ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,467,685,477,400
حجم معاملات 181,266,018,987
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $65,953.64
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رکورد خروج ۸۷ میلیونی ETF بیت کوین ARK و پیشی گرفتن از GBTC!

رکورد خروج ۸۷ میلیونی ETF بیت کوین ARK و پیشی گرفتن از GBTC!

امروز، دومین روز متوالی خروج سرمایه از صندوق ETF بیت کوین مبتنی بر دارایی (spot) آرک ۲۱ سهام بود.

صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین ۲۱ سهام آرک (ARKB) متعلق به کتی وود، خروج روزانه‌ای بالغ بر ۸۷ میلیون دلار را تجربه کرد که از زمان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی بیت کوین در ایالات متحده، این اولین باری است که خروج روزانه‌ی این صندوق از خروج روزانه‌ی صندوق تِرَست بیت کوینِ گری‌اسکیل (GBTC) بیشتر می‌شود.

بر اساس داده‌های اولیه‌ی Farside Investors، خروج سرمایه از صندوق آرک ۲۱ سهام (ARKB) در تاریخ ۲ آوریل، ۸۷.۵ میلیون دلار (تقریباً ۱,۳۰۰ واحد بیت کوین) بوده است. امروز، دومین روز متوالی خروج سرمایه از ARKB بود که در اولین روز خروج خود در تاریخ ۱ آوریل، ۳۰۰ هزار دلار از دارایی‌های خود را از دست داد.

گری‌اسکیل که از زمان تبدیل شدن به یک صندوق ETF مبتنی بر دارایی، هر روز معاملاتی خروج سرمایه داشته است، خروج روزانه‌ی دیگری به ارزش ۸۱.۹ میلیون دلار را ثبت کرد. قابل توجه است که این رقم برای GBTC که طی پنج روز معاملاتی گذشته به‌طور میانگین روزانه ۲۵۴ میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست داده است، خروج سرمایه نسبتاً کمی محسوب می‌شود. گری‌اسکیل طی سه ماه گذشته در مجموع حدود ۱۵.۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.

ورودی خالص ۱۵۰.۵ میلیون دلاری برای صندوق BlackRock علی‌رغم خروج سرمایه از ARKB و GBTC، منجر به ورود خالص ۴۰.۳ میلیون دلاری در روز شد. با وجود دو روز گذشته‌ی خروج سرمایه، ARKB همچنان با ۲.۲ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM)، سومین صندوق بزرگ از میان ده صندوق ETF مبتنی بر داراییِ به‌تازگی راه‌اندازی‌شده (به‌غییر از گری‌اسکیل) باقی مانده است.

ARKB پس از صندوق‌های BlackRock و Fidelity قرار دارد که به ترتیب ۱۴.۱ میلیارد دلار و ۷.۶ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارند. ARKB همچنین با در اختیار داشتن مجموعاً ۴۴,۶۶۲ واحد بیت کوین در دفاتر خود، طبق داده‌های HODL15Capital، ششمین دارنده‌ی بزرگ بیت کوین در میان صندوق‌ها، شرکت‌ها و استخراج‌کنندگان است.

با وجود از دست دادن ۲۹۱,۰۰۰ واحد بیت کوین از زمان تبدیل شدن به یک صندوق ETF، GBTC همچنان با در اختیار داشتن حدود ۳۲۹,۰۰۰ واحد بیت کوین در زمان انتشار این مطلب، از نظر کل بیت کوین‌های نگهداری‌شده پیشتاز است. قیمت بیت کوین از ابتدای این ماه در حال کاهش بوده است و از سقف قیمت ۷۱,۵۰۰ دلار هفته‌ی گذشته حدود ۹ درصد کاهش یافته و در تاریخ ۳ آوریل با افزایش خروج سرمایه از صندوق‌های ETF، به‌طور موقت به زیر ۶۵,۰۰۰ دلار سقوط کرد.

همچنین بخوانید: جابجایی بیت کوین های جاده ابریشم توسط دولت آمریکا؛ احتمال فروش انبوه؟

اریک بالچوناس، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بورس بلومبرگ، در مطلبی که روز ۲ آوریل در X منتشر شد، به راه‌اندازی اولین صندوق‌های ETF مبتنی بر دارایی بیت کوین با اهرم ۲ برابر مثبت و ۲ برابر منفی اشاره کرد. این صندوق‌ها که بر پایه‌ی ProShares فعالیت می‌کنند، با نمادهای اختصاری BITU و SBIT معامله می‌شوند.

وی افزود: «به نظر می‌رسد این دو صندوق ETF با انحراف معیار حدود ۱۵۰ درصد، در میان ۵ صندوق ETF با بیشترین نوسان در ایالات متحده (از مجموع ۳,۴۰۰ صندوق) قرار خواهند گرفت.»

بالچوناس همچنین اشاره کرد که حجم معاملات صندوق‌های ETF بیت کوین در ماه مارس حدود ۱۱۱ میلیارد دلار بوده است که تقریباً سه برابر مجموع حجم معاملات آن‌ها در ماه‌های فوریه و ژانویه است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: سقوط ۵ درصدی بیت کوین؛ لیکویید شدن ۱۶۵ میلیون دلار

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.