ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,160,800,965,633
حجم معاملات 138,335,607,162
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,940.48
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا بازار ارزهای دیجیتال امروز نزولی است؟

چرا بازار ارزهای دیجیتال امروز نزولی است؟

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۶۲,۶۴۹ دلار، بیش از ۴.۷ درصد کاهش یافت و به حدود ۵۸,۳۸۵ دلار رسید. این کاهش پس از گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) مبنی بر افزایش ۰.۲ درصدی تورم برای ماه جولای رخ داد.

کانال تلگرام مارکت فلو
  • جابجایی ۱۰,۰۰۰ بیت کوین توسط دولت آمریکا به کوین بیس، باعث ایجاد ترس از فروش گسترده در بازار شد.
  • برداشت بیش از ۱ میلیارد دلار تتر از صرافی ها، نشان دهنده ی احتمالاً بیزاری سرمایه گذاران از ریسک است.
  • یک تریدر با توجه به حجم معاملات پایین و روند قیمت، پیش بینی می کند که بیت کوین ممکن است به دلیل روند نزولی به ۵۵ هزار دلار سقوط کند.

ارزش کل بازار جهانی ارزهای دیجیتال نیز با کاهش ۲.۶۲ درصدی به ۲.۰۸ تریلیون دلار کاهش یافته است. در اینجا دلایلی برای نزولی بودن بازار کریپتو امروز آورده شده است.

واکنش بازار به داده های CPI

کاهش اخیر قیمت بیت کوین با انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) جولای همزمان شد که نشان دهنده ی افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به سال گذشته است. این نرخ کمتر از حد انتظار بود و پایین ترین نرخ تورم را از سال ۲۰۲۱ نشان داد.

داده های CPI باعث ایجاد گمانه زنی در مورد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شده است که می تواند بر پویایی بازار تأثیر بگذارد.

انتقال ۱۰ هزار بیت کوین توسط دولت آمریکا

علاوه بر این، دولت ایالات متحده ۱۰,۰۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۵۹۱ میلیون دلار را به کوین بیس پرایم منتقل کرد. این انتقال که با نام کیف پول «دولت ایالات متحده: جاده ابریشم وزارت دادگستری» ثبت شده است، پس از انتقال قبلی ۲ میلیارد دلاری بیت کوین در ماه جولای انجام می شود.

آدرس جاده ابریشم دولت #ایالات متحده ۲ ساعت پیش ۱۰ هزار دلار بیت کوین (۵۹۴ میلیون دلار) به #CoinbasePrime منتقل کرد!

دولت #ایالات متحده در حال حاضر ۲۰۳۲۳۹ دلار بیت کوین (۱۲.۰۵ میلیارد دلار) دارد.

— لوک آنچین (@lookonchain) ۱۴ اوت ۲۰۲۴

حجم بالای جابجایی وجوه باعث ایجاد نگرانی در مورد تأثیر بالقوه بر بازار و احتمال فروش گسترده شده است.

همچنین بخوانید: رشد بی سابقه ETFهای بیت کوین؛ ذخایر ساتوشی در معرض عقب ماندن

بزرگترین برداشت روزانه ۱ میلیارد دلاری USDT

برای افزایش عدم اطمینان در بازار، بیش از ۱ میلیارد دلار از استیبل کوین تتر (USDT) از صرافی های ارزهای دیجیتال خارج شد که بالاترین رقم روزانه از ماه می است. این برداشت گسترده نشان می دهد که سرمایه گذاران ممکن است در حال انتقال وجوه به گزینه های ذخیره سازی امن تر، احتمالاً در پاسخ به نوسانات مورد انتظار بازار باشند.

احتمال سقوط بیت کوین به ۵۵ هزار دلار

با نگاهی به شرایط فعلی بازار، رومن، تریدر شناخته شده ی ارزهای دیجیتال، تأکید می کند که رفتار قیمت فعلی بیت کوین، قدرت لازم برای ادامه روند صعودی را نشان نمی دهد. حجم معاملات پایین همراه با افزایش قیمت، نشان دهنده ی سناریوی نزولی است.

$BTC 1D

به دنبال قیمتی برای رسیدن به ۵۸ و احتمالاً ۵۵ هزار قبل از اینکه احتمالاً طولانی شود.

برنامه من در هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده است. در اینجا قدرتی برای ادامه به سمت بالا نمی بینیم زیرا قیمت نزولی داریم (تولید پایین + قیمت بالا).#بیت کوین #ارز رمزنگاری #کریپتو نیوز

— رومن (@Roman_Trading) ۱۴ اوت ۲۰۲۴

به گفته ی رومن، بیت کوین قبل از اینکه موقعیت های خرید بلندمدت در نظر گرفته شود، ممکن است به ۵۸ هزار دلار برسد و به ۵۵ هزار دلار سقوط کند.

همچنین بخوانید: فروش دوباره صرافی مت گوکس؛ آیا قیمت بیت کوین کاهش می یابد؟

منبع: کوین پدیا
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.