ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,506,792,019,946
حجم معاملات 90,038,431,888
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,738.28
اتریوم ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم پس از دو سال، قله ۴۰۰۰ دلاری را فتح کرد!

اتریوم پس از دو سال، قله ۴۰۰۰ دلاری را فتح کرد!

دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۱ از این سطح فراتر رفته بود.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته، روز جمعه به قیمت ۴۰۰۰ دلار رسید. این ارز دیجیتال در ماه‌های گذشته همراه با بیت‌کوین که در پنجم مارس به بالاترین رقم خود رسید، در حال افزایش بود. آخرین باری که اتر به این مقدار رسید، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ بود.

اتر در ۳۰ روز گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است و ۶۷ درصد افزایش یافته است، در حالی که بیت کوین ۵۷ درصد افزایش یافته و شاخص CoinDesk 20 که نشانگر کل بازار ارزهای دیجیتال است، ۵۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت اتر به دلیل گمانه زنی در مورد تایید صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتر در ایالات متحده است. انتظار می رود تصمیم نظارتی در ماه می گرفته شود. صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین در ژانویه تایید شدند و شاهد میلیاردها دلار ورودی خالص بوده‌اند.

همچنین بخوانید: بیت کوین در آستانه عبور از نقره!

به گفته تحلیلگران بیت وایز، احتمال تایید یک ETF مبتنی بر اتر به اندازه ETF های مبتنی بر بیت کوین واضح نیست. تحلیلگران با دادن ۵۰ تا ۶۰ درصد احتمال تایید، گفتند که این اتفاق «دیر یا زود» رخ خواهد داد. ارتقای دنکان (Dencun) بلاک‌چین اتریوم که برای ۱۳ مارس برنامه ریزی شده نیز بر قیمت این توکن تاثیر گذاشته است. انتظار می رود این ارتقا منجر به کاهش کارمزد برای کاربران شبکه های لایه ۲ شود.

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: پیشی گرفتن NFT های بیت کوین از اتریوم در فروش هفتگی!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.