ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,157,778,457,948
حجم معاملات 138,154,907,154
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,844.87
سولانا اتریوم
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 3 دقیقه

انقلاب در DEX؛ سولانا با ۵۵ میلیارد دلار اتریوم را شکست داد

انقلاب در DEX؛ سولانا با ۵۵ میلیارد دلار اتریوم را شکست داد

برای اولین بار در تاریخ ارزهای دیجیتال، حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز (DEX) سولانا (SOL) از اتریوم (ETH) فراتر رفت.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق داده های دیفای لاما، حجم معاملات DEX سولانا در ماه جولای به ۵۵.۸ میلیارد دلار رسید که از فعالیت معاملات زنجیره ای اتریوم در بازه زمانی ۱ تا ۳۱ جولای بیشتر است.

اتریوم، که بزرگترین زنجیره برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به شمار می رود، در همین مدت ۵۳.۸ میلیارد دلار حجم معاملات DEX ثبت کرد. شبکه های لایه ۲ مانند آربیتروم و بیس و بلاک چین لایه ۱ بایننس اسمارت چین، بعد از سولانا و اتریوم بیشترین حجم را داشتند.


 
حجم صرافی های غیرمتمرکز بر اساس بلاکچین

چه عواملی باعث افزایش حجم معاملات سولانا شده است؟

این موفقیت سولانا در پیشی گرفتن از اتریوم، تحت شرایط متفاوتی برای هر دو شبکه اتفاق افتاد.

سال گذشته، میم کوین ها در زنجیره سولانا محبوبیت پیدا کردند و پروژه هایی مانند داگ ویف هت (WIF) و بونک (BONK) بازارهای زنجیره ای را تحت تاثیر خود قرار دادند. بسیاری از سرمایه گذاران سفته باز با شرط بندی روی چنین توکن هایی که تا اول آگوست با ارزش بازار میلیارد دلاری معامله می شدند، یک شبه به ثروت هنگفتی دست یافتند.

افراد مشهور نیز با استفاده از ابزارهایی مانند پمپ.فان و مون شات، به سرعت توکن های جدیدی را به بازار سولانا عرضه کردند. اگرچه اکثر این کوین ها شکست خوردند، اما حضور چهره های سرشناس به رونق بازار میم کوین ها کمک کرد.

مدیران ثروت مانند ونک برای لیست کردن سهام صندوق قابل معامله در بورس (ETF) سولانا نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست دادند. با این حال، رابرت میچنیک، رئیس بخش دارایی های دیجیتال بلک راک، گفت که لیست کردن سبدی از ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین (BTC) و اتریوم بعید به نظر می رسد.

نقش دیفای اتریوم و وعده نهادی

از سوی دیگر، اتریوم همچنان لایه کاربردی اصلی برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dApp) به شمار می رود. بزرگترین برنامه های غیرمتمرکز مانند آوی و یونی سواپ، در ابتدا روی اتریوم توسعه داده شدند.

همچنین بخوانید: قیمت سولانا در چالش سطح ۲۰۰ دلار؛ خریداران همچنان می خرند

اتریوم پس از یک ارتقاء تکنولوژیکی که هزینه ها را به طور قابل توجهی کاهش داد و باعث شد تا تجارت و سواپ در اتریوم دوباره مقرون به صرفه شود، مورد توجه بیشتری قرار گرفت. این به روزرسانی که دِنکَن نامیده می شود، به سرعت با تقاضای نهادی برای اتریوم در وال استریت همراه شد.

ناشران سهام مانند بلک راک، بیت وایز، فیدلیتی و گریسکیل مجوز لیست کردن سهام صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت کردند.

صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم حدود شش روز است که معامله می شوند و خروج سرمایه از گریسکیل تأثیر زیادی بر این عرضه جدید گذاشته است. طبق گزارش نانسن، در چهار روز اول از پنج روز معاملاتی، ۷۵۰ میلیون دلار از این محصولات خارج شده است.

بحث های زیادی در مورد معنای این ETFها برای قیمت آینده اتر وجود دارد. برخی بر این باورند که راکد ماندن عرضه ناشی از خرید ETF باعث افزایش بازده استیکینگ زنجیره ای می شود، در حالی که برخی دیگر با این دیدگاه که این اتفاق منفعت کل صنعت تلقی شود، مخالف هستند.

با این حال، داده های زنجیره ای، اتریوم را به عنوان رهبر بازار دیفای تثبیت می کند. گلس نود گزارش داد که تعداد آدرس های فعال روزانه در اتریوم و لایه ۲ آن از ابتدای سال ۱۲۷ درصد افزایش یافته است.

نمودار تعداد آدرس های هر بلاکچین

همچنین بخوانید: رشد چشمگیر سولانا؛ بالاترین قیمت ماهانه به ثبت رسید

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.