود خریداران جدید به بازار تاکید کرد.این گزارش حاکی از آن است که رالی فعلی ارزهای دیجیتال با تقاضای سرمایه‌گذاران بزرگ برای بیت‌کوین و اتریوم در بحبوحه ضعف بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده و افزایش علاقه به سکه‌های میم (meme coin) که تحت تاثیر احساسات ترس از دست دادن (FOMO) قرار گرفته‌اند، هدایت می‌شود. سوئیس‌بلاک همچنین قیمت ۷۰ هزار دلاری را برای بیت کوین به عنوان یک «هدف قابل قبول» در کوتاه مدت تعیین کرد که رکورد قیمت تمام دوران آن را از نوامبر ۲۰۲۱ سرنگون می کند.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: تثبیت بیت کوین بالای ۶۱ هزار دلار با زمزمه های بازار صعودی

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.