counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,458,004,229,698
حجم معاملات 111,241,340,260
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $68,210.34
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 22 زمان مطالعه: 6 دقیقه

هاوینگ بیت کوین: نهنگ ها برای تغییر بزرگ آماده می شوند

هاوینگ بیت کوین: نهنگ ها برای تغییر بزرگ آماده می شوند

چگونه روندهای اخیر بازار و رفتار نهنگ ها با چرخه های قبلی مقایسه می شود و چه پیامدهایی برای سرمایه گذاران در بحبوحه نصف شدن آینده دارد؟

کانال تلگرام مارکت فلو

با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین (BTC)، تحرکات اخیر نهنگ ها در بازار نشان دهنده تغییر احساسات است. به تازگی، یک رویداد جالب رخ داده است. یک نهنگ ناشناس، که گمان می رود یکی از اولین استخراج کنندگان بیت کوین باشد، بخش عظیمی از پاداش های استخراج شده خود را جمع آوری کرد.

همانطور که توسعه‌دهنده مونوناتیکال اشاره کرده است، این شخص در تاریخ ۲۶ مارس، ۴۰ مجموعه پاداش استخراج را که هر کدام در ابتدا ۵۰ بیت کوین بود، در یک کیف پول واحد جمع آوری کرده است.

شخصی به تازگی ۲۰۰۰ بیت کوین از مجموعه ای از پاداش های کوین بیس مربوط به سال ۲۰۱۰ را جمع آوری کرده است.
تصور کنید برای ۱۴ سال این موجودی را نگه دارید زیرا ارزش از چند صد دلار به ۱۴۰ میلیون دلار می رسد
— mononaut (tx/acc) (@mononautical) ۲۶ مارس ۲۰۲۴

جالب توجه در مورد این جمع آوری، زمانبندی آن است. زمانی که به دست آمد، این پاداش های استخراج، مبلغ کمی را نشان می داد. با این حال، در طول سال ها، ارزش بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافته است. چیزی که زمانی انباشته ای به ارزش فقط ۶۰۰ دلار بود، اکنون به ثروتی نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار تبدیل شده است.

طبق گفته مونوناتیکال، این اقدام نشان دهنده یک استراتژی بلندمدت «هودلینگ» است، جایی که یک سرمایه گذار با وجود نوسانات بازار، دارایی ها را با صبر و حوصله نگه می دارد. در ابتدا، استخراج کنندگان برای هر بلاک استخراج شده با موفقیت ۵۰ بیت کوین دریافت می کردند. با این حال، طبق طراحی پروتکل، این پاداش هر چهار سال یک بار نصف می شود. هاوینگ بعدی، کاهش پاداش بلوک را از ۶.۲۵ BTC به ۳.۱۲۵ BTC نشان می دهد.

علاوه بر این موضوع، یک نهنگ دیگر در تاریخ ۲۵ مارس، ۶ میلیارد دلار بیت کوین را به چندین آدرس جدید منتقل کرد.

پنجمین آدرس ثروتمند بیت کوین به تازگی بیش از ۶ میلیارد دلار بیت کوین را به سه آدرس جدید منتقل کرده است.
۳۷X تقریباً کل موجودی خود را به مبلغ ۹۴.۵ هزار بیت کوین (۶.۰۵ میلیارد دلار) در ساعات اولیه شنبه ۲۳ مارس جابجا کرد و تنها ۱.۴ بیت کوین در آدرس باقی گذاشت.
از زمانی که ۳۷X، ۹۴.۵ هزار بیت کوین جابجا نشده بود...
— Arkham (@ArkhamIntel) ۲۵ مارس ۲۰۲۴

طبق گفته کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیرعامل کریپتوکوانت، تجمیع وجوه و این تراکنش‌ها حاکی از احتمال وقوع بحران نقدینگی در فروش است.

بحران نقدینگی در فروش به نظر من باعث بیدار شدن بیت کوین های قدیمی می‌شود.
— کی یانگ جو (@ki_young_ju) ۲۶ مارس ۲۰۲۴

بگذارید عمیق تر بررسی کنیم که این تحرکات اخیر چه معنایی دارند و چه چیزی را برای آینده بیت کوین نشان می دهند.

تحلیل رفتار نهنگ ها و پیامدهای آن برای بیت کوین

افزایش اخیر قیمت بیت کوین که تا ۲ آوریل حدود ۶۶۰۰۰ دلار بود، توجه سرمایه گذاران سراسر جهان را به خود جلب کرده است. داده های درون زنجیره ای نشان می دهد که بخش قابل توجهی از این افزایش را می توان به فعالیت های انباشت نهنگ های بزرگ در بازار نسبت داد. طبق داده های گلس نود، این آدرس های کیف پول نهنگ که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، شاهد انباشت قابل توجهی بوده اند و در ۳۰ روز گذشته تا ۲۹ مارس، ۲۶۸۴۴۱ بیت کوین به دست آورده اند.

