ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,528,170,670,934
حجم معاملات 117,313,086,323
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $67,081.39
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 23 زمان مطالعه: 4 دقیقه

بلاتکلیفی در معاملات مشتقه ETF بیت کوین با تصمیم SEC

بلاتکلیفی در معاملات مشتقه ETF بیت کوین با تصمیم SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ ۲۴ آوریل دوباره در مورد چراغ سبز شدن معاملات اختیار معامله بر روی صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین (ETF) تصمیم گیری خواهد کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تصمیم خود را در مورد تأیید معاملات اختیار معامله بر روی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین (BTC) به تعویق انداخت - اقدامی که می‌تواند درِ ورود سرمایه‌های نهادی بیشتر به بیت‌کوین را باز کند. در یک پرونده در تاریخ ۶ مارس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مهلت پاسخگویی به بورس Cboe و بورس بین‌المللی اوراق بهادار میامی را در رابطه با پیشنهادهای آنها برای ارائه اختیار معامله روی ETF های بیت‌کوین تمدید کرد.

این کمیسیون همچنین تصمیم‌گیری در مورد پیشنهاد نزدک برای ارائه اختیار معامله روی iShares Bitcoin Trust (IBIT) متعلق به بلک راک را به تعویق انداخت و اعلام کرد که این تأخیر برای «بررسی کافی» درخواست آنها ضروری است. تمام این بورس‌ها در ۲۵ ژانویه برای فهرست کردن اختیار معامله ETF های بیت‌کوین درخواست دادند و کمیسیون بورس و اوراق بهادار با اولین مهلت تصمیم‌گیری خود در ۱۰ مارس مواجه شد، زیرا قوانین اوراق بهادار ایالات متحده به این کمیسیون ۴۵ روز برای تصمیم‌گیری یا تعویق تصمیم در این مورد مهلت می‌دهد.

تعویق این تصمیم به کمیسیون ۴۵ روز دیگر - حداکثر ۹۰ روز طبق قانون - برای رسیدن به یک تصمیم نهایی فرصت می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آن را ۲۴ آوریل اعلام کرد. اختیار معامله یک ابزار مشتقه است که به معامله‌گران اهرم مالی می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا بر اساس جهت‌گیری بازار شرط‌بندی کنند.

اگر یک معامله‌گر فکر کند قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد، می‌تواند با پرداخت حق‌الضمانه، یک «اختیار خرید» بخرد و توافق کند که طی یک ماه یک بیت‌کوین را با قیمت فعلی بخرد، در حالی که پول کمتری نسبت به خرید ۱ بیت‌کوین نیاز دارد. اگر بیت‌کوین در طول ماه افزایش یابد، معامله‌گر می‌تواند از اختیار معامله خود استفاده کند، بیت‌کوین را با قیمت پایین‌تر بخرد و شاید آن را با سود بفروشد.اگر قیمت بیت‌کوین کاهش یابد، معامله‌گر احتمالاً فقط اجازه می‌دهد قرارداد منقضی شود و حق‌الضمانه پرداختی را از دست بدهد.

مایکل سونن‌شاین، مدیرعامل گری‌اسکیل ماه گذشته خواستار تأیید اختیار معامله برای ETF های بیت‌کوین شد و ادعا کرد که آنها «به یک بازار قوی و سالم کمک می‌کنند».

همچنین بخوانید: بیت کوین با ETF ها به مدار ۱۰۰ هزار دلاری می‌رود

دیو نادیک، تحلیلگر VettaFi در ژانویه به CNBC گفت که به محض فعال شدن بازارهای اختیار معامله ETF بیت‌کوین، «شما شروع به دیدن انواع بازیگران صندوق‌های تامینی در این فضا خواهید کرد». نادیک گفت کسانی که «مستقیماً در اکوسیستم ارزهای دیجیتال روی ارز دیجیتال شرط‌بندی نمی‌کنند، اکنون چیزی برای بازی کردن خواهند داشت».

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ۱۱ ژانویه - آخرین روزی که پس از ماه‌ها تأخیر باید در مورد تأیید تصمیم می‌گرفت - ده ETF بیت‌کوین را برای شروع معاملات تأیید کرد. معامله‌گران این ETF ها را پر از پول نقد کرده‌اند - بر اساس داده‌های تحقیقاتی بیت مِکس در تاریخ ۶ مارس، ۹ مورد از ETF های جدید به استثنای گری‌اسکیل که به یک ETF تبدیل شد، ۲۵.۸۷ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشتند.

اکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید در مورد هفت ETF اتریوم (ETH) تصمیم‌گیری کند.تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این کمیسیون تا ۲۳ مه برای تأیید همه آنها در ضرب‌الاجل درخواست وَن‌اِک صبر کند. چندین ETF اهرمی بیت‌کوین در حال حاضر در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار دارند، مدیر دارایی Direxion در ژانویه در کنار پنج صندوق اهرمی بیت‌کوین ProShares و شش ETF اهرمی REX Shares برای پنج ETF معکوس و بلند مدت بیت‌کوین درخواست داد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: کیف پول Brave: پشتیبانی از بیت کوین برای ۶۰ میلیون کاربر

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.