ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,109,028,695
حجم معاملات 167,533,581,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,321.33
سولانا ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحلیل سولانا؛ ارز دیجیتال آینده

تحلیل سولانا؛ ارز دیجیتال آینده

مسیر رشد سولانا هیچ نشانه ای از کند شدن ندارد. در سال گذشته، ارزش SOL توانست ۶۲۳ درصد افزایش یابد.

کانال تلگرام مارکت فلو

سولانا مدت هاست که به عنوان یک «قاتل اتریوم» بالقوه در نظر گرفته می شود. معیارهای اخیر نشان می دهد که این گفته ممکن است به واقعیت نزدیک تر از همیشه باشد. ما از ۲۹ جولای شروع می کنیم، زمانی که SOL با پشت سر گذاشتن بایننس کوین (BNB) و افزایش کل ارزش بازار به ۸۵ میلیارد دلار، تیتر خبرها شد. این امر آن را به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ بازار تبدیل کرد.

حجم معاملات DEX سولانا نیز به بالاترین رکورد خود رسید و به ۲ میلیارد دلار افزایش یافت و سپس طی ۲۴ ساعت به ۳.۰۹ میلیارد دلار رسید. این افزایش ۵۰ درصدی، هم اتریوم و هم بایننس اسمارت چین را پشت سر گذاشت و نشان دهنده محبوبیت روزافزون این پلتفرم در بین معامله گران است.

علاوه بر این، سولانا برای اولین بار در یک بازه زمانی هفتگی، از اتریوم در مجموع کارمزد تراکنش و ارزش استخراج شده ماینر یا نکات MEV پیشی گرفت. سولانا ۲۵ میلیون دلار کارمزد تراکنش تولید کرد. از سوی دیگر، اتریوم در همان زمان تنها ۲۱ میلیون دلار تولید کرد.

رشد بازار سولانا با این واقعیت که در یک دوره ۲۴ ساعته اخیر، اکوسیستم ۵.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد، که بالاترین میزان از دو ماه گذشته است، بیشتر تقویت شده است. سهامداران سولانا همچنین می توانند از افزایش قابل توجه درآمد لذت ببرند. آن ها ۳۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده اند که نسبت به ۳ درصد اتریوم، بازدهی ۷ درصدی دارد.

در نهایت، سولانا با بیش از ۲.۲ میلیون دلار در مقایسه با ۱.۹۷ میلیون دلار اتریوم، از نظر ارزش اقتصادی کل از اتریوم پیشی گرفته است.

اتخاذ گسترده سولانا توسط پروژه های نوآورانه هدایت می شود

رشد سولانا تنها در مورد اعداد چشمگیر نیست، بلکه توسط پروژه های نوآورانه مختلفی که به تحریک استفاده از آن در سراسر جهان کمک می کنند، تقویت و تسریع می شود. به عنوان مثال، مشتری توانسته است خود را به عنوان جایگزینی غیرمتمرکز برای صرافی های متمرکز در شبکه سولانا تثبیت کند. این پلتفرم ویژگی های متعددی مانند جمع کننده DEX، پل زدن دارایی، سفارشات محدود و آموزش دائمی غیرمتمرکز را ارائه می دهد. در حال حاضر مشتری موفق شده است به طور متوسط ۹۰ هزار کیف پول منحصر به فرد را به صورت روزانه جذب کند، که ۴۰۰ میلیون دلار دارایی رمزنگاری شده در این پلتفرم معامله می شود.

مشابه مشتری، اورکا نیز با تبدیل شدن به کارآمدترین DEX نقدینگی در سولانا، حسی را در بازار ایجاد کرده است. ویژگی «گرداب ها» اورکا توانسته چنین حسی را در بازار ایجاد کند. این ویژگی وعده بازده بالاتر برای ارائه دهندگان نقدینگی را می دهد. همچنین تضمین می کند که لغزش کمتری برای معامله گران فراهم کند. ارزش کل قفل شده یا TVL حدود ۲۶۰ میلیون دلاری، اورکا را به یک بازیگر اصلی در چشم انداز رو به رشد DeFi سولانا تبدیل کرده است.

