ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,170,017,792,249
حجم معاملات 74,647,901,748
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,752.60
توکن غیرقابل تعویض بلاک چین بیت کوین اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 33 زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیشی گرفتن NFT های بیت کوین از اتریوم در فروش هفتگی!

پیشی گرفتن NFT های بیت کوین از اتریوم در فروش هفتگی!

فروش روزانه توکن‌های غیرمثلی (NFT) بیت‌کوین در آخر هفته به بالاترین رقم خود در سال جاری رسید و حتی از فروش کل هفتگی اتریوم بیشتر شد. فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) بیت‌کوین پس از افزایش ناگهانی مجموعه‌های NFT مبتنی بر «بیت‌کوین اوردرینالز»، به رهبری مجموعه «نود مانکیز»، طی هفت روز گذشته از اتریوم پیشی گرفته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

فروش NFT های بیت کوین در مقایسه با هفته گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته و به ۱۶۸.۵ میلیون دلار رسیده است، به طوری که سه مورد از پنج مجموعه پرفروش NFT در این هفته مبتنی بر بیت کوین اوردرینالز بوده اند. طبق داده‌های کریپتو اسلم، اتریوم تنها ۱۶۲ میلیون دلار فروش داشته است.

«بیت‌کوین اوردرینالز» در ژانویه ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و با امکان قرار دادن فایل‌هایی مانند تصویر در «ساتوشی» (کوچکترین واحد بیت‌کوین)، ابزار ایجاد دارایی‌هایی شبیه به NFT را در اختیار کاربران قرار داد. بالاترین میزان فروش مربوط به اردینال‌های دسته‌بندی نشده (غیرمجموعه‌ای) با بیش از ۴۳ میلیون دلار در بیش از ۴۷۰۰۰ تراکنش بود.

مجموعه نود مانکیز مبتنی بر بیت کوین با بیش از ۴۱ میلیون دلار فروش، با افزایش ۱۷۰ درصدی نسبت به هفته گذشته، در جایگاه دوم قرار گرفت. مجموعه اردینالز با نام نت کتز با بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. نود مانکیز مجموعه‌ای از ۱۰،۰۰۰ تصویر پروفایل پیکسلی (PFP) منحصر به فرد است که در دسامبر راه‌اندازی شد و ادعا می‌کند اولین مجموعه ۱۰،۰۰۰ تایی روی بیت‌کوین است. مجموعه‌های دیگر اردینالز نیز پیش از این راه‌اندازی شده بودند، اما تیم نود مانکیز مجموعه خود را تنها یک ماه پس از راه‌اندازی اردینالز در فوریه ۲۰۲۳ روی بلاک‌چین حک کردند.

کاربر «NFTstats» در تاریخ ۲ مارس اعلام کرد که ارزش بازار نود مانکیز به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است که آن را به سومین مجموعه NFT بزرگ PFP در بین تمام بلاک‌چین‌ها، تنها پس از «باشگاه قایق تفریحی میمون کسل» (BAYC) مبتنی بر اتریوم، تبدیل می‌کند. دلیل دقیق جلب توجه اخیر این مجموعه مشخص نیست.

همچنین بخوانید: NFT غیرمتمرکز چیست و چگونه می توان آن را ساخت و راه اندازی کرد

کوین وو، بنیانگذار مجموعه NFT با نام گری کرفت، در ۲۲ فوریه در پستی نوشت که نود مانکیز به دلیل اینکه اولین مجموعه NFT به سبک PFP در «اولین زنجیره‌ای که تا به حال وجود داشته» است، دارای «خاستگاه معناداری» است - و این موضوع «روایت رقابتی عالی» را برای سرمایه‌گذاران سفته‌باز برای خرید به ارمغان می‌آورد.

منبع: CoinTelegraph

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.