counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,448,636,491,254
حجم معاملات 115,965,676,688
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,863.87
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 24 زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیلگران: اصلاح قیمت بیت کوین تنها یک تثبیت سالم است

تحلیلگران: اصلاح قیمت بیت کوین تنها یک تثبیت سالم است

معامله گران می گویند ریزش بیت کوین ضروری بود و افت قیمت احتمالا به عنوان فرصتی برای خرید دیده شود.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین (BTC) کمی پس از شروع به کار بازار بورس وال استریت در ۵ مارس، به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹۳۲۴ دلار رسید، اما قبل از اینکه به شدت ۹.۷۵ درصد اصلاح شود و به ۵۹۳۲۳ دلار برسد، که تحلیلگران آن را حرکتی خوشایند قبل از «تثبیت سالم» توصیف کردند.

قیمت بیت کوین در «مرحله فومو» به بالای ۶۸۰۰۰ دلار رسید

داده‌های کوین تلگراف مارکتز پرو و تریدینگ ویو نشان داد که بیت کوین ۹ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹۱۷۰ دلار معامله می‌شود. در حالی که بیت کوین در هفت روز گذشته همچنان ۱۲ درصد افزایش یافته است، سقوط ناگهانی این ارز رمزنگاری پیشگام، مشارکت کنندگان بازار را در این فکر فرو برده است که قیمت در آینده به کجا خواهد رسید. تحلیلگر بازار، اکسل کیبار، نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد بیت کوین به بالای ۶۹۰۰۰ دلار رسیده است و آن را «مرحله فومو» نامید.

کیبار در پستی در ۴ مارس در X، در ۴ مارس، بیت کوین را در محدوده ۶۵۰۰۰ تا ۶۸۰۰۰ دلار معامله کرد که به سمت قله نوامبر ۲۰۲۱ در حدود ۶۹۰۰۰ دلار حرکت می کرد. او به سرمایه گذاران هشدار داد که در آن سطح درگیر ترس از دست دادن فرصت نشوند.

او گفت: «فکر نمی کنم BTCUSD این یک شکست به سیگنال همه زمانه باشد. در این قسمت از حرکت فومو نکنید.»

الکس تورن، رئیس تحقیقات در گلکسی ریسرچ، توجه خود را بر عملکرد قیمت تاریخی بیت کوین، به ویژه در سال ۲۰۲۰ متمرکز کرد، زمانی که پس از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی، به طور خلاصه عقب نشینی کرد. تورن اشاره کرد که اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین به احتمال زیاد طی ۱۵ روز آینده «۱۱.۳% پایین‌تر خواهد آمد» قبل از اینکه در چند هفته آینده دوباره بالاترین سقف قیمت (ATH) را بشکند.

بیت کوین در نمودار روزانه سیگنال فروش ارسال می کند

میانه تا اواسط ۵۰,۰۰۰ دلار می تواند یک عقب نشینی احتمالی باشد که در آن احتمالاً یک افت رخ دهد. در دوم مارس، پیتر برندت نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد بیت کوین در یک کانال موازی صعودی با حمایت کوتاه مدت زیر ۵۵۰۰۰ دلار توسط مرز میانی الگو معامله می شود.

«من معتقدم که یک افت زیر ۵۵۰۰۰ دلار می تواند یک فرصت خرید باشد، اگرچه چنین افت پیش بینی من نیست.»

در همین حال، علی، تحلیلگر مستقل، مشاهده کرد که شاخص TD Sequential سیگنال فروش را در نمودار روزانه ارسال کرده است و به معامله گران هشدار داد تا «کمی قبل از سقوط قیمت» به دقت توجه کنند.

همچنین بخوانید: بیت کوین در آستانه عبور از نقره!

«این شاخص با داشتن سابقه قوی در پیش بینی روندهای بیت کوین از ابتدای سال، پیش از این در اوایل ژانویه سیگنال خرید داده بود و به دنبال آن ۳۴ درصد افزایش یافت و در اواسط فوریه سیگنال فروش صادر کرد و پس از آن ۴.۴۴ درصد کاهش یافت.»

در حالی که سایر معامله گران انتظار اصلاح عمیق‌تری در عقب‌نشینی پیش از نصف شدن را داشتند، جان بولینجر، تحلیلگر فنی قیمت، عقب‌نشینی روز پنجم مارس در قیمت بیت‌کوین را «کمی زیاد» خواند.

او گفت: «ما در سطوح بالای جدید، انتظار برداشت سود داریم؛ این روال کار است، اما به نظر می رسد کمی زیاد است. آیا اهرم، دست های ضعیف یا چیز دیگری است؟ به هر حال، یک عقب نشینی یک روزه یک قله را نمی سازد.»

با این حال، بولینگر افزود: «یک تلاش برای رالی ناموفق زشت خواهد بود.»

داده‌های بازار نشان داد که معامله‌گران برای افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۹,۰۰۰ دلار آمادگی خوبی نداشتند. طبق داده‌های کوین‌گلس، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱.۱۷ میلیارد دلار موقعیت اهرمی در سراسر بازار رمز ارزها لیکویید شده است که از این مقدار ۸۴۶ میلیون دلار لیکویید شدن موقعیت‌های لانگ (خرید) بوده است. در مجموع، ۲۳۶.۳۳ میلیون دلار از لیکویید شدن‌ها مربوط به موقعیت‌های لانگ بیت‌کوین بوده است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: پیشی گرفتن NFT های بیت کوین از اتریوم در فروش هفتگی!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.