ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,235,236,994,641
حجم معاملات 171,264,641,934
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,503.63
الگوراند آلت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 3 دقیقه

الگوراند؛ بیت کوین، اتریوم و سولانا منسوخ شده‌اند!

الگوراند؛ بیت کوین، اتریوم و سولانا منسوخ شده‌اند!

آخرین تبلیغ بنیاد آلگوراند به «سه شبکه بزرگ» ارزهای دیجیتال حمله می‌کند و می‌گوید آنها خیلی کند، خیلی گران یا مستعد خرابی هستند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بنیاد آلگوراند با تبلیغ جدیدی که به شبکه‌های رقیب بیت‌کوین، اتریوم و سولانا حمله می‌کند، جنجال به پا کرده است. این تبلیغ نشان می‌دهد که این سه شبکه برای پرداخت مناسب نیستند. بنیاد آلگوراند در تاریخ ۲۳ می، تبلیغی با عنوان «وقتی بلاک‌چین‌ها به دنیای واقعی می‌رسند، تنها یکی ارائه می‌دهد» را در یوتیوب منتشر کرد.

این تبلیغ یک صندوق فروشگاه را نشان می‌دهد که خریداران سعی می‌کنند با سه دارایی رمزنگاری مختلف، بیت‌کوین (BTC)، اتر (ETH) و سولانا (SOL) پرداخت کنند. در طول تبلیغ، به فردی که سعی می‌کند با بیت‌کوین پرداخت کند، صندوق‌دار می‌گوید که باید ۲۷ دقیقه صبر کند زیرا تراکنش زمان می‌برد.

به پرداخت‌کننده با اتریوم گفته می‌شود که هزینه تراکنش ۱۱۲ دلار است و خریداری که سولانا را انتخاب کرده است، نمی‌تواند پرداخت کند زیرا تراکنش همچنان با شکست مواجه می‌شود. سپس دوربین به صف صندوق بعدی رفت که مشتریان را با استفاده از آلگوراند به صورت لحظه‌ای پردازش می‌کند و زیرنویس‌هایی با عنوان «نهایی شدن فوری. کارمزد پایین. برای سرعت زندگی طراحی شده است.»

آنتونی اسکاراموچی، مشاور سیاسی و کارآفرین، در انتهای تبلیغ با یک نقش کوتاه ظاهر می‌شود و می‌پرسد که چگونه به صف صندوق آلگوراند ملحق شود. برخی از مفسران در X بعدا با اشاره به اینکه اسکاراموچی تنها چند ساعت پس از انتشار تبلیغ، در X پست گذاشته است که «یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) سولانا» در راه است، به ریاکاری او اشاره کردند.

این تبلیغ که در زمان نگارش بیش از ۷۰۰۰۰۰ بازدید در X داشت، در شبکه‌های اجتماعی ارزهای دیجیتال جنجال زیادی به پا کرد. یکی از کاربران اظهار داشت که «آلگوراند ۲۱ تراکنش در ثانیه اجرا می‌کند، نمی‌تواند اکسپلورر اصلی خود را تامین کند اما بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار برای یک تبلیغ هزینه می‌کند. این راهش نیست رفقا.»

این کاربر به اعلام بنیاد آلگوراند در ژانویه مبنی بر تعطیلی اکسپلورر بلاک‌چین خود یعنی AlgoExplorer اشاره می‌کرد.

زک راینز، رابط جامعه چین‌لینک گفت: «این نوع بازاریابی برای من هیچ معنایی ندارد.»

«مردم عادی که با ارز دیجیتال آشنایی ندارند، صرفا با برداشت منفی («بله، ارز دیجیتال افتضاح است») دور خواهند شد، حتی نمی‌دانند که این یک تبلیغ برای ارز دیجیتال است.»

در همین حال، معامله‌گری با نام مستعار «فیسکانتیس» به ۹۰ هزار دنباله‌کننده خود در X گفت: «کمپین‌های تبلیغاتی منفی در مورد رقبای شما در این مرحله اولیه از چرخه پذیرش، حرکت بسیار ضعیفی است.»

او گفت: «این نشان‌دهنده دیدگاه مجموع صفر و فقدان ایده‌های اصلی است.» او قبل از افزودن این جمله گفت: «هر گوست‌چینی با تراکنش در ثانیه بالا می‌تواند ادعاهای آلگوراند را داشته باشد، تا زمانی که اوضاع به هم بریزد و مردم واقعاً شروع به استفاده از آن کنند.»

با این حال، همه واکنش‌ها انتقادی نبودند. هیلار اینگیموندارسون، یکی از بنیان‌گذاران Kernel Edge گفت که تیم آلگوراند با بازاریابی خود «کاملا درست» عمل کرده است، در حالی که «وت»، یکی از بنیان‌گذاران XRP cafe گفت که اگرچه این تبلیغ به شدت روی سایر بلاک‌چین‌ها کار می‌کرد، اما «قطعا خنده‌دار» بود.

طبق گفته DefiLlama، ارزش کل قفل‌شده در شبکه آلگوراند تنها ۹۶ میلیون دلار است. این مبلغی ناچیز در مقایسه با TVL اتریوم است که ۶۵ میلیارد دلار و سولانا که ۴.۸ میلیارد دلار است. توکن بومی آلگوراند، ALGO، در آن روز ۲ درصد کاهش یافت و طبق کوین گکو، همچنان ۹۵ درصد نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

منبع: CoinTelegraph

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.