ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,160,800,965,633
حجم معاملات 138,335,607,162
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,940.48
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تقاطع مرگ به بیت کوین نزدیک می شود؛ آیا ۶۲ هزار دلار مقاومت نهایی است؟

تقاطع مرگ به بیت کوین نزدیک می شود؛ آیا ۶۲ هزار دلار مقاومت نهایی است؟

بنجامین کاون، تحلیلگر رمز ارز، اخیراً در مورد تأثیر شاخص تقاطع مرگ که دوباره در نمودار بیت کوین ظاهر شده است، صحبت کرد. به لطف این شاخص، سطح قیمت ۶۲۰۰۰ دلار برای جلوگیری از سقوط مجدد قیمت بیت کوین حیاتی شده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

کاون در ویدیویی که در کانال یوتیوب خود منتشر کرد، اشاره کرد که بیت کوین در صورت عدم حفظ قیمت بالای ۶۲۰۰۰ دلار در مسیر تقاطع مرگ، در معرض خطر کاهش بیشتر قرار دارد. بیت کوین پس از بهبودی از سقوط قیمت زیر ۵۰۰۰۰ دلار در ۵ آگوست، تا ۶۲۰۰۰ دلار افزایش یافت. این افزایش به تقاطع مرگ منجر شد که اکنون قیمت های پایین تر را برای ارز دیجیتال برتر تهدید می کند.

تقاطع مرگ و تأثیر آن بر قیمت بیت کوین

شاخص تقاطع مرگ معمولاً نزولی تلقی می شود و نشان می دهد که ممکن است دوره طولانی کاهش قیمت برای دارایی مورد نظر در پیش باشد. این تقاطع مرگ زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک ۵۰ روزه زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قرار گیرد. همانطور که کاون نشان داد، میانگین متحرک ۵۰ روزه بیت کوین در حال حاضر در حدود ۶۲۰۰۰ دلار است.

به همین ترتیب، بیت کوین باید به زودی سطح قیمت ۶۲۰۰۰ دلار را بازپس گیرد و حفظ کند، در غیر این صورت در معرض کاهش بیشتر قیمت قرار دارد و سقوط زیر سطح روانی ۶۰۰۰۰ دلار در دید است. این تحلیلگر رمز ارز به طور خاص مقایسه هایی با تقاطع مرگ که در سال ۲۰۱۹ رخ داد، انجام داد تا بینش هایی در مورد حرکت بعدی بیت کوین ارائه دهد.

او خاطرنشان کرد که تقاطع مرگ در سال ۲۰۱۹ یک سقف محلی برای ارز دیجیتال برتر بود، زیرا پس از آن به ثبت سقف های پایین تر ادامه داد و قیمت آن برای حدود چهار ماه پس از آن نزولی بود. با این حال، کاون اذعان کرد که ممکن است این بار اوضاع متفاوت باشد و خاطرنشان کرد که این نوع شاخص ها تمایل دارند در مراحل مختلف چرخه به «شیوه ای کمی متفاوت» عمل کنند.

زمان این تقاطع مرگ همچنین می تواند بینشی در مورد آنچه ممکن است برای بیت کوین اتفاق بیفتد، ارائه دهد. کاون خاطرنشان کرد که سپتامبر به طور متوسط بدترین ماه برای بیت کوین است و نشان می دهد که این ارز دیجیتال برتر ممکن است دچار روند نزولی شود که می تواند تا سپتامبر ادامه یابد.

همچنین بخوانید: هشدار مقام سابق SEC درباره ETF بیت کوین مورگان استنلی

همه چیز به سمت ماکرو برمی گردد

کاون نشان داد که هر اتفاقی که برای بیت کوین بیفتد، عمدتاً به عوامل خارجی به جای شرایط غالب در بازار رمز ارز بستگی دارد. این شامل عوامل اقتصادی کلان مانند تورم و بازار کار است. در واقع، تصور می شود که سمت کلان مسئول سقوط ارز دیجیتال در ۵ آگوست به دلیل افزایش ترس از رکود اقتصادی است.

فدرال رزرو ایالات متحده تاکنون برای کاهش نرخ بهره به منظور کاهش تورم به سطح مطلوب ۲ درصد تردید کرده است. با این حال، تردید آنها منجر به پیش بینی هایی شده است که اقتصاد ایالات متحده ممکن است به زودی وارد رکود شود.

گزارش های شغلی ژوئیه ایالات متحده همچنین نشان داد که شرکت کنندگان بازار باید نگران باشند زیرا نرخ بیکاری بالاتر از انتظار بود. سمت کلان تأثیر قابل توجهی بر بیت کوین و بازار رمز ارز دارد زیرا تا حد زیادی تعیین می کند که سرمایه گذاران چقدر مایل به سرمایه گذاری در این دارایی های پرخطر هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

همچنین بخوانید: پیش بینی گری اسکیل؛ بیت کوین رکورد می شکند

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.