ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,564,209,727,464
حجم معاملات 79,418,242,791
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 18%
بیت کوین $66,375.29
سولانا ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ETF سولانا؛ صندوق بعدی بازار

ETF سولانا؛ صندوق بعدی بازار

بریَن کلی، سهامدار ارز دیجیتال و مشارکت‌کننده در سی‌ان‌بی‌سی، سولانا را یکی از سه ارز دیجیتال «مهم» می‌داند، به این معنی که به احتمال زیاد بعد از بیت‌کوین و اتریوم، اولین ارزی خواهد بود که صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بر پایه آن ایجاد می‌شود.

برایان کلی، سرمایه‌گذار حوزه ارز دیجیتال و معامله‌گر برنامه «فست مانی» شبکه سی‌ان‌بی‌سی، روز چهارشنبه در برنامه کریپتو ایکس با مطرح کردن این احتمال که سولانا می‌تواند ارز دیجیتال بعدی باشد که در آمریکا دارای یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی لحظه‌ای (spot ETF) شود، بحث‌هایی را برانگیخت.

کلی این پیش‌بینی را در برنامه گفتگوی پس از بازار «فست مانی» شبکه سی‌ان‌بی‌سی در روز ۲۲ می، یک روز قبل از موعد تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد حداقل یک پیشنهاد برای عرضه صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی لحظه‌ای اتریوم (ETH) انجام داد. 

اوه عجیب، @cnbc میگه  سولانا ETF بعدی است.
هوم، کجا قبلا اینو شنیدم...
J◎e McCann (@joemccann)  ۲۲ مه ۲۰۲۴

«حالا تجارت اینه که کی بعدیه»، کلی پرسید، که او همچنین بنیانگذار و مدیر عامل صندوق دارایی دیجیتال BKCM است:

باید سولانا رو به‌عنوان مورد بعدی در نظر بگیرید. بیت‌کوین، اتریوم و سولانا احتمالا سه ارز دیجیتال بزرگ در این چرخه هستند.

بعضی از تحلیلگران با پیش‌بینی کلی موافق نبودند. نات گراسی، رئیس صندوق ETF، بر این باور است که تا زمانی که قراردادهای آتی سولانا در بورس کالای شیکاگو فهرست نشوند یا کنگره یک چارچوب قانونی مشروع برای ارزهای دیجیتال وضع نکند، صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر سولانا وجود نخواهد داشت.

تا به امروز، تنها قراردادهای آتی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در ایالات متحده تأیید شده‌اند.

جیمز سیفارت، تحلیلگر صندوق قابل معامله در بورس بلومبرگ، با نظر گراسی موافق است و خاطرنشان می‌کند که چنین پیشرفتی «چند سال» پس از راه‌اندازی یک بازار تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالایی رخ خواهد داد. سیفارت معتقد است که یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر سولانا تقاضای بیشتری نسبت به هر دارایی دیجیتال دیگری به غیر از بیت‌کوین و اتریوم خواهد داشت.

همچنین بخوانید: ادعای پژوهشگر اتریوم؛ پوشش مغرضانه ویکی‌پدیا در مورد سولانا

با این حال، سیفارت همچنین تأکید کرد که گری جنسلر و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) پیش از این در دعاوی حقوقی علیه کوین‌بیس و کراکن، سولانا را به عنوان یک اوراق بهادار علامت‌گذاری کرده‌اند که می‌تواند مسائل را برای متقاضیان بالقوه در آینده پیچیده کند.

آدام کوچران، شریک Cinneamhain Ventures، دیدگاه متضادی دارد و معتقد است که لایت‌کوین (LTC) یا دوج‌کوین (DOGE) به جای سولانا، ارز دیجیتال بعدی خواهند بود که در یک صندوق قابل معامله در بورس گنجانده می‌شوند.

کوچران گفت: «تقاضای بسیار کمتر، اما مسیرهای روشن‌تر». لایت‌کوین و دوج‌کوین مانند بیت‌کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند.

تعداد کمی از صادرکنندگان صندوق قابل معامله در بورس تمایل خود را برای درخواست یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر سولانا اعلام کرده‌اند.

با این حال، شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تمپلتون، که دارایی آن تریلیون دلار است، اخیراً از سولانا و یکی از بنیان‌گذاران آن، آناتولی یاکوونکو، تمجید کرده است، که باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا این شرکت در آینده درخواست صدور یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر سولانا را در نظر خواهد گرفت، شده است.

مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بیت‌وایز، پیش‌بینی کرد که سولانا «دارایی دیجیتال سال ۲۰۲۴» خواهد بود و اخیراً موارد استفاده واقعی در شبکه را بررسی کرد که مؤسسات می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند. 

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: پیش‌بینی قیمت سولانا؛ آیا به روند صعودی ادامه می‌دهد؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.