counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,446,447,389,996
حجم معاملات 117,058,798,770
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,814.76
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

احتمال کاهش بیشتر بیت‌کوین با غالب شدن احساسات نزولی

احتمال کاهش بیشتر بیت‌کوین با غالب شدن احساسات نزولی

بیت کوین (BTC)، پیشروترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، به نظر می رسد با افزایش احساسات منفی بازار، با کاهش بیشتری روبرو شود.

کانال تلگرام مارکت فلو

تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهد که بیت کوین (BTC) در تلاش برای حفظ سطوح حمایتی کلیدی است و روحیه کلی بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به سمت احتیاط تغییر می‌کند. عوامل متعددی مانند فشارهای کلان اقتصادی، نگرانی‌های نظارتی و شاخص‌های فنی به این چشم‌انداز منفی دامن می‌زنند. با ادامه فشار فروش بر بیت کوین، پتانسیل کاهش بیشتر قیمت آن برجسته‌تر می‌شود. این مقاله به بررسی روند قیمت بیت کوین در کوتاه مدت برای مشارکت‌کنندگان در بازار می‌پردازد که به دنبال جهت‌یابی در نوسانات فعلی و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد دارایی‌های BTC خود هستند.

در حال حاضر، قیمت BTC با کاهش ۲.۵٪ در حدود ۶۷,۷۹۶ دلار معامله می شود، با ارزش بازاری بیش از ۱.۳ تریلیون دلار و حجم معاملاتی بیش از ۲۹ میلیارد دلار در زمان نگارش این مقاله. اگرچه ارزش بازار آن ۲.۴۴ درصد کاهش یافته است، حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴.۴۳ درصد افزایش یافته است.

تحلیل تکنیکال حاکی از کاهش بیشتر قیمت بیت کوین است

BTC در بازه زمانی ۴ ساعته با دو کندل نزولی با قدرت قابل توجهی به زیر میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ روزه سقوط کرده است. با چنین روندی، قیمت BTC ممکن است بیشتر کاهش یابد. شاخص RSI در تایم فریم ۴ ساعته نیز با افت شدید به زیر ۵۰ درصد و نزدیک شدن به منطقه اشباع فروش مواجه شده است. این تأیید می کند که BTC ممکن است همچنان شاهد کاهش بیشتر قیمت باشد.

در تایم فریم روزانه، قیمت BTC با قدرت قابل توجهی به سمت میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ روزه با یک کندل نزولی بزرگ در حال کاهش است. بر اساس رفتار قیمتی فوق، می توان گفت که BTC ممکن است برای بقیه روز نزولی باقی بماند. در نهایت، شاخص قدرت نسبی (RSI) ۱ روزه نیز نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین احتمالاً کاهش بیشتری خواهد داشت، زیرا خط RSI کمی پایین‌تر از ۵۰ درصد کاهش یافته است و ممکن است برای مدتی در همانجا باقی بماند.

همچنین بخوانید: سونامی ۲ میلیارد دلاری در ETF های بیت‌کوین در هفته اول ژوئن!

آیا BTC با ضررهای بیشتری مواجه خواهد شد؟

بر اساس تحلیل قیمت و آنچه شاخص RSI نشان می دهد، در صورت ادامه روند نزولی بیت کوین، به سمت سطح حمایتی ۶۶,۷۳۶ دلار حرکت خواهد کرد. اگر این سطح را بشکند، بیشتر کاهش می یابد تا سطح حمایتی ۶۴,۵۱۵ دلاری را آزمایش کند. این احتمال وجود دارد که حتی برای آزمایش سطح ۶۰,۱۵۸ دلار کاهش بیشتری داشته باشد، اگر سطح ذکر شده نتواند قیمت را نگه دارد.

با این حال، فرض کنید BTC در هر یک از سطوح حمایتی پیشنهادی قبلی تصمیم به تغییر مسیر بگیرد، شروع به صعود به سمت سطح مقاومتی ۷۱,۹۰۹ دلاری خواهد کرد. اگر قیمت از این سطح مقاومتی عبور کند، ممکن است برای آزمایش سطح ۷۳,۸۱۱ دلاری حرکت کند و احتمالاً برای ایجاد یک رکورد جدید حرکت کند.

همچنین بخوانید: رشد دوباره بیت کوین؛ هدف بعدی کجاست؟

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.