ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,136,833,983,874
حجم معاملات 139,859,070,876
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,785.99
ریپل تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 4 دقیقه

افزایش قیمت ریپل؛ رشد ۹ درصدی با احتمال حل اختلاف SEC

افزایش قیمت ریپل؛ رشد ۹ درصدی با احتمال حل اختلاف SEC

قیمت ریپل (XRP) با افزایش ۹ درصدی به ۰.۶۵ دلار رسید زیرا تحلیلگران انتظار پیشرفت مثبتی در پرونده ی حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را دارند. XRP در حال حاضر به دنبال حرکت بعدی خود به سمت ۰.۹۰ دلار است.

کانال تلگرام مارکت فلو
  • اصلاحیه ی شکایت بایننس، احتمال تسویه حساب زودهنگام بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ریپل را بسیار افزایش داده است.
  • تحلیل احساسات بازار (Santiment) نشان دهنده ی افزایش قابل توجهی در تعداد کیف پول هایی است که حداقل ۱۰,۰۰۰ XRP را در اختیار دارند و این تعداد به بالاترین رقم در شش ماه گذشته رسیده است.
  • مدیرعامل ریپل، برد گارلینگهاوس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به دلیل رویه های نظارتی متناقض مورد انتقاد قرار داد.

ارز دیجیتال بومی ریپل، XRP، پس از اصلاحیه ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در پرونده ی بایننس در مورد نحوه ی برخورد با اوراق بهادار اشخاص ثالث، با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. این تحول باعث شده است تا بسیاری فکر کنند که این رویداد می تواند روند حل و فصل پرونده ی حقوقی طولانی مدت SEC با ریپل را سرعت بخشد. قیمت XRP بیش از ۹ درصد افزایش یافته و از ۰.۶۵ دلار گذشته است و ارزش کل بازار آن به ۳۶.۵ میلیارد دلار رسیده است. در نتیجه، XRP موفق شده تا جایگاه USDC صرافی سیرکل را در رتبه ی ششم به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، فعالیت نهنگ های XRP نیز در هفته های اخیر افزایش یافته است.

انباشت نهنگ های XRP به شدت افزایش یافته است

بر اساس داده های عرضه کننده ی داده های آن چین، سانتیمنت، طی پنج هفته ی گذشته، افزایش قابل توجهی در تعداد کل کیف پول هایی که حداقل ۱۰,۰۰۰  XRP را در اختیار دارند، مشاهده شده است. داده های سانتیمنت همچنین نشان می دهد که در حال حاضر در دفتر کل XRP تعداد ۲۷۹,۴۰۰ آدرس از این نوع کوسه و نهنگ وجود دارد که نشان دهنده ی بازگشت به بالاترین رقم شش ماه گذشته است. در سال ۲۰۲۴، تاکنون، همبستگی بین رشد این کیف پول های بزرگ و ارزش بازار این آلتکوین بسیار قوی بوده است.

نمودار تحلیل و رشد سانتیمنت ریپل

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت XRP این است که تحلیلگران پیش بینی می کنند حذف سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، پالیگان (MATIC) و سایر آلتکوین ها از دسته ی «اوراق بهادار» توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  از پرونده ی حقوقی بایننس، مسیر را برای تسویه حساب سریع تر در پرونده ی حقوقی XRP هموار کند.

با این حال، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، به دلیل رویه های نظارتی متناقض و قوانین نظارتی نامشخص، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را مورد انتقاد قرار داد. او گفت که این نهاد فدرال در مورد اجرای قوانین به صورت یکسان در حوزه ی ارزهای دیجیتال، به حرف خود عمل نمی کند. اصلاحیه ی اخیر می تواند راه را برای ریپل هموار کند تا با شناسایی XRP به عنوان اوراق بهادار توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مقابله کند.

همچنین بخوانید: نوسانات XRP؛ آیا حمایت شکسته می شود؟

XRP ریپل به کجا خواهد رفت؟

افزایش اخیر قیمت XRP به ۰.۶۵ دلار در پی افزایش خیره کننده ی ۱۳۳ درصدی در حجم معاملات روزانه به ۲.۷۲۶ میلیارد دلار صورت گرفته است. علاوه بر این، این آلتکوین به راحتی بالاتر از میانگین های متحرک ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه خود معامله می شود.

ارز دیجیتال ریپل اخیراً خروج قدرتمندی از الگوی مثلث داشته است و می تواند برای آزمایش مقاومت ۰.۹۰ دلار اقدام کند. با این حال، عبور از ۰.۹۰ دلار می تواند زمینه ساز یک رالی برای XRP شود تا به بالاترین قیمت تاریخی خود برسد و از تثبیت قیمت شش ساله خارج شود.

XRP  به مدت ۶ سال در حال تثبیت قیمت درون یک مثلث متقارن بوده است! در صورتی که #XRP از ۰.۹۰ دلار عبور کند، یک خروج صعودی می تواند رخ دهد.

— علی (@ali_charts) ۳۰ جولای ۲۰۲۴

همچنین بخوانید: آیا کاهش انتقال نهنگ ها به قیمت ریپل (XRP) ضربه می زند؟

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.