ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,939,908,353,705
حجم معاملات 83,809,737,952
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,170.92
شیبا اینو تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل سانتیمنت؛ کاهش خرید شیبا اینو و افزایش خرید بیت کوین

تحلیل سانتیمنت؛ کاهش خرید شیبا اینو و افزایش خرید بیت کوین

بر اساس معیار MVRV Z-Score، شرکت تحلیل بلاکچینی سانتیمنت (Santiment) اخیراً اعلام کرده است که شیبا اینو (SHIB) در وضعیت کم خرید (Underbought) و بیت کوین (BTC) در وضعیت پرخرید (Overbought) قرار دارد.

کانال تلگرام مارکت فلو

امتیاز MVRV Z نشان می دهد که شیبا اینو اخیراً کم ارزش شده است

سانتیمنت در پست جدید خود به بررسی وضعیت فعلی برخی از ارزهای دیجیتال برتر بر اساس امتیاز MVRV Z آنها پرداخته است. «نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته» (MVRV) یک شاخص درون-زنجیره ای محبوب است که نسبت بین ارزش بازار و ارزش تحقق یافته برای هر دارایی را اندازه گیری می کند.

ارزش تحقق یافته در اینجا یک مدل ارزش گذاری است که ارزش کل یک ارز دیجیتال را با فرض اینکه «ارزش واقعی» هر توکن در گردش برابر با قیمتی است که آخرین بار در بلاکچین معامله شده است، محاسبه می کند.

از آنجایی که آخرین تراکنش هر کوین آخرین باری است که دست به دست شده است، قیمت آن در آن زمان نشان دهنده ی قیمت تمام شده ی آن خواهد بود. بنابراین، ارزش تحقق یافته مجموع قیمت تمام شده ی تمام توکن های موجود در عرضه در گردش است.

به عبارت دیگر، این مدل کل سرمایه ای را که سرمایه گذاران برای خرید کل دارایی استفاده کرده اند، اندازه گیری می کند. ارزش بازار در مقابل، ارزش فعلی این سرمایه گذاران را نشان می دهد. بدین ترتیب، MVRV که این دو معیار را با هم مقایسه می کند، به ما در مورد وضعیت سود یا زیان کل سرمایه گذاران می گوید.

در زمینه ی موضوع مورد بحث، معیار واقعی مورد علاقه «امتیاز MVRV Z» است. این شاخص، تفاوت بین ارزش بازار و ارزش تحقق یافته را بر حسب انحراف معیار ارزش بازار کل تاریخچه ی دارایی تقسیم می کند.

حالا، نموداری که توسط سانتیمنت به اشتراک گذاشته شده است را مشاهده می کنیم که روند این شاخص را برای ارزهای مختلف این بخش نشان می دهد:

نمودار تحلیلی سانتیمنت از شیبا اینو و یونی سواپ

همچنین بخوانید: ارتش شیبا اینو در حال حرکت: ۳۵ میلیارد SHIB به سمت شیباریوم!


سانتیمنت بر اساس امتیاز MVRV Z، سه منطقه را تعریف کرده است که نشان می دهد یک دارایی چقدر از ارزش واقعی خود فاصله دارد. این نمودار نشان می دهد که شیبا اینو (SHIB) و یونی سواپ (UNI) اخیراً امتیاز منفی ۱.۵۵ و ۱.۹۶ داشته اند که این دارایی ها را در محدوده ی «کم خرید» قرار می دهد.

در این مقادیر امتیاز MVRV Z، ارزش بازار به طور قابل توجهی کمتر از ارزش تحقق یافته است، به این معنی که سرمایه گذاران به طور گسترده ای در ضرر هستند. به طور کلی، دارندگان سود تمایل بیشتری به فروش در بازار دارند، بنابراین زمانی که تعداد آنها کم شود، اصلاح قیمت می تواند کمتر محتمل شود.

به همین دلیل است که زمانی که این شاخص برای یک دارایی به زیر سطح ۱- سقوط می کند، آن دارایی کم ارزش در نظر گرفته می شود. به دلیل استدلال مشابه، مقادیر بالاتر از ۱ نشان دهنده ی این است که آن کوین پرخرید است.

بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و تون کوین (TON) اخیراً در محدوده ی پرخرید قرار داشته اند که نشان می دهد قیمت آنها ممکن است با اصلاح قیمتی نزولی روبرو شود. از سوی دیگر، شیبا اینو و یونی سواپ می توانند برای افزایش قیمت آماده تر باشند.

قیمت شیبا اینو

در زمان نگارش این متن، شیبا اینو با قیمت حدود ۰.۰۰۰۰۱۷۱ دلار معامله می شود که نسبت به هفته ی گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت شیبا اینو

همچنین بخوانید: شیبا اینو در آستانه رالی؟ سه سیگنال امیدوارکننده!

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.