ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,733,913,251
حجم معاملات 169,705,937,942
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,184.52
بیت کوین فناوری
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 4 دقیقه

رابین لینوس با BitVM2 بیت کوین را به پلتفرمی هوشمند تبدیل می کند

رابین لینوس با BitVM2 بیت کوین را به پلتفرمی هوشمند تبدیل می کند

انتشار الگوی «BitVM» در اکتبر گذشته، موجی از پروژه ها را برای ساخت شبکه ها و پروتکل های لایه ۲ ایمن شده توسط بزرگترین و قدیمی ترین بلاک چین ایجاد کرد. آخرین نسخه، بهره وری را افزایش داده و بر کمبودهای مهم غلبه می کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

مقاله جدید «BitVM2» از رابین لینوس و گروهی از نویسندگان همکار، جهش بزرگی از طراحی اولیه محسوب می شود. این پروژه برای تسهیل یک «پل» امن برای انتقال بیت کوین از شبکه اصلی به شبکه های کمکی شناخته شده به عنوان «رول آپ ها» به رمزنگاری پیشرفته و طراحی جدیدی متکی خواهد بود.

بر خلاف تجسم قبلی، BitVM2 «بدون مجوز» است و به هر کسی اجازه می دهد تراکنش های مشکوک را به چالش بکشد، نه فقط یک مجموعه ثابت از اپراتورها.

رابین لینوس، توسعه دهنده بیت کوین که سال گذشته با یک روش نظری برای برنامه پذیرتر کردن قدیمی ترین و اصلی ترین بلاک چین، چشم انداز فناوری رمزنگاری را تکان داد، با نسخه دوم به نام «BitVM2» منتشر شده است - که دارای پیشرفت های چشمگیری است که می تواند این مفهوم را به اجرای دنیای واقعی نزدیک تر کند.

بر اساس یک مقاله سفید که روز پنج شنبه توسط لینوس و پنج نویسنده همکار منتشر شد، تنظیمات اولیه شامل استفاده از رمزنگاری برای فشرده سازی برنامه ها به زیربرنامه هایی است که سپس می توانند در تراکنش های بیت کوین اجرا شوند.

سپس برنامه ها «تأیید» می شوند - اساساً اطمینان حاصل می کنند که هیچکس سعی در تقلب یا سرقت ندارد - در سه تراکنش درون زنجیره ای. به گفته یکی از بنیان گذاران، الکسی زامیاتین، که به طور جداگانه برای پروژه ای به نام BOB، مخفف Build on Bitcoin کار می کند، در نسخه قبلی، تأیید می تواند بیش از ۷۰ تراکنش طول بکشد.

یکی از بهبودهای کلیدی نسخه جدید این است که هر کسی می تواند یک تراکنش مشکوک را در قابلیتی به نام «چالش بدون مجوز» زیر سوال ببرد. در BitVM اصلی که در اکتبر گذشته منتشر شد اما هرگز به طور عملی اجرا نشد، فقط یک مجموعه ثابت از اپراتورها می توانستند چالش ها را آغاز کنند.

زامیاتین در مصاحبه ویدئویی با کوین دسک گفت: «این طراحی بهبودهای عمده ای را برای ما به همراه دارد. اکنون یک نوشته کامل و جامع از الگوی BitVM داریم.»

لینوس یکی از مشارکت کنندگان اصلی در ZeroSync Association، یک سازمان غیرانتفاعی سوئیسی مستقر در کانتون زوگ است. نویسندگان دیگر علاوه بر زامیاتین شامل لوکاس آومایر، آندره پلوسی، زتا آواریوتی و ماتئو مافی بودند.

پروژه لینوس تا حدی به دلیل اینکه نیازی به تغییر کد زیربنایی بیت کوین ندارد، به عنوان یک پیشرفت تحسین شده است. این امر بسیار مهم است زیرا بیت کوین، بیشتر از اکثر پروژه های بلاک چین بعدی، کاملاً غیرمتمرکز در حاکمیت خود است. هیچ بنیاد راهنما یا نهاد حاکمه یا توسعه دهنده اصلی مانند اتریوم یا سولانا وجود ندارد.

همچنین بخوانید: تحلیلگر؛ فروش بیت کوین توسط دولت آمریکا بی تاثیر است

حتی پیشنهادهای به ظاهر متوسط مانند OP_CAT بسیار مورد بحث، با مشکلاتی در پذیرش توسط نگهدارندگان کد بیت کوین مواجه شده اند، زیرا تقریباً اجماع کامل به عنوان استاندارد واقعی برای به روزرسانی های پیشنهادی تبدیل شده است.

نمای کلی پروتکل BitVM2 در سطح بالا

اولین کاربرد BitVM2 فعال کردن یک «رول آپ» خواهد بود - اساساً یک شبکه کمکی جداگانه روی بیت کوین که می تواند تراکنش های سریع تر و ارزان تر را مدیریت کند، اما با تضمین های امنیتی مشابه.

فقط انتشار طراحی اصلی لینوس به الهام بخشیدن به یک شور و شوق برای ساخت پروژه ها روی بیت کوین کمک کرد. از ماه جولای، کوین دسک حداقل ۸۳ پروژه لایه ۲ بیت کوین را در حال کار شمارش کرد، با تنظیمات مختلف، از جمله رول آپ ها و همچنین زنجیره های جانبی.

الگوی جدید را می توان برای ایجاد یک «پل» بلاک چین استفاده کرد که می توان از آن برای انتقال ایمن بیت کوین به رول آپ و بعداً بازگرداندن ایمن آن برای برداشت سپرده ها استفاده کرد.

در حالی که مکانیسم اجماع اثبات کار بیت کوین - روش تأیید تراکنش ها، اساساً شامل مراکز داده ای است که به طور مداوم برای حل پازل های رمزنگاری کار می کنند، با مصرف بالای برق - به دلیل تأثیر زیست محیطی آن مورد انتقاد قرار گرفته است، اکثر کارشناسان بلاک چین موافقند که این امن ترین بلاک چین است.

چنین فضیلتی با ارزش بازار ۱.۲ تریلیون دلاری کل بیت کوین در گردش تأکید می شود - که بیش از کل ارزهای رمزنگاری شده دیگر است.

لینوس در پیامی تلگرامی به کوین دسک گفت: «طراحی پل جدید ما ساده تر و از نظر سرمایه کارآمدتر است. طراحی قبلی باعث ایجاد مشکلات نقدینگی هم از نظر میزان و هم مدت زمان قفل شدن وثیقه توسط اپراتورهای پل شد. اکنون، به سرمایه کمتری نیاز است که برای مدت زمان کوتاه تری قفل می شود.»

همچنین بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال امروز نزولی است؟

منبع: کوین دسک
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.