ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,948,250,582,840
حجم معاملات 80,367,035,433
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,444.73
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین بعد از هاوینگ؛ هدف بعدی ۱۳۰ هزار دلار؟

بیت کوین بعد از هاوینگ؛ هدف بعدی ۱۳۰ هزار دلار؟

پیتر برنت تحلیلگر بازارهای مالی، می‌گوید که روند صعودی بیت‌کوین در حال دنبال کردن چرخه‌های صعودی گذشته پس از نصف شدن پاداش استخراج است و اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند تا اواخر سال آینده به ۱۳۰,۰۰۰ دلار برسد.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق گفته‌ی این تحلیلگر ارزهای دیجیتال، پیتر برنت، بیت‌کوین (BTC) می‌تواند به قله‌ی ۱۳۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار بین اواخر آگوست تا اوایل سپتامبر برسد، اگر مسیر بازارهای صعودی گذشته پس از نصف شدن پاداش استخراج را دنبال کند.

نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین که در ۲۰ آوریل اتفاق افتاد، یک رویداد کدگذاری‌شده است که تقریباً هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد و پاداش استخراج را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. براندت در گزارش دوم ژوئن خود نوشت: «تاریخ‌های نصف شدن پاداش استخراج، تقارن تقریباً کاملی را در چرخه‌های صعودی گذشته نشان داده‌اند.»

او ادعا کرد که از لحاظ تاریخی، تاریخ نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین تقریباً در میانه‌ی زمانی که یک بازار صعودی شروع می‌شود و به اوج خود می‌رسد، قرار گرفته است. آخرین دوره رونق بازار بیت کوین، طبق تحلیل برنت، حدود ۱۶ ماه قبل از نصف شدن عرضه در تاریخ ۱۱ مه ۲۰۲۰ شروع شد و این چرخه حدود ۱۸ ماه بعد از آن به پایان رسید.

برنت اشاره کرد که دو نصف شدن عرضه قبلی - در تاریخ ۹ جولای ۲۰۱۶ و ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ - الگوی مشابهی را دنبال کردند.

او نوشت: «اگر این توالی ادامه یابد، اوج چرخه صعودی بعدی باید در اواخر آگوست / اوایل سپتامبر ۲۰۲۵ رخ دهد.»

همچنین بخوانید: علاقه نیجریه به بیت کوین علی رغم محدودیت ها

برنت افزود که «هیچ روشی برای تحلیل برای حدس زدن بالاترین قیمت بیت کوین کاملا دقیق نیست»، اما بالاترین قیمت‌های گذشته الگوی رشد مشابهی را دنبال کرده‌اند و اگر این روند ادامه یابد، او بالاترین قیمت بازار صعودی را «در محدوده ۱۳۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار» قرار می‌دهد.

احتمال اینکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده باشد

تحلیل برنت، ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ را به عنوان شروع بازار صعودی فعلی نشان می‌دهد. در آن زمان، قیمت بیت کوین حدود ۱۶,۸۰۰ دلار معامله می‌شد، اما از آن زمان تاکنون بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته و با قیمت ۶۷,۸۸۲ دلار معامله می‌شود. با این حال، بیت کوین از بالاترین قیمت تاریخی خود در ۱۴ مارس یعنی ۷۳,۶۷۹ دلار کاهش یافته است و برنت بر این باور است که ۲۵ درصد احتمال وجود دارد که بیت کوین به بالاترین حد بازار صعودی رسیده باشد، زیرا سود هر چرخه صعودی نسبت به چرخه قبل کاهش می‌یابد.

برنت می‌گوید اگر بیت کوین نتواند رکورد جدیدی ثبت کند و به زیر ۵۵,۰۰۰ دلار سقوط کند، او احتمال اینکه این ارز دیجیتال دچار «افت نمایی» شود را افزایش می‌دهد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: پیتر برانت؛ بیت کوین جایگزین طلا در آینده‌ای نزدیک!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.