ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,279,609,479,923
حجم معاملات 183,854,157,729
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 18%
بیت کوین $61,082.39
اتریوم سولانا
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 14 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ادعای پژوهشگر اتریوم؛ پوشش مغرضانه ویکی‌پدیا در مورد سولانا

ادعای پژوهشگر اتریوم؛ پوشش مغرضانه ویکی‌پدیا در مورد سولانا

پژوهشگر اتریوم، امانوئل آووسیکا، نگرانی‌هایی را در مورد سوگیری احتمالی در پوشش ویکی‌پدیا از سولانا مطرح می‌کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

امانوئل آووسیکا، پژوهشگر اتریوم، ادعاهایی را در X منتشر کرد مبنی بر اینکه ویکی‌پدیا دارای موضع ضد رمزنگاری است و پوشش آن از سولانا به طور خاص غیرمنصفانه است. ادعاهای مطرح شده توسط آووسیکا همچنین مشارکت مولی وایت را در ویرایش مقالات مرتبط با ارزهای دیجیتال در این پلتفرم زیر سوال می برد.

آووسیکا در X گفت: «مردم از پوشش ویکی‌پدیا درباره صنعت کریپتو شکایت کرده‌اند، اما من هرگز این مشکل را درک نکردم تا اینکه کسی با اشاره به مشارکت بالقوه مولی در ویرایش مقالات مرتبط با ارزهای دیجیتال، شوخی کرد که «ویکی‌پدیا عالی پیش می‌رود»».

آووسیکا به پروژه مولی وایت، وب ۳ عالی پیش می‌رود، اشاره می‌کند که رویدادهای ظاهراً مشکوک در صنعت کریپتو را ردیابی می‌کند که «به خوبی که طرفداران آن دوست دارند باور کنید، پیش نمی‌روند».

محقق اتریوم بعداً سبک ویرایش ویکی‌پدیا را «کاملاً مزخرف» توصیف کرد و ادامه داد که چنین چارچوبی برای پوشش قابل اعتماد نخواهد بود. تصاویر به اشتراک گذاشته شده در پست آووسیکا، پوشش تاریخی سولانا را نشان می دهد، جایی که ویکی‌پدیا به مقالات رویترز، The Verge و Fortune Crypto استناد می کند. آخرین ویرایش در صفحه سولانا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ است.

آووسیکا در این باره استدلال کرد: «اگر ویکی‌پدیا اولین منبع اطلاعات من بود، به هیچ وجه به آن پروژه دست نمی‌زدم».

مولی وایت در پاسخ ادعا کرد که در حالی که مشارکت او با ویکی‌پدیا یک دانش عمومی است، تصمیمات در این سازمان به طور مستقل گرفته می شود و «به صورت علنی» انجام می شود.

آووسیکا استدلال کرد که ویکی‌پدیا یک «موضع ضد رمزنگاری روشن» دارد و بر عدم پذیرش کمک‌های مالی رمزنگاری و سابقه ادعایی در عدم گزارش موضوعات مرتبط با رمزنگاری تأکید کرد. وایت با اشاره به اینکه بنیاد ویکی‌مدیا نیز کمک‌های دام را نمی‌پذیرد، اما همچنان موفق به «نوشتن مقالاتی درباره گاوها» می‌شود، این ادعا را رد کرد.

آووسیکا تصاویری از صفحه سولانا در ویکی‌پدیا به اشتراک گذاشت که جزئیات دعاوی حقوقی، خرابی‌ها و هک‌های مرتبط با این پلتفرم، و همچنین رنج آن بر اثر سقوط FTX را نشان می‌دهد. او زیر سوال برد که آیا پروتکلی مانند سولانا فراتر از رویدادهای منفی چیز دیگری دارد.

همچنین بخوانید: نگرانی ها در اتریوم با نزدیک شدن به سطح حمایتی

وایت یک منتقد شناخته شده صنعت کریپتو است و دیدگاه‌هایی را در مورد ارزش‌های اطلاعات نادرست و دسترسی آزاد و باز می‌نویسد. وایت اخیراً در مقاله‌ای در بلومبرگ ادعا کرد که فناوری زیربنایی ارز دیجیتال «چیز زیادی برای ارائه به فرد عادی در زندگی روزمره او ندارد».

وایت گفت: «راحت باشید بروید و ببینید که چگونه من درگیر شده‌ام، به جای اینکه فقط بر اساس آنچه تصور می‌کنید انجام داده‌ام، حدس بزنید. من فکر نمی کنم اینطور باشد که ویکی‌پدیا یک «موضع ضد رمزنگاری روشن» داشته باشد».

آووسیکا تلویحاً می‌گوید که مشارکت وایت با ویکی‌پدیا بر این پلتفرم تأثیر گذاشته است تا در ماه مه ۲۰۲۲ کمک‌های مالی رمزنگاری را رد کند و ادعا کند که این کمک‌ها «بسیار خطرناک» و «به طور ذاتی درنده» هستند.

وایت اشاره کرد که مشارکت او در ویرایش صفحه سولانا در ویکی‌پدیا به یک ویرایش گرامری محدود شده است و بزرگ‌نویسی غیرضروری «توکن غیرقابل تعویض» را اصلاح می‌کند. این ۰.۲ درصد از کل ویرایش های انجام شده در صفحه را نشان می دهد.

وایت توضیح داد که بیشتر اطلاعات مربوط به پروژه‌های رمزنگاری، حتی پروژه‌های بزرگ مانند سولانا، به نشریات صنعتی محدود می‌شود که عموماً معیار منابع قابل اعتماد در ویکی‌پدیا را پاس نمی‌کنند. او تاکید کرد که مقالات ویکی‌پدیا بر اساس آنچه منابع ثانویه قابل اعتماد در مورد یک موضوع می‌گویند، نه آنچه یک موضوع در مورد خودش می‌گوید، است.

منبع: CryptoBriefing

همچنین بخوانید: آلت سیزن در راه است؟ کاهش کارمزد اتریوم در شش ماه گذشته!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.