ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,516,006,832,165
حجم معاملات 114,364,293,222
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,838.49
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 37 زمان مطالعه: 7 دقیقه

جزییات تازه پیدایش بیت کوین از ایمیل های دیده نشده ساتوشی ناکاموتو

جزییات تازه پیدایش بیت کوین از ایمیل های دیده نشده ساتوشی ناکاموتو

مارتی مالمی، یکی از اولین مشارکت‌کنندگان بیت‌کوین، در دادگاه اتحادیه ثبت اختراع باز برای ارزهای رمزنگاری (COPA) علیه کریگ رایت ایمیل هایی از ساتوشی ناکاموتو را به عنوان بخشی از شهادت خود به عنوان مدرک ارائه کرده است.

مکاتبات ایمیل خصوصی بین ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت‌کوین و مارتی مالمی، یکی از مشارکت‌کنندگان اولیه پروژه، نور تازه‌ای بر داستان پیدایش پرچمدار ارزهای رمزنگاری و اولین افکار خالق آن در مورد آینده انداخته است. اaین ایمیل‌ها توسط مالمی در دادگاه COPA علیه کریگ رایت به عنوان مدرک ارائه شد. این دادگاه از ابتدای فوریه در جریان است و در نهایت مشخص خواهد شد که آیا ادعاهای رایت درباره خلق بیت‌کوین صحت دارد یا خیر.

ایمیل‌های بی‌سابقه

گروهی از ایمیل‌ها به مکالمات اولیه بین ناکاموتو و مالمی مربوط می‌شود که از سال ۲۰۰۹ به وب‌سایت و کد پروژه بیت‌کوین کمک کرده‌اند. این ایمیل‌ها بینش‌هایی را در مورد انتظارات اولیه ناکاموتو در مورد بیت‌کوین و رشد آینده آن ارائه می‌دهد. بر اساس این ایمیل‌ها، او از چالش‌هایی که بیت‌کوین می‌تواند از نظر وضعیت قانونی با آن مواجه شود، آگاه بود.

او در یکی از ایمیل ها، نوشته است:

«چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید در سایت سورس فورج بگویید که من نمی توانم در سایت خودم بگویم... با این حال، من با گفتن صریح در نظر گرفتن به عنوان یک سرمایه گذاری، احساس ناخوشایندی دارم. 
 این حرف خطرناکی است و شما باید آن نقطه را حذف کنید. اشکالی ندارد که کاربران بیت کوین به تنهایی به این نتیجه برسند، اما ما نمی توانیم آن را به عنوان سرمایه گذاری تبلیغ کنیم.»

اینکه آیا ارزهای دیجیتال و پیشنهادات مرتبط با آنها قراردادهای سرمایه گذاری هستند، به نقطه ای بحرانی در اختلاف بین صنعت و تنظیم کنندگان، به ویژه SEC ایالات متحده تبدیل شده است. پس از سال‌ها احساسات منفی، بیت کوین به طور کلی خود را به عنوان یک کالا تثبیت کرده است، به طوری که بسیاری آن را «طلای دیجیتال» می‌دانند. این عمدتاً به این دلیل است که در ابتدا از طریق استخراج و نه از طریق قراردادهای سرمایه گذاری منتشر شده بود، اگرچه صرافی‌های بیت کوین به کاربران اجازه می‌دادند که این دارایی رمزنگاری شده را از سال ۲۰۱۰ خریداری کنند.

به طور تصادفی، ایمیل ها ایجاد یکی از اولین صرافی های بیت کوین را توصیف می کنند. ناکاموتو به دنبال ایده‌هایی برای برنامه‌های کاربردی بیت کوین بود و مالمی پیشنهاد یک صرافی فیات به بیت کوین را داد. مالمی به اداره و ثبت Bitcoinexchange.com (همانطور که قبلا شناخته می شد) ادامه داد. با این حال، آخرین ایمیل ها نشان می دهد که ناکاموتو مشاور کلیدی این صرافی بوده است.

ناکاموتو به مالمی توصیه کرد که ابتدا به طور انفرادی صرافی را اداره کند به جای اینکه یک صرافی «نوع eBay» یا همتا به همتا ایجاد کند. او همچنین به نفع ایده مالمی برای نرخ برابری ثابت، برنامه خود را برای گنجاندن یک سیستم حراج کنار گذاشت. علاوه بر این، ناکاموتو کمک مالی ۳۶۰۰ دلاری را تضمین کرد که ۱۰۰۰ دلار آن به پشتیبانی از عملیات اولیه صرافی اختصاص یافت.

موضوعات دیگر شامل ناشناس بودن، سود استخراج و هزینه ها

ناکاموتو همچنین تمایز اولیه بین تراکنش‌های ناشناس و شبه‌ناشناس (یا تا حدودی ناشناس) را ایجاد کرد. او انتظار جنجال در مورد تجزیه و تحلیل تراکنش ها را داشت که اکنون به کسب و کاری بزرگ برای شرکت هایی مانند Chainalysis و Elliptic تبدیل شده است.

ناکاموتو در آن زمان نوشت:

«فکر می‌کنم ما باید بر جنبه ناشناس بودن تاکید کمتری داشته باشیم، نمی توانیم این تصور را ایجاد کنیم که بیت کوین به طور خودکار ناشناس است. امکان ناشناس بودن به صورت مستعار وجود دارد، اما... اگر کسی به دنبال تاریخچه تراکنش ها بگردد و شروع به افشای اطلاعاتی کند که مردم فکر می کردند ناشناس است، واکنش منفی بسیار بدتر خواهد بود اگر انتظارات را آماده نکرده باشیم.»

