counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,451,389,041,815
حجم معاملات 130,231,271,873
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,903.03
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 2 دقیقه

هاوینگ بیت کوین؛ سه گام کلیدی برای سرمایه گذاران

هاوینگ بیت کوین؛ سه گام کلیدی برای سرمایه گذاران

رکت‌کپیتال، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، با نزدیک شدن به چهارمین رویداد هاوینگ بیت‌کوین (BTC/USD) که قرار است در ۱۹ آوریل برگزار شود، انتظار یک تغییر احتمالی در بازار را دارد.

کانال تلگرام مارکت فلو

این تحلیلگر که نام مستعار دارد، در تاریخ ۴ آوریل در یک توییت به سه مرحله از هاوینگ بیت‌کوین اشاره کرد: اصلاح قیمتی نهایی قبل از هاوینگ، انباشت مجدد و روند صعودی سهموی. بیت‌کوین در حال حاضر دو هفته با هاوینگ فاصله دارد و طی چند هفته گذشته ۱۸ درصد کاهش قیمت داشته است. در سال ۲۰۱۶، این اصلاح قیمت قبل از هاوینگ ۳۸ درصد بود و سه تا چهار روز به طول انجامید، در حالی که در سال ۲۰۲۰ این رقم ۲۰ درصد بود و ۵۶ روز ادامه داشت.

این تحلیلگر بیان کرد که اصلاح قیمت قبل از هاوینگ عمدتا فرصتی نهایی را برای خرید ارزان بیت‌کوین فراهم می‌کند، محدوده پایین انباشت مجدد آتی را شکل می‌دهد و زمینه را برای فاز انباشت مجدد آماده می‌کند. این مرحله می‌تواند چند هفته و حتی تا ۱۵۰ روز به طول بیانجامد و ممکن است سرمایه‌گذاران به دلیل عدم وجود نتایج قابل توجه در سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین خود، دچار کسالت، بی حوصلگی و ناامیدی شوند.

در نهایت، طبق گفته‌های رکت‌کپیتال، روند صعودی سهموی کمی بیش از یک سال به طول می‌انجامد، اما اگر چرخه فعلی سرعت بیشتری داشته باشد، ممکن است این مدت به نصف کاهش یابد. چرا این مهم است؟ به طور تاریخی، رویداد هاوینگ بیت‌کوین تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت‌کوین داشته و پاداش استخراج بلاک‌های جدید را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید: بیت کوین ۶۹ هزار دلاری؛ جبران افت آوریل بیت کوین با رشدی ۵ درصدی

کریپتو ژل، معامله‌گر و سرمایه‌گذار برجسته، گفت که تأثیر هاوینگ باعث می‌شود ارزش صبر کردن را داشته باشد. ریور، یکی دیگر از معامله‌گران، در پست خود در X اظهار می‌دارد که قیمت بیت‌کوین در یک سال و نیم قبل از هاوینگ عملکرد خوبی داشته است.

بیت‌کوین در زمان نگارش این متن، حدود ۳.۶ درصد در طول هفته کاهش یافته و با قیمت ۶۷۸۸۰ دلار معامله می‌شود.

همچنین بخوانید: چرخش در بازار بیت کوین؛ هولدرها می‌فروشند، نوبت تازه‌واردهاست

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.