در میان همه اینها، شبکه زئوس خود را به عنوان پروژه ای متمایز از سایرین معرفی کرده است. این یک زیرساخت زنجیره ای متقابل است که از سرعت و مقرون به صرفه بودن سولانا بهره می برد. هدف از این پروژه معرفی نقدینگی بی نظیر بیت کوین (در حال حاضر حدود ۱.۳ تریلیون دلار) به سولانا از طریق برنامه غیرمتمرکز آپولو است. آپولو توانسته است تنها در عرض ۴ روز پس از انتشار تست نت خود، بیش از ۴۰ هزار کاربر از ۱۶۲ کشور را جذب کند.

همچنین بخوانید: رشد انفجاری سولانا در مقایسه با اتریوم و بیت کوین

در مرکز رویکرد نوآورانه زئوس، ایده تراکنش های مستقل از زنجیره قرار دارد، که در آن تراکنش های سولانا و بیت کوین توسط گره های زئوس ارائه می شوند. همه اینها در اکوسیستم سولانا ذخیره می شوند که امکان تعامل یکپارچه بین پلتفرم ها را فراهم می کند. ویژگی مهم دیگر امضاهای برنامه نویسی آن مانند کتابخانه برنامه نویسی زئوس یا ZPL است که امکان ایجاد پروتکل سفارشی را فراهم می کند. این امر توسعه دهندگان را برای ساختن برنامه های غیرمتمرکز پیچیده که برای موارد استفاده خاص سفارشی شده اند، توانمند می سازد.

این شبکه دارای زیرساخت امنیتی خوبی است. از اثبات تقلب برای ایمن سازی تراکنش ها و حفظ یکپارچگی شبکه استفاده می کند. اگر برخی از گره های زئوس با کلاهبرداری همکاری کنند، گره های صادق با ارائه اثبات تقلب برای کاهش عاملان مخرب، از شبکه محافظت خواهند کرد.

در نهایت، باید ذکر کرد که شبکه زئوس توسط بنیاد سولانا و استک پشتیبانی می شود. این پروژه قبلاً موفق شده است ۸ میلیون دلار سرمایه گذاری جذب کند. این اولین پروژه در لاونج پد مشتری LFG است که ۵۰ درصد از JUP را به عنوان قدرت رای دهی تضمین کرده است.

آینده روشن سولانا

مسیر رشد سولانا هیچ نشانه ای از کند شدن ندارد. در سال گذشته، ارزش SOL توانست ۶۲۳ درصد افزایش یابد. از ماه جولای، کاربران رمزنگاری حدود ۵.۴ میلیارد دلار را در چندین برنامه و پروتکل بومی سولانا قفل کرده اند. این نشان دهنده افزایش تقریباً ۲۵۰ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۴ است.

ورود استیبل کوین ها به یک عامل مهم در افزایش TVL سولانا تبدیل شده است. عرضه استیبل کوین های سولانا از ۱.۹ میلیارد دلار به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. معرفی PYUSD پی پال در سولانا این رشد را تقویت کرده است. عرضه این سکه در شبکه از زمان عرضه در ماه مه به ۲۳۳.۳ میلیون دلار رسیده است.

سولانا همچنین اخیراً رکورد تمام دوران خود را در آدرس های فعال هفتگی شکست. این شبکه برای اولین بار در تاریخ خود در ماه جولای از مرز ۱۰ میلیون عبور کرده است. این فعالیت افزایش یافته در کارمزدهای شبکه منعکس می شود، زیرا سولانا از مارس ۲۰۲۴ بیش از ۱ میلیون دلار در روز به عنوان کارمزد تولید کرده است.

بنابراین، سولانا به یک رقیب جدی برای تاج و تخت اتریوم تبدیل شده است. این شبکه با نوآوری و جذب هم کاربران و هم توسعه دهندگان توانسته است به این موفقیت دست یابد.

همچنین بخوانید: علت ریزش قیمت سولانا چیست؟

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.