ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,342,282,110,876
حجم معاملات 120,832,722,763
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $60,804.83
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 4 دقیقه

سقوط آزاد بیت‌کوین! ۴۰۰ میلیون دلار در گرداب لیکویید شدن!

سقوط آزاد بیت‌کوین! ۴۰۰ میلیون دلار در گرداب لیکویید شدن!

بازار ارزهای دیجیتال در پی کاهش شدید قیمت بیت کوین دچار آشفتگی شده است. پس از یک دوره طولانی از رشد قابل توجه و ثبت رکوردهای قیمتی، بیت کوین با سقوط به زیر ۶۵,۰۰۰ دلار در یک هفته گذشته، با افت قابل توجهی مواجه شده که نشان دهنده عقب نشینی جدی برای سرمایه گذاران است.

در زمان نگارش این متن، تمام اعداد و ارقام مربوط به بیت کوین منفی است و این ارز دیجیتال با قیمت ۶۵,۷۱۰ دلار معامله می شود که بر اساس داده های کوین گکو، در بازه های زمانی ۲۴ ساعته و هفتگی به ترتیب ۵.۶% و ۴.۵% از ارزش خود را از دست داده است. تنها چند روز پس از رسیدن به کف قیمتی قبلی خود در حدود ۶۸,۰۰۰ دلار، بیت کوین با فشار مداوم فروشندگان به پایین ترین سطح خود در یک هفته اخیر سقوط کرد.

آلت کوین ها نیز ضربه خوردند

در حالی که بیت کوین بیشترین ضربه را از این افت قیمت خورده است، آلت کوین ها نیز از این ریزش در امان نمانده اند. اتریوم (ETH) و بایننس کوین (BNB) نیز شاهد افت قابل توجهی بوده اند و به ترتیب ۱۰ درصد یا بیشتر از ارزش خود را از دست داده اند. دوج کوین و شیبا اینو، دو میم کوین محبوب، با کاهش شدیدتری مواجه شده اند و به ترتیب ۲۰ درصد و تقریباً ۳۰ درصد سقوط کرده اند. بازار گسترده آلت کوین ها نیز مسیر نزولی بیت کوین را دنبال می کند و باعث تشدید نگرانی در بین سرمایه گذاران می شود.

بیت کوین: تأثیر بر پویایی بازار

اصلاح اخیر قیمت بیت کوین در کل فضای ارزهای دیجیتال طنین انداز شده است و پویایی بازار و احساسات سرمایه گذاران را تغییر داده است. افزایش لیکویید شدن (تسویه اجباری) که در آن بیش از ۱۵۱,۰۰۰ تریدر در ۲۴ ساعت گذشته با اخطار مارجین روبرو شدند، نشان دهنده وسعت آشفتگی بازار است. تسلط بیت کوین در بازار مشهود است، زیرا بخش قابل توجهی از کل لیکویید شدن ها را به خود اختصاص داده است که نقش محوری آن را در شکل دادن به روند کلی بازار برجسته می کند.

در نتیجه کاهش ارزش، کل لیکویید شدن بازار به ۴۲۶ میلیون دلار رسیده است که بیت کوین بیشترین ضربه را متحمل شده است.

جریان لیکویید شدن

میزان لیکویید شدن بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۰۴ میلیون دلار فراتر رفته است، در حالی که معامله گران لانگ (خریداران اهرمی) بیشترین ضرر را متحمل شده اند - آنها ۸۶ میلیون دلار ضرر کرده اند در حالی که این رقم برای معامله گران شورت (فروشندگان اهرمی) ۱۸ میلیون دلار بوده است. اتریوم در مجموع شاهد لیکویید شدن ۴۸ میلیون دلاری بوده است که ۳۳ میلیون دلار آن مربوط به معامله گران لانگ و ۱۵ میلیون دلار آن مربوط به معامله گران شورت است.

همچنین بخوانید: قیمت بیت‌کوین در حال سقوط! حمایت بعدی در ۵۷ هزار دلار؟

تحلیلگران زنگ خطر را به صدا درآوردند

در همین حال، تحلیلگران بازار مانند مارکوس تیلن، مدیرعامل 10x Research، با هشدار در مورد ریسک های نزولی بیشتر برای بیت کوین، زنگ خطر را به صدا درآورده اند. پیش بینی تیلن در مورد سقوط احتمالی به ۶۳,۰۰۰ دلار، پیامی هوشیارانه برای سرمایه گذاران ارسال می کند و آنها را به احتیاط و دوراندیشی در مواجهه با شرایط فعلی بازار تشویق می کند.

بینش های او نگرانی های اساسی در مورد ساختار بازار بیت کوین، از جمله حجم معاملات پایین و نقدینگی کم را روشن می کند که باعث تشدید ریسک اصلاحات شدید قیمت می شود.

در بحبوحه آشفتگی بازار، سرمایه گذاران در حال دست و پنجه نرم کردن با پیامدهای تحلیل تیلن و تنظیم استراتژی های خود بر اساس آن هستند. به نظر می رسد دوران جنون میم کوین ها رو به افول است و سرمایه گذاران را تشویق می کند تا در حالی که هنوز فرصت دارند، موقعیت های خود را ارزیابی مجدد کنند و سود خود را تضمین کنند.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: سقوط ۷ درصدی بیت کوین و لیکویید شدن ۶۶۰ میلیون دلار!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.