ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,520,322,727,664
حجم معاملات 116,242,649,995
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,899.32
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 48 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سقوط ۷ درصدی بیت کوین و لیکویید شدن ۶۶۰ میلیون دلار!

سقوط ۷ درصدی بیت کوین و لیکویید شدن ۶۶۰ میلیون دلار!

برخی تحلیلگران بر این باورند که کاهش علاقه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و داده‌های اقتصادی از ایالات متحده ممکن است باعث فروش ناگهانی ارزهای دیجیتال شده باشد.

کاهش ناگهانی ۷ درصدی بیت کوین باعث شد تا طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۱ میلیون دلار نقدینگی از بازار خارج شود و تقریبا ۲۰۰,۰۰۰ تریدر تحت تاثیر قرار بگیرند. قیمت بیت کوین (BTC) طی معاملات اولیه روز ۱۵ مارس، تنها در چند ساعت با ریزش ۷.۵ درصدی از ۷۲,۰۰۰ دلار به ۶۶,۵۰۰ دلار سقوط کرد.

این دارایی کمی افزایش یافت تا سطح ۶۸,۰۰۰ دلار را پس بگیرد، اما قبل از اینکه دوباره به حدود ۶۷,۵۰۰ دلار سقوط کند، رد شد. این قیمت در زمان نگارش این متن بر اساس داده های تریدینگ ویو به دست آمده است. قیمت بیت کوین در حال حاضر ۸.۳ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخ خود در ۱۴ مارس یعنی ۷۳,۷۳۷ دلار است.

اکثر قریب به اتفاق نقدینگی های خارج شده، ۸۰ درصد، مربوط به موقعیت های لانگ (Long) بوده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۵.۲ میلیون دلار نقدینگی را از بازار خارج کرده است. کل لیکویید شدن های پوزیشن های شورت به ۱۳۶.۵ میلیون دلار رسید. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در این روز با خروج حدود ۱۷۵ میلیارد دلار از بازار، ۷.۳ درصد کاهش یافت و به ۲.۶۸ تریلیون دلار رسید.

ارائه دهنده ابزار مشتقات ارز دیجیتال، Greeks Live، گفت که در ۱۴ مارس «تغییر اخیر در سرعت بازار» رخ داده است. این شرکت افزود: «شاید روایت جاری در مورد ورود ETF ها در حال تغییر باشد.»

پاو هوندال، تحلیلگر ارشد صرافی ارز دیجیتال استرالیایی Swyftx به کوین تلگراف گفت که در صورت کاهش حجم صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، ممکن است اصلاحی به سطوح پایین ۶۰,۰۰۰ دلار یا بالای ۵۰,۰۰۰ دلار رخ دهد.

«بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران تورم بالا هستند، و اگر حجم معاملات ETF به طور مداوم کاهش یابد، انتظار یک اصلاح قابل توجه داریم.»

او افزود: «نگران کننده این است که حجم ورودی ETF های بیت کوین دیروز نسبت به میانگین ۱۴ روزه آنها ۴۸ درصد کاهش یافته است.»

همچنین بخوانید: دادگاه عالی بریتانیا: کریگ رایت، شاتوشی ناکاموتو نیست!

نمودار ریزش قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های Farside Investors، کل ورودی‌های ETF های اسپات بیت‌کوین در ۱۴ مارس تنها ۱۳۳ میلیون دلار بود که پایین‌ترین میزان در این ماه است. یک تریدر و تحلیلگر ارز دیجیتال به نام CrediBULL Crypto برای ۳۸۰,۰۰۰ دنبال کننده خود در X نوشت: «به نظر می رسد این همان کاهشی است که به دنبال آن بودیم و حالا در حال وقوع است.»

او افزود، این افت اخیر همچنین بیشتر موقعیت های باز (OI) انباشته شده در بازارهای مشتقات را از بین برده است، و پیش بینی کرد که کمی بیشتر برای کاهش باقی مانده است و بیت کوین ممکن است به حدود ۶۳,۰۰۰ تا ۶۴,۰۰۰ دلار برسد.

انتشار داده‌های اقتصادی در ایالات متحده در این هفته ممکن است باعث تسریع روند نزولی شده باشد. انتشار داده‌های جدید شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) که بالاتر از حد انتظار بود، پیش‌بینی‌ها برای نرخ‌های بالای طولانی‌مدت از سوی فدرال رزرو را تقویت کرد.

در همین حال، به نظر می رسد داده های داغ تر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در اوایل این هفته بر مشکلات اقتصادی آمریکا افزوده است. بازارهای سهام آسیا نیز روز جمعه پس از آنکه داده‌های اقتصادی ایالات متحده، امیدها برای کاهش قریب الوقوع نرخ بهره را برباد داد، عقب نشینی کردند.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: تلاش پیتر شیف علیه تبلیغات گمراه کننده هاوینگ بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.