ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,201,102,038,996
حجم معاملات 174,590,730,286
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $62,990.59
ارز دیجیتال صرافی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 24 زمان مطالعه: 4 دقیقه

گزارش جدید؛ توکن ها چگونه در صرافی ها لیست می شوند؟

گزارش جدید؛ توکن ها چگونه در صرافی ها لیست می شوند؟

صرافی ارز دیجیتال بیت گت و نانسن ریسرچ برای کمک به صرافی ها در ارزیابی پتانسیل یک ارز دیجیتال بر اساس چرخه توکن همکاری کردند.

کانال تلگرام مارکت فلو

صنعت ارزهای دیجیتال شامل تعداد زیادی از دارایی ها و توکن های ارز دیجیتال متنوع است که صرافی های متمرکز (CEX) را در انتخاب سکه مناسب برای لیست کردن تحت فشار قرار می دهد. طبق داده های کوین گکو، بازار ارزهای دیجیتال تقریباً ۱۵۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله سکه هایی مانند بیت کوین (BTC)، استیبل کوین هایی مانند تتر (USDT)، توکن های صرافی، میم کوین ها و سایر موارد را شامل می شود.

از این تعداد، صرافی های جهانی مانند بایننس تنها حدود ۲.۵ درصد از توکن ها را لیست می کنند، زیرا بایننس طبق داده های کوین رنکینگ در زمان نگارش این مقاله ۳۷۸ ارز دیجیتال را در پلتفرم خود لیست کرده است.

ممکن است افراد تعجب کنند که چگونه بهترین روش برای انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای لیست شدن در یک CEX چیست. برای کمک به صرافی ها در مدیریت کارآمد لیست کردن سکه، شرکت تحلیلی آنچین نانسن با صرافی ارز دیجیتال بیت گت برای انتشار گزارش جدیدی به نام «کشف پتانسیل توکن برای تجارت و لیست شدن در صرافی» همکاری کرده است.

در این گزارش، تیم های تحقیقاتی بیت گت و نانسن از رویکردهای مختلفی برای ارزیابی پتانسیل توکن بسته به چرخه توکن استفاده کردند. برای توکن های اولیه، شرکت ها بر روی معیارهای آفچین و کشش تمرکز کردند، در حالی که برای توکن های تثبیت شده، تحلیلگران از معیارهای آنچین استفاده کردند.

بررسی های بیت گت معیارهای لیست کردن توکن را برجسته می کند

گزارش مشترک که در ۲۹ ژوئیه منتشر شد، تخصص بیت گت در پویایی بازار را با تحلیل های بلاک چین نانسن ترکیب می کند تا به کاربران تجربه سرمایه گذاری ارز دیجیتال آگاهانه تری ارائه دهد. بیت گت اصول اصلی خود را هنگام لیست کردن یک توکن برجسته کرد، مانند در نظر گرفتن پتانسیل رشد یک توکن، لیست کردن سریع دارایی های محبوب و ارائه طیف کاملی از گزینه ها به کاربران.

تیم تحقیقاتی بیت گت همچنین یک سیستم نظارت خودکار داده های آنچین را راه اندازی کرده است که هدف آن ارزیابی سکه ها برای لیست شدن در پنج بعد کلیدی از جمله کشش بازار، تأیید جامعه، نوآوری فناوری، اقتصاد توکن و امنیت است. در گزارش آمده است: «کنترل دقیق برای اطمینان از لیست نشدن دارایی های پرخطر ضروری است» و افزود که ارزیابی ریسک های مرتبط با امنیت قرارداد هوشمند، توزیع توکن و سایر موارد ضروری است.

حتی برای توکن های قبلاً لیست شده، بررسی ریسک هایی مانند تعلیق معاملات و احتمال تغییر موجودی توسط صادرکننده قرارداد مهم است. در گزارش آمده است:

همچنین بخوانید: پنکیک سواپ ۱۸ میلیون دلار CAKE سوزاند!

«وقتی صحبت از توزیع توکن می شود، پروژه هایی که تیم ۵۰ درصد از توکن ها را نگه می دارد، بسیار متمرکز و پرخطر در نظر گرفته می شوند. به طور کلی، آدرس های مرتبط با سازنده توکن نباید بیش از ۲۰ درصد از عرضه را در اختیار داشته باشند.»

صرافی ها باید به صورت استراتژیک توکن ها را برای لیست شدن انتخاب کنند

به گفته روسلان فاخروتدینوف، مدیرعامل و بنیانگذار صرافی ترکیبی X10، صرافی های کوچک با چالش عدم توانایی در لیست کردن هر توکن به دلیل نیاز به نقدینگی کافی در هر بازار مواجه هستند.

فاخروتدینوف به کوین تلگراف گفت: «بنابراین، آنها باید به صورت استراتژیک توکن های خاصی را برای لیست کردن انتخاب کنند» و افزود که صرافی ها باید از لیست کردن توکن های غیرقابل اعتماد خودداری کرده و از حذف لیست های آینده جلوگیری کنند.

برای جلوگیری از لیست کردن توکن های غیرقابل اعتماد، صرافی ها باید تیم توکن، نقشه راه و جزئیات پروژه را بررسی کنند، فاخروتدینوف اظهار داشت و افزود:

«توکن های کلاهبرداری اغلب اطلاعات کمی یا هیچ اطلاعاتی درباره افراد پشت پروژه یا برنامه های مبهم و غیر واقعی ندارند.»

همچنین بخوانید: تحلیل هفتگی؛ بیت کوین، ریپل و صرافی وزیر ایکس

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.