ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,733,913,251
حجم معاملات 169,705,937,942
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,971.54
سولانا تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

علت ریزش قیمت سولانا چیست؟

علت ریزش قیمت سولانا چیست؟

پروتکل های DEX سولانا در ماه جولای با ۳۰ درصد حجم معاملات، از اتریوم پیشی گرفتند. فروش گسترده در بازار سهام ژاپن منجر به حذف ۵۰۰ میلیارد دلاری از بازار رمز ارزها شد. اگر سولانا زیر ۱۱۵ دلار بیاید، ممکن است بیشتر به سطح حمایت ۱۰۷ دلار سقوط کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بازار ارزهای دیجیتال با کاهش شدید قیمت مواجه شده است که باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است. بیت کوین (BTC) بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته و اکنون به ۵۳۲۷۰ دلار رسیده است، در حالی که سولانا (SOL) پنجمین ارز دیجیتال بزرگ به حدود ۱۷ درصد کاهش یافته است. در همین حال، ارزش کل بازار رمز ارزها ۱۳ درصد کاهش یافته و به ۱.۸۷ تریلیون دلار رسیده است، اگرچه حجم معاملات ۱۱۹.۷۲ درصد به ۱۴۲.۴۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

چرا قیمت سولانا در حال سقوط است؟

با توجه به اینکه معامله گران منتظر ETFهای سولانا در ایالات متحده هستند، علاقه به سولانا افزایش یافته است. در میان این شرایط، کاهش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال به فروش گسترده در بازار سهام ژاپن مرتبط است، جایی که شاخص نیکی با ۷.۱ درصد کاهش یافت.

در ۲ آگوست، سهام بانک های ژاپنی پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، بدترین روز خود را از سال ۲۰۰۸ تجربه کردند. این سقوط ناگهانی بازار در عرض سه روز حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از کل بازار رمز ارزها را حذف کرد که بزرگترین ضرر در بیش از یک سال گذشته است.

در ۲ آگوست، سهام بانک های ژاپنی پس از تصمیم بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره، بدترین روز خود را از سال ۲۰۰۸ تجربه کردند. این سقوط ناگهانی بازار منجر به حذف کوتاه مدت حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از کل ارزش بازار رمز ارزها در عرض سه روز شد که بزرگترین ضرر ۷۲ ساعته در بیش از یک سال گذشته است.

همچنین بخوانید: انقلاب در DEX؛ سولانا با ۵۵ میلیارد دلار اتریوم را شکست داد

عملکرد قوی DEX سولانا

با وجود کاهش گسترده بازار، عملکرد صرافی های غیرمتمرکز (DEX) سولانا قوی بوده است. در ماه جولای، ۳۰ درصد از حجم معاملات DEX ارزهای دیجیتال از پروتکل های ساخته شده روی شبکه سولانا آمده است که از ۲۸.۱۲ درصد اتریوم پیشی گرفته است.

تا پایان ماه، اکوسیستم دیفای سولانا ۵۶.۸۴۹ میلیارد دلار تراکنش پردازش کرده بود، در حالی که اتریوم ۵۳.۸۶۷ میلیارد دلار را مدیریت کرده بود.

تحلیل قیمت سولانا

در حال حاضر، سولانا (SOL) با قیمت ۱۲۱.۵۸ دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش ۱۵.۷۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته و ۳۷.۲ درصد در هفته گذشته است. اگر قیمت زیر ۱۱۵ دلار بیاید، ممکن است بیشتر به سطح حمایت ۱۰۷ دلار سقوط کند. از سوی دیگر، اگر بالای ۱۳۵ دلار افزایش یابد، می تواند به سطح مقاومت ۱۶۴ دلار برسد.

همچنین بخوانید: قیمت سولانا در چالش سطح ۲۰۰ دلار؛ خریداران همچنان می خرند

منبع: کوین پدیا
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.