counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,448,215,951,785
حجم معاملات 121,934,187,131
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,920.87
بیت کوین رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 55 زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا بیت‌کوین پیش از هاوینگ ریزش می‌کند؟

آیا بیت‌کوین پیش از هاوینگ ریزش می‌کند؟

بنجامین کووِن، تحلیلگر و بنیان‌گذار Into The Cryptoverse، تصور می‌کند که احتمالاً بیت‌کوین پیش از هاوینگ سال آینده، مسیر نزولی خود را حفظ خواهد کرد. این تحلیلگر با اشاره به عملکرد این رمزارز و مقایسه آن با دوره‌های هاوینگ، پیش‌بینی می‌کند که سرنوشت ارزشمندترین رمزارز جهان، به سمت بحران خواهد رفت.

کانال تلگرام مارکت فلو

به گزارش NewsBTC، در حال حاضر بیت‌کوین در حدود ۲۵۸۶۰ دلار معامله می‌شود و در چند هفته‌ی گذشته تحت فشار قرار داشته است. این رمزارز پس از افزایش حدود ۶۰ درصدی از اواخر نوامبر ۲۰۲۲، زمانی که صرافی FTX ورشکسته شد و چندین پلتفرم وام‌دهی مالی متمرکز (CeFi) مانند BlockFi ورشکسته شدند، تحت فشار قرار گرفته است.

آیا سپتامبر سختی برای گاوهای بیت‌کوین در راه است؟

پس از یک عملکرد چشم‌گیر در ماه جولای، خرس‌ها تمام افزایش قیمت را پس گرفتند. در پایان ماه، بیت‌کوین تقریباً ۲۰٪ از بالاترین قیمت در جولای ۲۰۲۳ کاهش یافت و با ریزش در ۱۷ آگوست باعث ایجاد ترس در میان سرمایه‌گذاران شد.

کووِن در تحلیل خود به این موضوع اشاره می‌کند که این رمزارز در ماه آگوست ۱۱.۳۱ درصد ریزش داشته است که اندکی کمتر از میانگین دو سال گذشته بوده است. با این حال پیش‌بینی‌های او برای بیت‌کوین در ماه سپتامبر ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

این تحلیلگر با استناد به داده‌ها گفت که قیمت‌ها در تمامی روزهای ماه سپتامبر پیش از رخ دادن هاوینگ، کاهش می‌یابد. میانگین بازدهی در سپتامبر سال‌های گذشته پیش از هاوینگ، -۱۷.۲۹٪ بوده است. بنابراین، اگر بیت‌کوین همان روند را دنبال کند، احتمالاً قیمت این رمزارز تا پایان این ماه به ۲۱۴۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

با دید مثبت‌تر، اگر عملکرد بیت‌کوین در ماه سپتامبر در دو هاوینگ گذشته در نظر گرفته شود، میانگین ریزش، -۵.۶۶٪ بوده است. این به این معناست بیت‌کوین نزولی است و می‌تواند تا پایان ماه به ۲۴۴۰۰ دلار ریزش داشته باشد. این تحلیل نشان می‌دهد که اگر عملکرد گذشته تکرار شود، بیت‌کوین می‌تواند در هفته های آینده ریزش بیشتری داشته باشد.

همچنین بخوانید: از بین رفتن بازگشت قیمت بیت کوین در صورت عدم عبور از میانگین متحرک ساده (SMA) صد ساعته

بیت کوین به کدام سو می‌رود؟

حامیان بیت‌کوین در میان‌مدت تا بلندمدت دید صعودی دارند، علیرغم ریزش شدید در ۱۷ آگوست که قیمت این ارز را به پایین‌ترین حد در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در حدود ۲۵۲۰۰ رساند، افزایش جزئی در نیمه دوم آگوست و هفته اول سپتامبر ممکن است باعث امیدواری گاوها شود. اما بیت‌کوین هنوز از وضعیت بحرانی خارج نشده است.

با توجه به نمودار روزانه، قیمت‌های بیت‌کوین در کندل خرسی ۱۷ آگوست، وضعیت فعلی قیمت را تعریف می‌کنند. علاوه بر این، با وجود افزایش نسبی قیمت‌ها، حجم معاملات نسبتاً کم است.

برای بهبودی تازه، حامیان در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال تایید یک صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) هستند. این کار امکان افزایش تعامل موسسات را در پی دارد و سرمایه را به سمتی هدایت می‌کند که تقاضا برای بیت‌کوین افزایش یابد.

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.