ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,521,616,585,139
حجم معاملات 115,222,931,793
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $67,069.55
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 17 زمان مطالعه: 2 دقیقه

تغییر موضع بیل آکمن: تردید میلیاردر در مورد بیت کوین

تغییر موضع بیل آکمن: تردید میلیاردر در مورد بیت کوین

این سرمایه گذار فعال پیش از این عمدتاً از هرگونه دخالتی در ارزهای دیجیتال اجتناب می کرد.

بیل آکمن، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پرسشینگ اسکوئر کپیتال منیجمنت، بعدازظهر شنبه بخشی از توجه خود را به بیت کوین (BTC) معطوف کرد و با کنایه سناریویی را مطرح کرد که در آن قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان می تواند بسیار فراتر از حد تصور افزایش یابد.

آکمن در پستی در شبکه اجتماعی گفت: «افزایش قیمت بیت کوین منجر به افزایش استخراج و مصرف بیشتر انرژی، افزایش هزینه انرژی، افزایش تورم و کاهش ارزش دلار، افزایش تقاضا برای بیت کوین و افزایش استخراج، تقاضا برای انرژی را بیشتر می کند و این چرخه ادامه می یابد.»

او ادامه داد: «بیت کوین به سمت بی‌نهایت می‌رود، قیمت انرژی سر به فلک می‌کشد و اقتصاد فرو می‌پاشد. شاید بهتر است کمی بیت کوین بخرم.»

وی بعداً افزود: «البته مشکل این است که این روند می‌تواند معکوس هم عمل کند.»

همانطور که انتظار می رفت، پست آکمن با واکنش سریع بسیاری از افراد جامعه بیت کوین، از جمله مایکل سیلور، بنیانگذار و رئیس اجرایی شرکت میکرواستراتژی (MSTR) مواجه شد که به او پیشنهاد داد در این مورد مستقیماً با آکمن صحبت کند.

همچنین بخوانید: بلاتکلیفی در معاملات مشتقه ETF بیت کوین با تصمیم SEC

سیلور گفت: «شما باید بیت کوین بخرید، اما نه به دلایلی که ذکر شد.اکثر استخراج کنندگان بیت کوین هزینه برق را برای سایر مصرف کنندگان کاهش می دهند، نه افزایش. اگر می‌خواهید به‌صورت تک به تک در این مورد صحبت کنیم، به من اطلاع دهید.»

آکمن عمدتاً از بیت کوین و ارزهای دیجیتال به طور کلی دوری کرده است، اگرچه در سال ۲۰۲۲ گفت که او سرمایه‌گذار کوچکی در برخی پروژه‌های رمزنگاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رمزنگاری است. او در آن زمان گفت: «من بیشتر به عنوان یک علاقه‌مند که سعی در یادگیری دارد سرمایه‌گذاری می‌کنم تا یک سرمایه‌گذار محتاط.»

منبع: CoinDesk

همچنین بخوانید: بیت کوین با ETF ها به مدار ۱۰۰ هزار دلاری می‌رود

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.