counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,458,501,079,587
حجم معاملات 111,149,414,374
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $68,162.03
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرخش در بازار بیت کوین؛ هولدرها می‌فروشند، نوبت تازه‌واردهاست

چرخش در بازار بیت کوین؛ هولدرها می‌فروشند، نوبت تازه‌واردهاست

نگهدارندگان بلندمدت بیت‌کوین (BTC) شروع به فروش دارایی‌های خود به موجی از سرمایه‌گذاران جدید کرده‌اند که این امر باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال و ارزش تحقق‌یافته آن شده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق گزارش تحلیلی دوم آوریل از گلس‌نود، افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین به بالاتر از سقف‌های قیمتی جدید، دارندگانی که سود زیادی کرده‌اند را وسوسه کرده است تا دارایی‌های خود را به گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران توزیع کنند. گلس‌نود از معیار «ارزش تحقق‌یافته» استفاده می‌کند که قیمت تراکنش هر بیت‌کوین را برای تعیین نسبت دارندگان سودده یا زیان‌ده ثبت می‌کند. طبق گفته گلس نود، این معیار به بالاترین حد خود (ATH) رسیده است که نشان‌دهنده یک نقطه عطف مهم در بازار است.

این امر باعث می‌شود تا کوین‌های خرج‌شده عموماً از یک مبنای قیمتی پایین‌تر به مبنای قیمتی بالاتر تغییر ارزش پیدا کنند. با تغییر دست این کوین‌ها، می‌توان این را تزریق تقاضای جدید و نقدینگی به این کلاس دارایی در نظر گرفت. این مکانیزم به‌طور مرتب توسط آمار «ارزش تحقق‌یافته» نشان داده می‌شود که کل نقدینگی دلاری «ذخیره‌شده» در دارایی یا کلاس دارایی را ردیابی می‌کند. «ارزش تحقق‌یافته» به بالاترین مقدار تاریخی خود یعنی ۵۴۰ میلیارد دلار رسیده است و با نرخ بی‌سابقه‌ای بیش از ۷۹ میلیارد دلار در ماه در حال رشد است.

طبق گفته گلس نود، ۴۴ درصد از کل بیت‌کوین‌های در گردش اکنون توسط آدرس‌های جدیدتری که کمتر از سه ماه فعال بوده‌اند، نگهداری می‌شود. طبق آمار این شرکت، عبور از آستانه ۴۴ درصد به‌طور کلی با بازارهای صعودی میانه‌مدت مرتبط است. اگر برای کوین‌هایی با عمر کمتر از ۳ ماه تفکیک قائل شویم، می‌توانیم افزایش چشمگیری را در ماه‌های اخیر مشاهده کنیم، به طوری که این سرمایه‌گذاران جدید اکنون حدود ۴۴ درصد از کل ثروت شبکه را در اختیار دارند.

این گزارش حاکی از «تغییر محسوس در الگوهای رفتاری سرمایه‌گذاران» است.

«نگهدارندگان بلندمدت به‌طور کامل در چرخه توزیع خود قرار دارند، سود کسب می‌کنند و عرضه راکد را برای تأمین تقاضای جدید با قیمت‌های بالاتر دوباره بیدار می‌کنند.»

به گفته چکمیت‌یی، محقق گلس نود، با افزایش ارزش مجدد کوین‌های قدیمی، ارزش تحقق‌یافته در حال افزایش است و GBTC تقریباً ۳۰ درصد از این مقدار را تشکیل می‌دهد و باقی‌مانده توسط هودلرها فروخته می‌شود.

همچنین بخوانید: هاوینگ بیت کوین: نهنگ ها برای تغییر بزرگ آماده می شوند

با این حال، این تحلیل زمانی انجام شد که بیت‌کوین برای دومین بار به بالاترین حد قیمتی خود نزدیک شد و بازارها در اوایل این هفته شروع به سقوط کردند. قیمت بیت‌کوین در ۱۴ مارس به بالاترین حد خود یعنی ۷۳۷۳۴ دلار رسید، حدود ۱۷ درصد کاهش یافت و در ۲۸ مارس به ۷۱۵۵۰ دلار بازگشت، قبل از اینکه مقاومت بر آن غلبه کند.

این ارز دیجیتال در معاملات صبحگاهی روز چهارشنبه آسیا کمی پایین‌تر از ۶۵۰۰۰ دلار سقوط کرد و به ۶۴۵۷۳ دلار رسید و سپس در زمان نگارش این متن به ۶۶۱۱۱ دلار افزایش یافت. در حال حاضر، بیت‌کوین نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود ۱۰ درصد کاهش یافته است. ارزش کل بازار نسبت به روز گذشته ۱ درصد کاهش یافته و به ۲.۵ تریلیون دلار رسیده است که تقریباً ۲۰ درصد کمتر از بالاترین رقم تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ است.

به‌ غیر از چند میم‌کوین مورد توجه قرار گرفته، آلت‌کوین‌ها در این چرخه بازار حرکت زیادی نکرده‌اند. امروز، اکثر آن‌ها کاهش یافته‌اند، ریپل (XRP) با ۲.۳ درصد کاهش به ۰.۵۷۶ دلار و دوج‌کوین با ۲.۷ درصد کاهش به ۰.۱۸۰ دلار رسیده‌اند.

منبع: Crypto.news

همچنین بخوانید: رکورد خروج ۸۷ میلیونی ETF بیت کوین ARK و پیشی گرفتن از GBTC!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.