نهادهایی که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین نگهداری می کنند.
در ۳۰ روز گذشته، ۲۶۸۴۴۱ بیت کوین انباشته شده است، که بزرگترین تغییر از سال ۲۰۱۲ است.
— جیمز ون استراتن (@jvs_btc) ۲۹ مارس ۲۰۲۴

همچنین بخوانید: رکورد خروج ۸۷ میلیونی ETF بیت کوین ARK و پیشی گرفتن از GBTC!

این تجمع، قابل توجه ترین تغییر در موقعیت خالص از سال ۲۰۱۲ به بعد را نشان می دهد و نشان دهنده ورود بزرگ سرمایه به بیت کوین است. اگرچه ممکن است نهنگ‌های کوچک همان تأثیر نهنگ‌های بزرگ‌تر را بر نوسانات قیمت نداشته باشند، رفتار جمعی آنها همچنان به‌عنوان شاخصی حیاتی برای احساسات بازار به شمار می‌رود.

روند انباشت مشاهده شده در بین نهنگ ها نشان دهنده تمایل روزافزون به بیت کوین است که به طور بالقوه نشان دهنده فشار خرید بیشتر و حرکت صعودی پایدار در قیمت بیت کوین است.

راه‌اندازی اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در ایالات متحده، این احساس انباشت را در بین تمام گروه‌های سرمایه‌گذاران بیت کوین بیشتر تقویت کرده است. تحلیلگران گمان می‌کنند که این افزایش در انباشت نهنگ‌ها می‌تواند تا حدودی به دلیل خرید مقادیر قابل توجهی از بیت کوین توسط صندوق‌های ETF از میزهای معاملات خارج از بورس (OTC) کوین‌بیس باشد، که بر همبستگی ابزارهای مالی سنتی با بازار ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند.

درک روندهای اخیر در نهنگ‌های بیت کوین و سرمایه‌گذاری نهادی

تحلیل اخیر داده‌های درون زنجیره‌ای توسط کی یانگ جو، نوری بر تغییر در الگوهای مالکیت بیت کوین، به ویژه در بین آدرس‌های نهنگ قدیمی و سرمایه‌گذاران نهادی نوظهور می‌اندازد.

نهنگ‌های قدیمی در حال فروش بیت کوین به نهنگ‌های جدید (TradFi) هستند، نه سرمایه‌گذاران خرد. این موضوع را می‌توان به طور واضح در زنجیره مشاهده کرد.
— کی یانگ جو (@ki_young_ju) ۲۸ مارس ۲۰۲۴

این انتقال در برابر پس زمینه افزایش شدید علاقه وال استریت به بیت کوین و فاز کشف قیمت بی سابقه آن رخ می دهد، به طوری که بیت کوین در ۱۴ مارس از مرز ۷۳۰۰۰ دلار عبور کرد. این داده ها نشان دهنده یک واگرایی قابل توجه در رفتار نهنگ های قدیمی و جدید است.

مشاهده شده است که آدرس‌های نهنگ‌های قدیمی که مقادیر زیادی بیت‌کوین نگهداری می‌کنند، در حال فروش دارایی‌های خود هستند تا احتمالاً از حرکت صعودی فعلی نهایت استفاده را ببرند و سود کسب کنند. این روند الگوهای مشاهده شده در چرخه های قبلی بازار، به ویژه در آغاز روند صعودی ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ را منعکس می کند.

با این حال، چیزی که سناریوی فعلی را متمایز می کند، ترکیب نهنگ های جدید است. بر خلاف چرخه های گذشته که نهنگ های جدید عمدتاً سرمایه گذاران فردی بودند، ورود فعلی عمدتاً شامل سرمایه گذاران نهادی سنتی است. این ورود به تأیید و موفقیت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین که بیت‌کوین را به طور مؤثر در بازارهای مالی سنتی معرفی می‌کند، نسبت داده می‌شود.

در همین حال، از آنجایی که قیمت بیت کوین به سطوح ۶۶۰۰۰ دلار کاهش یافته است، شاخص‌های فنی مانند شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) به ۳۲ رسیده است، که نشان می‌دهد BTC همچنان در سطوح فروش بیش از حد باقی مانده است، که نشان دهنده امکان افزایش بیشتر قیمت است.

در مجموع، در حالی که تغییر مداوم در الگوهای مالکیت ممکن است نوسانات کوتاه‌مدت ایجاد کند، همچنین نشان‌دهنده بلوغ گسترده‌تر بیت‌کوین به عنوان یک دارایی در سطح نهادی و نشان‌دهنده پتانسیل BTC برای رشد پایدار در آینده است.

منبع: Crypto.news

همچنین بخوانید: جابجایی بیت کوین های جاده ابریشم توسط دولت آمریکا؛ احتمال فروش انبوه؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.