ناکاموتو و مالمی همچنین درباره موضوعات دیگری مانند سود استخراج، مصرف انرژی و تأثیر زیست محیطی احتمالی بیت کوین بحث کردند. در پاسخ به نگرانی های زیست محیطی، ناکاموتو نوشت:

«طنزآمیز است که در نهایت مجبور شویم بین آزادی اقتصادی و حفاظت از محیط زیست یکی را انتخاب کنیم.»

همچنین بخوانید: ایمیل‌های ناشناخته ساتوشی ناکاموتو توسط آدام بک در دادگاه کریگ رایت ارائه شد

او به مالمی گفت که «متاسفانه»، روش اجماع اثبات کار تنها راهی است که تضمین می کند بیت کوین بدون شخص ثالث قابل اعتماد «کار کند». او افزود که این امر در جلوگیری از دوبار خرج کردن «اساسی» است. ناکاموتو به نظر نمی رسید با ایده اختصاص دادن انرژی قابل توجهی به شبکه بیت کوین ناراحت باشد.او نوشت که حتی اگر «مصرف انرژی قابل توجهی افزایش یابد»، به اندازه منابع صرف شده برای «فعالیت های بانکی معمولی» «اسراف آمیز» نخواهد بود.

او همچنین گفت:

«هزینه یک مرتبه بزرگتر از میلیاردها دلار کارمزد بانکی است که برای تمام ساختمان های آجری و ملاتی، آسمان خراش ها و پیشنهادهای کارت اعتباری پست ناخواسته پرداخت می شود.»

ناکاموتو همچنین به شدت آگاه بود که قیمت برق بر سودآوری استخراج تأثیر می گذارد. تجزیه و تحلیل او در آن زمان سرعت تکامل صنعت استخراج پس از ظهور دستگاه های ASIC را در نظر نگرفت. با این حال، ایمیل ها نشان می دهد که او از سرعت توسعه فناوری در سال های آینده آگاه بوده است.

«ارزش بیت کوین با برق مصرف شده برای تولید آنها مرتبط خواهد بود. اگر شما یک کار محاسباتی را ۲۴/۷ بدون توقف اجرا کنید، برق بیشتری مصرف می کند. وات اضافی مصرف شده مستقیماً به قبض برق شما می رود و ارزش بیت کوین هایی که تولید می کنید کمتر از آن خواهد بود.»

موضوع دیگری که توسط دو توسعه دهنده مورد بحث قرار گرفت، امکان استفاده از داده های زمان بندی بیت کوین بود. بعداً، تراکنش بلاک جنسیس خود ناکاموتو به طور مشهوری شامل یک تیتر مالی بود. ایمیل ها همچنین بحث هایی را در مورد تصمیم ناکاموتو برای «پنهان کردن تنظیم کارمزد تراکنش» در ابتدا نشان داد، زیرا او احساس می کرد که امکان سفارشی سازی کارمزدها کاربران را گیج می کند. او پیش‌بینی کرد که کارمزدهای قابل تنظیم تا «آینده دور، اگر اصلاً» مورد نیاز نخواهند بود.

پیش‌بینی ناکاموتو تا حدودی درست بود - هزینه‌های تراکنش‌های بیت‌کوین قبل از سال ۲۰۱۷ فقط چند سنت بود، اما هزینه‌ها در طول سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تراکنش‌ها به طور مرتب چند دلار هزینه داشته‌اند.

ایمیل ها ادعاهای کریگ رایت را درباره ساتوشی بودن رد می کنند

ایمیل های مالمی به طور عجیبی با برخی از ادعاهایی که رایت طی سال ها برای اثبات خود به عنوان ساتوشی مطرح کرده، تناقض دارد. رایت ادعا کرد که مالمی برای اولین بار از فوریه ۲۰۰۹ با ساتوشی تماس گرفت. با این حال، سوابق ایمیل نشان می دهد که مالمی ماه ها بعد، در ماه مه ۲۰۰۹، با ساتوشی تماس گرفته است. یکی دیگر از تناقضاتی که مالمی به آن اشاره کرد این بود که رایت در دادگاه نام کوچک مالمی را اشتباه تلفظ کرد. این برای ساتوشی که او را بسیار خوب می شناخت، غیرمعمول بود.

تناقض دیگر این است که رایت ملیت مالمی را اشتباه تشخیص داده است، در حالی که ایمیل ها حاوی یک آدرس ایمیل فنلاندی با پسوند .fi و در یک مورد، آدرس کامل خیابان مالمی، از جمله کشورش، بود. رایت همچنین در پرونده قبلی ادعا کرد که مالمی بازار سیاه سیلک رود را ایجاد کرده است. این ادعا ظاهراً منجر به خروج علنی رایت (در نقش ساتوشی) از بیت کوین در سال ۲۰۱۰ شد.

مالمی در بیانیه شهود خود این ادعاها را «غیر منطقی و دروغ» خواند. او اشاره کرد که راس اولبریخت سال ها پیش به دلیل ایجاد و اداره سایت غیرقانونی سیلک رود محکوم شد. سایت کریپتو اسلیت قبلاً ایمیل های رد و بدل شده بین ساتوشی و آدام بک را پوشش داده بود که بخشی از تلاش های گسترده تر COPA برای رد ادعاهای رایت در دادگاه به شمار می رفت.

منبع: کریپتو اسلیت

همچنین بخوانید: پیش بینی بیت کوین ۱۵۰ هزار دلاری توسط رئیس تحقیقات فاندسترات

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.